To temat wielu dyskusji i rozmów - czy należy stosować smar pomiędzy tarczę hamulcową i piastę? Temat ten pojawił się też podczas naszego ostatniego spotkania na Facebooku, gdzie Tomasz Hurt, menadżer ds. technicznych Delphi Technologies mówił o negatywnych skutkach smarowania piasty. Z tym zdaniem nie zgadza się część naszych czytelników, którzy są zdania, że smar zabezpiecza tarczę przed korozją.
Różnica zdań w tym temacie ma miejsce praktycznie pod każdym naszym artykułem dotyczącym serwisowania układu hamulcowego.
- Zapraszam na krótki eksperyment w odpowiedzi na pytanie pojawiające się po moim ostatnim wywiadzie. My twierdzimy, że nie należy smarować piasty przed założeniem tarczy, ponieważ smar jest substancją nieściśliwą, czyli jeżeli posmarujemy go nierównomiernie, to ten smar też nierównomiernie rozłoży się pod tarczą i może to spowodować w późniejszym czasie problemy z pracą tarczy w czasie hamowania - Tomasz Hurt zapowiada w ten sposób krótki eksperyment, przeprowadzony w centrum szkoleniowym Delphi Technologies w podwarszawskim Błoniu.
Zobaczcie materiał filmowy.
Wywiad z Tomasz Hurtem dotyczący serwisowania układu hamulcowego - poniżej.
Wibracje, piszczenie i inne problemy w układzie hamulcowym. Jak ich uniknąć, serwisując właściwie hamulce? I o tym, dlaczego trzeba rozmawiać z klientami o tej usłudze.
Komentarze (18)