Koncern PSA wybrał Sogefi Group jako wyłącznego dostawcę podstawowych części na pierwszy montaż do nowej serii dwulitrowych silników Blue HDi DW10F. Sogefi będzie dostarczać elementy układów oleju, paliwa, powietrza i wody. Podzespoły te trafią również na rynek części zamiennych.
Nowa seria wysokoprężnych jednostek PSA spełnia wymagania w zakresie emisji spalin dla samochodów osobowych, które wejdą w życie we wrześniu br. (norma dotycząca emisji spalin Euro 6). Silnik DW10F montowany jest m.in. w Peugeocie 308, 508, 3008, 5008, RCZ i Expert oraz Citroënie C4, C5, C4 Picasso, Jumpy, DS4 i DS5. W zależności od rynku dostępne są trzy wersje silnika o mocy 110 kW/150 HP, 100 kW/135 HP i 133 kW/180 HP.
W DW10F po raz pierwszy wykorzystano technologię selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction) i nowy system redukcji NOX. Wprowadzono również udoskonalenia w projektach pompy oleju i osuszacza wody. Jak twierdzi producent, wszystkie te innowacje zmniejszają zużycie paliwa i poprawiają wydajność silnika, umożliwiając jednocześnie zachowanie momentu obrotowego i ograniczenie emisji CO2.
Udział Sogefi Group w konstrukcji nowej jednostki obejmuje:
- zawór chłodziwa – kontroluje trzy różne obwody w szybkiej sekwencji, zapewniając optymalne dostosowanie temperatury do temperatury roboczej silnika;
- filtr powietrza – posiada niepalne medium filtracyjne; zastosowanie filtra wstępnego i specjalnego materiału filtracyjnego o udoskonalonej konstrukcji wewnętrznej zapewnia przedłużoną trwałość filtra nawet wtedy, gdy pojazd jest eksploatowany w bardzo zapylonym środowisku;
- moduł filtracji oleju – stanowi część nowoczesnego, inteligentnego układu kontroli oleju, który optymalizuje wydajność filtracji.
Komentarze (0)