Paliwa i oleje

4 miesiące temu  22.07.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Spełniający najbardziej rygorystyczne normy. Castrol EDGE 0W-20 LL IV

Castrol wprowadza olej silnikowy 0W-20 nowej generacji, o niskiej lepkości i długiej żywotności – Castrol EDGE 0W-20 LL IV. To pierwszy środek smarny tego typu, który uzyskał jednocześnie najnowsze aprobaty w zakresie niskiej lepkości od firm BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen.

Nowy produkt przeznaczony jest do stosowania w pojazdach z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Dostępny jest dla konsumentów i serwisów w opakowaniach 1-, 4- i 5-litrowych.
Aby sprostać wielu nowym wymaganiom branży, Castrol pracował nad trzema ważnymi wariantami o długiej żywotności: 0W-20, 0W-30 i 5W-30, które spełniają wymagania 16 specyfikacji producentów OEM i atestów branżowych. Program ten charakteryzował się złożonością i dogłębną analizą – wymagał ponad 110 testów silników pracujących przez ponad 35 tys. godzin i przeszło 100 cykli prób laboratoryjnych.
Castrol przeprowadził setki indywidualnych testów, aby dowieść zdolności środka smarnego do zmniejszania tarcia, minimalizowania kontaktu metal-metal, zapobiegania zużyciu i korozji oraz działania w ekstremalnie wysokich i niskich temperaturach.
Castrol EDGE 0W-20 LL IV zaprojektowano z myślą o możliwie najszerszym pokryciu rynku, a zwłaszcza uzyskaniu trzech formalnych zatwierdzeń powszechnie uznawanych za jedne z najbardziej rygorystycznych w branży: BMW Longlife-17 FE+, MB-Approval 229.72 (Mercedes-Benz) i VW 508 00/509 00 (Volkswagen). Ponadto nowy środek smarny posiada zatwierdzenie Porsche C20, spełnia specyfikację Ford WSS-M2C956-A1, a także wymagania producentów OEM zalecających oleje ACEA C5 lub ACEA C6 0W-20.
Castrol EDGE 0W-20 LL IV, testowany rygorystycznie przez ponad 10 tys. godzin, zmniejsza tarcie, podnosi wydajność i ogranicza szkodliwe emisje. Nowy produkt powstał po to, by sprostać wielu wyzwaniom związanym z nowoczesnymi silnikami. Podczas gdy mniejsze, mocniejsze jednostki mogą pomagać oszczędzać paliwo, częstsze stosowanie turbosprężarki zwiększa ciśnienie wewnątrz silnika – formuła Castrol EDGE 0W-20 LL IV o niskiej lepkości minimalizuje energię wymaganą do przemieszczania go po wewnętrznych elementach silnika.
Castrol stosuje oficjalne testy branżowe silników oraz badania producentów OEM. Nowe oleje są poddawane testom – w stosownych przypadkach w ramach najnowszej konstrukcji silnika – przez setki godzin przy wysokich wartościach ciśnienia i temperatury. W testach tych Castrol ocenia również wpływ paliw o różnej jakości i w różnych warunkach pracy.
Ralf Wobben, specjalista ds. marki i produktu w Castrol Europe, komentuje: – Obecność w czołówce dynamicznej branży możliwa jest po części dzięki współpracy Castrol z producentami pojazdów w celu opracowywania olejów silnikowych, które poprawiają osiągi i zwiększają wydajność. Nasz pierwszy na świecie środek smarny o niskiej lepkości 0W-20 typu „combi” pokazuje, w jaki sposób wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia technologiczne do stworzenia produktu, który nadaje się do wielu zastosowań.

Więcej na: www.castrol.com/pl/ekspert

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony