Spotkanie, które odbyło się pod koniec ubiegłego tygodnia w Dąbrowie Górniczej, było okazją do poznania technologii gwarantującej identyczną jakość tarcz OE i tych na rynek wtórny.
Centrum produkcyjne w Dąbrowie Górniczej jest najbardziej nowoczesnym zakładem produkcyjnym włoskiego koncernu. W nowoczesnych piecach odlewniczych w ciągu 50 minut topi się 12 ton żeliwa, by finalny produkt mógł powstać na 49 zautomatyzowanych gniazdach produkcyjnych. Miesięcznie produkuje się tu milion tarcz hamulcowych.
- Brembo chce podzielić się swoimi osiągnięciami z innymi specjalistami z branży, aby tym samym wspierać dążenie do rozwoju, podwyższania jakości i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w zakresie produkcji części. Otóż z myślą o najlepszej jakości tarcz hamulcowych nie czynimy rozróżnienia na produkt OE i dedykowany rynkowi wtórnemu – podkreślał Marco Moretti, Marketing Director Brembo. - Kilka miesięcy temu zadebiutowała nowa witryna internetowa: www.bremboparts.com. Oprócz szkoleń z cyklu Akademia Hamulcowa Brembo narodził się pomysł, aby dać każdemu możliwość zobaczenia jak wytwarzamy tarcze, a także jak wygląda proces kontroli jakości na każdym etapie produkcji.
Globalny producent tarcz, klocków i układów hamulcowych aż 5% obrotu inwestuje w badania i rozwój, a co dziesiąty pracownik to inżynier lub specjalista zatrudniony w dziale badań i rozwoju.
Fabryka Brembo w Dąbrowie Górniczej wzbogaciła się o nową halę pieców indukcyjnych. Inwestycja zrealizowana jest w ramach unijnego projektu pod nazwą „Dywersyfikacja produkcji poprzez wprowadzenie tarcz hamulcowych o podwyższonym poziomie bezpieczeństwa”. Najnowszym przykładem nowatorskiej technologii jest partnerski projekt zrealizowany we współpracy z Daimlerem. Nowe tarcze powstają z dwóch różnych materiałów: żeliwa i stali. Dzwon nowej tarczy jest wykonany ze stali i ma grubość tylko 2,5 mm, podczas gdy dzwony tradycyjnie wykonane z żeliwa mają grubość 7,9 – 9 mm. W efekcie nowe tarcze są o 10-15% procent lżejsze od tradycyjnych.
Komentarze (0)