Korozję łatwo przeoczyć na wewnętrznej stronie tarczy, ponieważ ta strona jest często niewidoczna. Jednak należy pamiętać, że każda korozja na powierzchni czynnej tarczy powoduje redukcję tej powierzchni. To prowadzi do zmniejszenia skuteczności działania układu hamulcowego pojazdu.
Montowanie nowych klocków hamulcowych na zużytych tarczach oznacza uznanie, że stare tarcze są zużyte równomiernie na całej powierzchni. Jedyne, co może się zdarzyć w takim wypadku to zredukowanie skuteczności hamowania podczas dopasowywania się owego klocka do kształtu starej, zużytej tarczy.
Przeprowadzone niezależne badania Delphi pokazały, że takie działanie dwukrotnie zwiększa prawdopodobieństwo podniesienia poziomu hałasu powstającego podczas hamowania powyżej 70 dB niż przy zastosowaniu nowych tarcz.
Nierówna siła hamowania lub drganie mogą być niebezpiecznymi skutkami ubocznymi zamocowania nowych klocków na starych tarczach, ponieważ ich powierzchnie mogą nie być do siebie równoległe.
Materiał Delphi
Komentarze (0)