z udoskonalonym spalaniem i automatycznym filtrem cząstek stałych
Lepsze spalanie i filtr cząstek stałych czynią silniki Diesla atrakcyjną opcją. Silnik jest wydajny i emituje niewielkie ilości szkodliwych substancji. Volvo Car Corporation oferuje szeroką gamę dieslowskich jednostek do wszystkich modeli samochodów Volvo oraz filtry cząstek stałych, które ograniczają ich emisję o około 95 proc. Emisje dwutlenku węgla są o około 20 proc. mniejsze niż w przypadku silnika benzynowego.
Rewolucyjne konwencjonalne paliwo
Paliwa kopalne są wykorzystywane w 98 proc. samochodów jeżdżących dziś po drogach i w najbliższych latach pozostaną głównym źródłem energii. Dlatego też, należy skoncentrować się nie tylko na paliwach odnawialnych, ale też na obniżeniu zużycia konwencjonalnych paliw oraz redukcji emisji przez nie powodowanych. Volvo Car Corporation oferuje szeroką gamę silników Diesla do wszystkich swoich modeli samochodów. Na większości rynków współczesne dieslowskie silniki są standardowo wyposażone w filtry cząstek stałych, które przynoszą środowisku wiele korzyści. Emisje cząstek stałych powodowane przez współczesne silniki Diesla są bardzo niewielkie, zaś emisje dwutlenku węgla o 15-20 proc. niższe niż w przypadku silników benzynowych.
Odsetek silników Diesla w niektórych europejskich krajach oraz w pewnych grupach pojazdów sięga 90 proc. W Szwecji silniki te cieszą się także coraz większą popularnością. Nowe podatki związane z emisjami dwutlenku węgla oraz ulgi podatkowe za jeżdżenie samochodami napędzanymi dieslowskimi jednostkami, powodującymi niskie emisje cząstek stałych, doprowadziły do zwiększenia odsetka diesli w Szwecji z niecałych 10 do niemal 20 proc. Stopniowe zastępowanie samochodów benzynowych dieslami jest skutecznym sposobem redukowania emisji dwutlenku węgla w sektorze drogowym.
Volvo S40 1.6D, który spala 4,9 litra na 100 km, jest najbardziej wydajnym pod względem spalania samochodem Volvo w historii. Filtr cząstek stałych z substancją czynną (ADPF, patrz poniżej) jest obecnie dostępny w modelach Volvo S40 i Volvo V50 1.6D. Volvo S40 1.6D jest wyposażone w czterocylindrowy silnik diesla o pojemności 1,6 litra (109 KM). Pod względem spalania jest on więc najbardziej ekonomicznym samochodem Volvo wszech czasów. Silnik Diesla z turbosprężarką jest wykonany z odlanego pod ciśnieniem aluminium i wyposażony w układ zasilania common rail. Volvo S40 1.6D jest przykładem najbardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych - gwarantuje dobre osiągi, niskie emisje i niewielkie zużycie paliwa. Wysoki moment obrotowy utrzymuje się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co zapewnia dużą moc w każdych warunkach. Niewielki ciężar silnika sprzyja niskiemu zużycia paliwa i pozwala osiągnąć sportową dynamikę jazdy.
Filtr ADPF
Filtr cząstek stałych z substancją czynną ADPF wychwytuje drobiny powstające w efekcie dopalania spalin w katalizatorze. Zgromadzone cząstki sadzy są automatycznie wypalane w regularnych odstępach czasu, czyli co 300 do 500 kilometrów w zależności od warunków i charakteru jazdy. Proces ten zajmuje około dziesięciu minut i odbywa się w sposób całkowicie niezauważalny dla kierowcy. W porównaniu z systemem pozbawionym ADPF poziom niespalonych cząstek sadzy z rury wydechowej jest niższy o około 95 proc. Dzięki zastosowanemu w S40 układowi wpływ na środowisko jest poważnie ograniczony.
Litera “A” w skrócie ADPF pochodzi od słowa additive, które w tym przypadku oznacza substancję czynną, pozwalającą na niższą temperaturę spalania cząstek w filtrze. Substancją czynną jest roztwór zawierający w swoim składzie cer/żelazo, który wypełnia specjalny zbiornik o pojemności około 1,8 litra. Zużycie substancji czynnej jest niewielkie, a zawartość zbiornika jest uzupełniana podczas normalnych czynności serwisowych.
Jazda na oleju napędowym
Przez 15 lat silnik Diesla przeszedł techniczną rewolucję. W 2005 roku emisje dwutlenku węgla i tlenków azotu były o 95 proc. niższe niż w roku 1990. W tym samym okresie emisje tlenku węgla zostały ograniczone o 98 proc. Współczesna dieslowska technologia obejmuje układ zasilania common rail, wysokociśnieniową pompę paliwową oraz akumulator ciśnieniowy. Spalanie inicjowane jest przez dawkę wstępną, dzięki czemu ma spokojniejszy przebieg, powoduje niższe emisje i mniejszy hałas. Przekłada się to na doskonałe przyśpieszenie oraz ekonomikę jazdy i duże prędkości.
Korzyści dla środowiska
Silniki Diesla są bardziej wydajne niż silniki benzynowe, są więc korzystniejsze zarówno dla środowiska naturalnego, jak i dla kieszeni kierowcy. Filtr cząstek stałych eliminuje około 95 proc. szkodliwych substancji. Stężenie dużych i małych cząstek spada więc do tego samego poziomu (lub nawet niższego) co w silniku benzynowym. Volvo S40 1.6D emituje 0,001 grama cząstek na kilometr, co stanowi zaledwie ułamek prawnie dopuszczanej ilości wynoszącej 0,025 g/km. Jednostka dieslowska powoduje o 15-20 proc. niższe emisje dwutlenku węgla niż benzynowa.
Lepsze spalanie i filtr cząstek stałych czynią silniki Diesla atrakcyjną opcją. Silnik jest wydajny i emituje niewielkie ilości szkodliwych substancji. Volvo Car Corporation oferuje szeroką gamę dieslowskich jednostek do wszystkich modeli samochodów Volvo oraz filtry cząstek stałych, które ograniczają ich emisję o około 95 proc. Emisje dwutlenku węgla są o około 20 proc. mniejsze niż w przypadku silnika benzynowego.
Rewolucyjne konwencjonalne paliwo
Paliwa kopalne są wykorzystywane w 98 proc. samochodów jeżdżących dziś po drogach i w najbliższych latach pozostaną głównym źródłem energii. Dlatego też, należy skoncentrować się nie tylko na paliwach odnawialnych, ale też na obniżeniu zużycia konwencjonalnych paliw oraz redukcji emisji przez nie powodowanych. Volvo Car Corporation oferuje szeroką gamę silników Diesla do wszystkich swoich modeli samochodów. Na większości rynków współczesne dieslowskie silniki są standardowo wyposażone w filtry cząstek stałych, które przynoszą środowisku wiele korzyści. Emisje cząstek stałych powodowane przez współczesne silniki Diesla są bardzo niewielkie, zaś emisje dwutlenku węgla o 15-20 proc. niższe niż w przypadku silników benzynowych.
Odsetek silników Diesla w niektórych europejskich krajach oraz w pewnych grupach pojazdów sięga 90 proc. W Szwecji silniki te cieszą się także coraz większą popularnością. Nowe podatki związane z emisjami dwutlenku węgla oraz ulgi podatkowe za jeżdżenie samochodami napędzanymi dieslowskimi jednostkami, powodującymi niskie emisje cząstek stałych, doprowadziły do zwiększenia odsetka diesli w Szwecji z niecałych 10 do niemal 20 proc. Stopniowe zastępowanie samochodów benzynowych dieslami jest skutecznym sposobem redukowania emisji dwutlenku węgla w sektorze drogowym.
Volvo S40 1.6D, który spala 4,9 litra na 100 km, jest najbardziej wydajnym pod względem spalania samochodem Volvo w historii. Filtr cząstek stałych z substancją czynną (ADPF, patrz poniżej) jest obecnie dostępny w modelach Volvo S40 i Volvo V50 1.6D. Volvo S40 1.6D jest wyposażone w czterocylindrowy silnik diesla o pojemności 1,6 litra (109 KM). Pod względem spalania jest on więc najbardziej ekonomicznym samochodem Volvo wszech czasów. Silnik Diesla z turbosprężarką jest wykonany z odlanego pod ciśnieniem aluminium i wyposażony w układ zasilania common rail. Volvo S40 1.6D jest przykładem najbardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych - gwarantuje dobre osiągi, niskie emisje i niewielkie zużycie paliwa. Wysoki moment obrotowy utrzymuje się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co zapewnia dużą moc w każdych warunkach. Niewielki ciężar silnika sprzyja niskiemu zużycia paliwa i pozwala osiągnąć sportową dynamikę jazdy.
Filtr ADPF
Filtr cząstek stałych z substancją czynną ADPF wychwytuje drobiny powstające w efekcie dopalania spalin w katalizatorze. Zgromadzone cząstki sadzy są automatycznie wypalane w regularnych odstępach czasu, czyli co 300 do 500 kilometrów w zależności od warunków i charakteru jazdy. Proces ten zajmuje około dziesięciu minut i odbywa się w sposób całkowicie niezauważalny dla kierowcy. W porównaniu z systemem pozbawionym ADPF poziom niespalonych cząstek sadzy z rury wydechowej jest niższy o około 95 proc. Dzięki zastosowanemu w S40 układowi wpływ na środowisko jest poważnie ograniczony.
Litera “A” w skrócie ADPF pochodzi od słowa additive, które w tym przypadku oznacza substancję czynną, pozwalającą na niższą temperaturę spalania cząstek w filtrze. Substancją czynną jest roztwór zawierający w swoim składzie cer/żelazo, który wypełnia specjalny zbiornik o pojemności około 1,8 litra. Zużycie substancji czynnej jest niewielkie, a zawartość zbiornika jest uzupełniana podczas normalnych czynności serwisowych.
Jazda na oleju napędowym
Przez 15 lat silnik Diesla przeszedł techniczną rewolucję. W 2005 roku emisje dwutlenku węgla i tlenków azotu były o 95 proc. niższe niż w roku 1990. W tym samym okresie emisje tlenku węgla zostały ograniczone o 98 proc. Współczesna dieslowska technologia obejmuje układ zasilania common rail, wysokociśnieniową pompę paliwową oraz akumulator ciśnieniowy. Spalanie inicjowane jest przez dawkę wstępną, dzięki czemu ma spokojniejszy przebieg, powoduje niższe emisje i mniejszy hałas. Przekłada się to na doskonałe przyśpieszenie oraz ekonomikę jazdy i duże prędkości.
Korzyści dla środowiska
Silniki Diesla są bardziej wydajne niż silniki benzynowe, są więc korzystniejsze zarówno dla środowiska naturalnego, jak i dla kieszeni kierowcy. Filtr cząstek stałych eliminuje około 95 proc. szkodliwych substancji. Stężenie dużych i małych cząstek spada więc do tego samego poziomu (lub nawet niższego) co w silniku benzynowym. Volvo S40 1.6D emituje 0,001 grama cząstek na kilometr, co stanowi zaledwie ułamek prawnie dopuszczanej ilości wynoszącej 0,025 g/km. Jednostka dieslowska powoduje o 15-20 proc. niższe emisje dwutlenku węgla niż benzynowa.
Komentarze (0)