Paliwa i oleje

5 miesięcy temu  25.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Skrojony na miarę silników Volkswagena. ORLEN OIL MAX EXPERT V 0W-30

Dynamiczny rozwój układów napędowych samochodów osobowych wpływa na opracowywanie zaawansowanych technologii środków smarnych, które znacząco zoptymalizują korzyści techniczne i wymagane parametry wydajności deklarowane przez OEM (Original Equipment Manufacturer). Nowoczesne silniki wymagają specjalistycznej ochrony, którą można osiągnąć m.in. dzięki zastosowaniu olejów o niższej lepkości.

Wspomniany trend jest widoczny w polityce koncernu Volkswagen, gdzie na pierwsze zalanie od 2021 roku używane są tylko oleje w klasach lepkości SAE 0W-30 i SAE 0W-20. W związku z wymaganiami rynku motoryzacyjnego, po wszechstronnych badaniach i analizach, lider polskiego rynku olejów silnikowych ORLEN OIL wdrożył do oferty w pełni syntetyczny olej MAX EXPERT V 0W-30, przeznaczony do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Produkt ma klasę jakości ACEA C3 oraz oficjalną homologację do stosowania w silnikach koncernu Volkswagen Group, Mercedes-Benz Group AG i BMW Group.
Imponujące parametry fizykochemiczne oleju przyczyniają się do znakomitej wydajności, zapewniając kompleksową ochronę w ekstremalnych warunkach pracy. Charakteryzuje się on doskonałymi właściwościami przepływowymi i lepkością, które chronią newralgiczne części silnika. ORLEN OIL MAX EXPERT V 0W-30 zawiera unikatową technologię Advanced Protect Formula, która dzięki wyjątkowej strukturze zwielokrotnia funkcje ochronne środka smarnego, co potwierdza test oceny stabilności oksydacyjnej CEC L-109-14, dający wynik o 55% lepszy niż wymagania dla klasy jakości ACEA C3.
Doskonałe właściwości przepływowe oleju w niskich temperaturach wspomagają szybką cyrkulację, chroniąc układ napędowy przed zużyciem podczas rozruchu zimnego silnika. Jest to idealny produkt do pojazdów eksploatowanych w miejskim trybie automatic stop&go. Olej charakteryzuje się niższą lotnością, co w efekcie wiąże się z rzadszymi dolewkami w trakcie eksploatacji (potwierdzone wynikami testu lotności NOACK CEC-040-93). Właściwością niezmiernie istotną dla użytkowników jest energooszczędność oleju, która pozwala na redukcję zużycia paliwa do niezbędnego minimum (2,1% zgodnie z testem M111FE).
Biorąc pod uwagę opisane właściwości, wielu użytkowników dotychczas stosujących olej o lepkości 5W-30 zadaje sobie pytanie, czy może go zmienić na produkt o niższej klasie lepkości, czyli 0W-30. Odpowiedź jest jednoznaczna: tak, pod warunkiem, że jest to produkt o tych samych parametrach jakościowych i rekomendacjach producenta samochodu.
ORLEN OIL MAX EXPERT V 0W-30, mający aprobaty VW Standard 504 00/VW Standard 507 00, może być stosowany w samochodzie, w którym wcześniej używany był olej o lepkości 5W-30, mający identyczną aprobatę i klasę jakości ACEA C3.
Koncern Volkswagen doskonale rozumie zalety odpowiedniego smarowania, a jego program zatwierdzania środka smarnego jest jednym z najbardziej wymagających w przemyśle motoryzacyjnym. Olej silnikowy poddawany jest co najmniej 10 000 godzin intensywnych testów w celu sprawdzenia, czy zapewnia efektywną wydajność i ochronę podzespołów. Najnowsza wersja specyfikacji VW Standard 504 00/VW Standard 507 00 obejmuje bardziej rygorystyczne testy, m.in. kompatybilność z biopaliwami i pompowalność w niskich temperaturach dla wymagań podstawowych ACEA C3.
Należy również pamiętać, że olej silnikowy, który ma aprobaty wydane przez producenta samochodu (OEM), może być stosowany w całym okresie gwarancji pojazdu bez zagrożenia jej utratą.
ORLEN OIL aktywnie współpracuje z czołowymi zagranicznymi i polskimi ośrodkami badawczymi w zakresie wprowadzania do oferty nowych, wysokojakościowych produktów. Oleje silnikowe marki ORLEN OIL zostały opracowane tak, aby działać wydajnie i chronić jednostkę napędową przez cały okres użytkowania.


Korzyści wynikające z zastosowania oleju ORLEN OIL MAX EXPERT V 0W-30

Grażyna Ciepiela-Składzień 
Dział Strategii Produktów ORLEN OIL

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony