Paliwa i oleje

miesiąc temu  31.07.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Skrzynie DSG/dwusprzęgłowe. Olej dedykowany kontra olej multivehicle

Ravenol produkuje oleje dedykowane, które standardowo przewyższają wymagania OEM

Przekładnia dwusprzęgłowa to konstrukcja oparta na klasycznej skrzyni manualnej. Jak nazwa wskazuje, posiada dwa sprzęgła: jedno dla biegów nieparzystych, drugie dla parzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. W momencie aktywności jednej przekładni druga ma już przygotowany bieg w górę lub w dół. To rozwiązanie pozwala na bardzo szybkie zmiany biegów, na przykład najszybszą konstrukcją dwusprzęgłową może się pochwalić skrzynia PDK od Porsche, w której zmiany biegów następują w ułamku sekundy. Producent dla modelu 911 o oznaczeniu 992 podaje liczby takie jak 0,1 s – to szybciej niż mrugnięcie okiem.

Historia skrzyni dwusprzęgłowych
Pierwsza dwusprzęgłowa skrzynia biegów została skonstruowana w 2003 r. przez inżynierów VW, BorgWarner i LuK. Od tego czasu przeszła szereg udoskonaleń, poprawiono precyzję działania oraz szybkość zmiany...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Budowa skrzyni DSG
Mokre sprzęgła w skrzyniach DSG charakteryzują się dłuższą żywotnością, ale wymagają regularnego serwisowania oleju
Ravenol oferuje również oleje do podzespołów współpracujących ze skrzyniami dwusprzęgłowymi

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony