Nagrodę odebrał Aldo Marangoni, wiceprezes Product Engineering Fiat Powertrain, podczas gali, która miał miejsce w Stuttgarcie. TwinAir to innowacyjny silnik opracowany przez Fiat Powertrain, który zadebiutował w 2010 roku w kultowym modelu Fiat 500. Dzięki niskiemu poziomowi spalania i emisji spalin, silnik ten aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska i do osiągnięcia przez Fiata najniższego poziomu emisji CO2 spośród wszystkich producentów typu „full liner” (średnio 123,5 g/km CO2, wg ostatnich danych Jato Dynamics). TwinAir Fiata to benzynowy silnik o pojemności 875 cm3, dzięki turbosprężarce dysponuje mocą 85 KM (63 kW) i spala 4,1 litra paliwa na 100 km, przy jedynych 95 gramach CO2 emitowanych na kilometr. Można wyróżnić trzy najważniejsze czynniki, dzięki którym TwinAir jest w stanie ograniczyć tak znacząco poziom spalania i szkodliwych emisji, zapewniając jednocześnie dużą przyjemność z jazdy:
- Przede wszystkim budowa bazująca na dwóch cylindrach, dająca pełny wyraz koncepcji „downsizingu”, która umożliwia ograniczenie pojemności i zmniejszenie tarć wewnętrznych.
- Ponadto, innowacyjne elektrohydrauliczne sterowanie zaworami MultiAir, opracowane przez Fiat Powertrain, które zamiast tradycyjnego wału krzywkowego jest systemem o zmiennych fazach zaworów ssących.
- Zastosowana została również turbosprężarka, która zapewnia moc i moment obrotowy porównywalny z większymi, czterocylindrowymi silnikami.
Spośród nagród przyznanych przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport" w ramach konkursu “Die Besten Autos 2011” („Najlepsze samochody 2011 roku”) – konkurs, w którym głosują czytelnicy wybierając zwycięzców w różnych kategoriach – silnik TwinAir Fiata otrzymał prestiżowe uznanie, nagrodę imienia Paula Pietscha (były kierowca wyścigowy, dziennikarz i wydawca) za wkład w rozwój technologiczny silników.
Komentarze (0)