O tym, jak Shell funkcjonuje w czasie pandemii koronawirusa, mówi Anna Papka, doradca ds. relacji zewnętrznych, rzecznik prasowy Shell.
Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo i zdrowie klientów i pracowników Shell oraz bezpieczna działalność operacyjna. Uważnie monitorujemy sytuację i postępujemy zgodnie z obowiązującymi zaleceniami, o których na bieżąco informujemy naszych współpracowników, skupiamy się także na zapewnieniu jak największego poziomu higieny.
W związku z sytuacją związaną z COVID-19 zachęcamy wszystkich klientów do odpowiedzialnych zachowań i pozostania w domu. Zdajemy sobie jednak sprawę, że dla części osób podróże będą konieczne, dlatego nasze stacje pozostają otwarte, a dostawy wszystkich produktów realizujemy na bieżąco. Wszystkie operacje związane z produkcją i dystrybucją środków smarnych, w tym olejów silnikowych, w Europie przebiegają obecnie bez zakłóceń. Ponieważ są one zaliczane do produktów niezbędnych do utrzymania ciągłości działalności gospodarczej nie zakładamy zakłóceń w ich dostawach, także w ruchu transgranicznym. Nasi eksperci techniczni niezmiennie wspierają naszych dystrybutorów czy współpracujące z nami niezależne warsztaty samochodowe poprzez konsultacje telefoniczne, mailowe czy wideokonferencje.
Podjęliśmy szereg działań, które mają na celu ograniczenie ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się SARS-CoV-2. Zwiększyliśmy dyscyplinę i częstotliwość higieny oraz dezynfekcji na stacjach, dbamy o stały dostęp do jednorazowych rękawiczek do tankowania przy dystrybutorach, wprowadziliśmy przezroczystą ścianę z plexi przy stanowiskach kasowych, aby zachować barierę ochronną między klientami a pracownikami stacji.
Klientów zachęcamy do dokonywania płatności bezgotówkowych kartą, aplikacją bądź usługą płatniczą. Wprowadziliśmy również zmiany w zakresie sprzedaży produktów gastronomicznych, które wydawane są wyłącznie na wynos, do spożycia poza stacją.
Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) na drzwiach budynku stacji umieszczamy komunikaty o konieczności zachowania bezpiecznej odległości od rozmówców (1,5 m). Wprowadzamy dodatkowe oznaczenia (taśmy), które ułatwiają klientom oraz pracownikom stacji zachowanie bezpiecznej odległości. Zachęcamy również do zachowania wszystkich zalecanych przez GIS środków ostrożności, w tym niedotykania dłońmi okolic twarzy, ust, nosa i oczu. Dodatkowo wszyscy nasi pracownicy otrzymali dokładne instrukcje postępowania w celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i klientom.
Shell docenia pracę służb zaangażowanych w walkę z COVID-19, które każdego dnia narażają się, walcząc o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Dlatego od połowy marca oferujemy darmową kawę pracownikom pogotowia, straży pożarnej, policji, wojska, straży miejskiej i straży granicznej. Chcemy wyrazić naszą wdzięczność również dla zawodowych kierowców za ich pracę w tym wyjątkowo trudnym czasie, dlatego od 30 marca br. kierowcy samochodów ciężarowych pracujący dla naszych klientów będą otrzymywać na stacjach Shell darmową kawę.
Aktualne informacje o tym, jakie kroki podejmujemy w związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19, znajdują się pod linkiem: https://www.shell.pl/covid19.html.
Komentarze (0)