Siemens będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, budowę, obsługę i 10-letni serwis systemu ULEZ w Londynie
Firma Siemens wdroży na terenie Londynu system regulujący pobieranie opłat za wstęp do strefy niskoemisyjnej (ULEZ). Architektura będzie monitorowała i kontrolowała pojazdy przejeżdżające przez określone obszary, skutecznie i szybko identyfikując te, które nie spełniają norm emisji spalin dla stref niskoemisyjnych. Oprogramowanie zintegrowane zostanie z istniejącymi czujnikami drogowymi i systemem kamer do automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Całość zostanie wdrożona w kwietniu 2019 roku.
– Po instalacji systemu wszystkie pojazdy będą musiały spełniać normy emisji spalin lub będą obciążone dziennymi opłatami podczas wjazdu do centrum Londynu – komentuje Paul Cowperthwaite, główny manager odpowiedzialny za system ściągania opłat od użytkowników dróg w organizacji Transport dla Londynu (TfL). – Pracujemy nad tym, aby zapewnić niezbędną infrastrukturę, która zacznie działać w 2019 r., a zlecenie tego projektu spółce Siemens gwarantuje, że terminy będą dotrzymane. Jakość powietrza w Londynie nie jest tymczasową kwestią i gdy tylko system ULEZ zostanie uruchomiony, będzie działał 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Jak dodaje Michael Peter, prezes działu Mobility w Siemens AG, jest to pierwszy tego typu projekt w Wielkiej Brytanii i jeden z największych na świecie promujących transport publiczny i zeroemisyjne pojazdy, co ma skutkować lepszą jakością powietrza w stolicy: – Chcemy pomóc Londynowi osiągnąć cele ograniczające emisję dwutlenku węgla, aby zapewnić miastu bardziej zieloną przyszłość – mówi.
Wprowadzenie systemu ULEZ zmniejszy emisję tlenku azotu i cząstek stałych, co sprawi, że śródmieścia Londynu staną się bezpieczniejszym i bardziej przyjemnym miejscem do życia, pracy i zwiedzania. Te pozytywne efekty są szczególnie korzystne dla młodych i starszych ludzi oraz tych, którzy cierpią na problemy z układem oddechowym, jak również mieszkańców szczególnie zanieczyszczonych dzielnic. Wiele aut monitorowanych w systemie ULEZ będzie spoza strefy, więc korzyści wynikające ze zmniejszonej emisji spalin będą odczuwalne również w okolicach otaczających strefę.
Komentarze (0)