Wydarzenia

ponad rok temu  25.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Silnik Scania do autobusów

Scania poszerza ofertę silników autobusowych o jednostkę 7-litrową, dedykowaną autobusom miejskim. Podobnie jak pozostałe silniki Euro 6 Scanii, nowy motor wyposażony jest w wysokociśnieniowy wtrysk Common Rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Technologia redukcji emisji to połączenie EGR (recyrkulacji spalin) i SCR (selektywna redukcja katalityczna).

Nowy silnik o mocy 280 KM i 1100 Nm sprawdza się już od najniższych obrotów. W autobusach niskopodłogowych jednostka montowana jest poprzecznie, w niskowejściowych zaś – wzdłużnie. Układ pozwala zaoszczędzić nawet 500 kg masy w porównaniu z takim, który wykorzystuje silnik 9-litrowy. Oznacza to większą liczbę pasażerów na pokładzie. Silnik powstał przy współpracy z amerykańską firmą Cummins.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony