Shell Helix HX8 ECT 5W-30 to syntetyczny, niskopopiołowy olej silnikowy
Shell rozszerzył swoją ofertę niskopopiołowych olejów silnikowych o syntetyczny Shell Helix HX8 ECT 5W-30. Nowość, przeznaczona do samochodów osobowych wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i zasilane gazem LPG, zapewnia optymalną ochronę jednostki napędowej w różnych warunkach jazdy. Produkt otrzymał aprobaty Volkswagen 504.00/507.00.
Silnik samochodowy musi pracować w różnych warunkach – w niskich i wysokich temperaturach, na krótkich i długich dystansach, w starych i nowych modelach samochodów. Ta złożona jednostka napędowa auta wymaga optymalnej ochrony. Dlatego Shell stworzył syntetyczny olej, który dostosowuje się do zmiennych warunków pracy silnika.
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 to syntetyczny, niskopopiołowy olej silnikowy. Zawiera elastyczne molekuły, które nieustannie dostosowują się do zmiennej pracy silnika w celu zwiększenia jego ochrony w warunkach wysokiego ciśnienia i temperatury. Wyjątkowa odporność na zużycie potwierdzona została w testach – Shell Helix HX8 ECT 5W-30 zapewnia nawet do 40% lepszą ochronę, niż wymagają tego normy branżowe1. Ponadto przyczynia się do redukcji procesów osadzania się szlamów2 i gwarantuje nawet do 45% większą czystość tłoków, niż wymagają tego normy3.
Istotną cechą oleju Shell Helix HX8 ECT 5W-30 jest wysoki wskaźnik lepkości, który powoduje najmniejszy spadek lepkości wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika. Natomiast przy zimnym rozruchu środek smarny smaruje silnik szybciej niż typowe oleje o lepkości 5W-40, 10W-40 czy 15W-40.
Co więcej, produkt powstał z zastosowaniem zaawansowanej technologii kompatybilnej z systemami emisji spalin, aby umożliwić utrzymanie ich w czystości. Niskopopiołowa formulacja nowego produktu Shell umożliwia utrzymanie filtrów cząstek stałych w silnikach Diesla w czystości i chroni przed powstawaniem popiołów. Dzięki temu olej przeciwdziała blokowaniu się układu wydechowego i pomaga utrzymać wysoką wydajność silnika.
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych i Diesla, również tych wyposażonych w filtry cząstek stałych, i jednostkach napędowych zasilanych gazem LPG.
Olej ma aprobatę Volkswagena – jest odpowiedni dla pojazdów z silnikiem Diesla wymagających specyfikacji VW 507.00 oraz aut z silnikiem benzynowym wymagających specyfikacji VW 504.00.
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 spełnia także wymagania: API SN, ACEA C3, MB-Approval 229.31/229.51. Produkt jest dostępny w opakowaniach o pojemności 1, 5 i 209 litrów.
1 Na podstawie testu silnika OM646LA i w porównaniu ze specyfikacją ACEA A3/B4.
2 Na podstawie wyników testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-30.
3 W porównaniu ze specyfikacją ACEA C3.
Komentarze (0)