Paliwa i oleje

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Sprawdzone w Formule 1 – nowa gama olejów Petronas Syntium z technologią °CoolTech™

Oleje Syntium są testowane w ekstremalnych warunkach – podczas wyścigów Formuły 1. Wyniki zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport są dowodem na to, że sprawdzają się doskonale

Petronas Lubricants International wprowadził na rynek nową gamę olejów Syntium z technologią °CoolTech™, dzięki czemu miliony kierowców na całym świecie będą mogły używać najbardziej zaawansowanych olejów. Właśnie z olejów Syntium korzysta zespół Formuły 1, Mercedes-AMG Petronas Motorsport, który zdobył tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców i konstruktorów w ostatnich pięciu sezonach.

Oleje odświeżonej gamy Syntium to konkretne korzyści dla użytkowników – dzięki technologii °CoolTech™ silnik jest doskonale chroniony przed przegrzaniem i zużyciem, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji. W rodzinie Syntium są oleje niskopopiołowe, dzięki czemu wydłuża się żywotność filtrów cząstek stałych. Oleje o niskiej lepkości pozwalają także obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. I wreszcie, dzięki tym olejom każdy kierowca może się poczuć jak pięciokrotny mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton, bo silniki bolidów zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport są smarowane właśnie olejami Syntium.
Ulepszenia, które wprowadzono do gamy Syntium, pozwoliły umieścić nowe oleje w klasie jakości API SN Plus, w tej grupie znalazły się oleje o bardzo niskiej lepkości – Petronas Syntium 7000 0W-16 i 7000 Hybrid 0W-20 – pierwszy olej malezyjskiej marki przeznaczony do samochodów z napędem hybrydowym, którego popularność błyskawicznie rośnie. Oba oleje wykorzystują oczywiście technologię °CoolTech™, która zapobiega przegrzewaniu się silnika.
Oprócz ulepszeń, jakie wprowadzono w gamie Petronas Syntium 7000, zmieniono także serie Petronas Syntium 5000 i Petronas Syntium 3000, dzięki czemu pracujące na nich silniki mają lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Wszystkie oleje gamy Syntium 7000 są syntetyczne, a większość z nich ma bardzo niską lepkość, dostosowaną do nowoczesnych silników. Gamę otwiera olej Syntium 7000 0W-16, są także dwa oleje o lepkości 0W-20. Wszystkie charakteryzują się wysokim wskaźnikiem ochrony przed LSPI, czyli zjawiskiem przedwczesnego zapłonu mieszanki przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Objawia się ono charakterystycznym stukiem i ma wpływ na trwałość podzespołów. Petronas zlecił niezależny test, w którym porównano oleje Syntium 7000 0W-30, 0W-20 i 0W-16 z konwencjonalnym olejem silnikowym. Analizy dowiodły, że oleje Syntium 7000 skutecznie ograniczają LSPI. W silniku smarowanym konwencjonalnym olejem odnotowano 12 przypadków spalania LSPI, podczas gdy na oleju Syntium 7000 0W-30 – zaledwie 5, a na niższych lepkościach (0W-20 i 0W-
-16) jedynie 4.
Poza olejami o bardzo niskiej lepkości, takimi jak 0W-16 czy 0W-20, w gamie Petronas Syntium 7000 są także produkty 0W-30, 0W-40 czy 10W-60. W odświeżonej rodzinie Syntium 5000 można znaleźć takie oleje, jak 5W-20 czy 5W-30 w kilku odmianach, dostosowanych do wymagań różnych producentów OEM, m.in. z aprobatą Mercedes-Benz. Olej 5W-30 znajduje się także w palecie Syntium 3000, która właśnie trafia na rynek. Poza nim do tej gamy należy olej 5W-40 w dwóch wersjach.
– Producenci samochodów na całym świecie dążą do ograniczenia emisji CO2. My, jako Petronas Lubricants International, staramy się im pomóc i stąd zmiany w naszej gamie olejów Syntium z technologią °CoolTech™ – mówi Adam Bober, dyrektor marki Petronas w Polsce. 
Oleje Petronas Syntium z technologią °CoolTech™ charakteryzują się niezwykle wytrzymałymi łańcuchami węglowodorowymi, które zapobiegają przegrzewaniu się silnika i wynikającym z tego awariom. Dzięki zaletom nowej formulacji kluczowe elementy silnika są lepiej chronione, jego moc zmaksymalizowana, a zużycie paliwa – zminimalizowane.
O tym, że działania te przynoszą efekty, najlepiej świadczą wyniki testów zużycia paliwa. Są one równie imponujące jak w przypadku ograniczenia LSPI. W przemysłowym teście na oszczędność paliwa silnik pracujący na oleju Petronas Syntium 7000 0W-16 uzyskał redukcję zużycia paliwa o 4,5%, podczas gdy na innym wysokiej klasy oleju SN Plus – 2,8%.
– Podobnie jak ludzie, także silniki nie lubią zbyt wysokiej temperatury. Gdy są przegrzane, nie są w stanie pokazać swoich prawdziwych możliwości. Technologia, której używa Petronas w swoich olejach, sprawia, że świetnie sprawdzają się one także pod dużym obciążeniem. Najlepszym dowodem na to jest dominacja zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport w wyścigach Formuły 1 w ostatnich latach. Z dumą możemy więc ogłosić, że nasze najnowsze oleje można już kupić w warsztatach niezależnych – powiedział Adam Bober.
O tym, że oleje Petronas Syntium doskonale chronią silniki przed przegrzaniem, znów świadczą testy. Syntium 7000 0W-20 wypadł doskonale w teście sprawdzającym odporność na utlenianie. Podczas trwającego 100 godzin testu w temperaturze 150°C okazał się niezwykle stabilny – lepkość wzrosła o 85% mniej, niż pozwalają na to limity normy SN Plus. Także testy sprawdzające zużycie silnika i odkładanie się depozytów Syntium 7000 zaliczył z wynikiem celującym. Sekwencyjny test IVA wykazał, że zużycie wałka rozrządu w silniku nissana pracującego na oleju Syntium 7000 0W-20 wyniosło zaledwie 14 mikrometrów, podczas gdy wymagania specyfikacji dopuszczają nawet 90 mikrometrów, czyli ponad sześciokrotnie więcej!
Petronas Syntium to olej, który pomógł zespołowi Mercedes-AMG Petronas Motorsport zdobyć pięć tytułów mistrzowskich wśród konstruktorów i kierowców. Poza linią Petronas Syntium w bolidach, zwanych „srebrnymi strzałami”, wykorzystywane są także paliwo Petronas Primax, olej przekładniowy Petronas Tutela, a także płyny: hydrauliczny i do systemu Kers.
– Sposób, w jaki Petronas myśli o technologii i osiągach, sprawił, że nie mieliśmy sobie równych przez ostatnie pięć sezonów – powiedział szef zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport Toto Wolff. – W tym roku mija 10 lat naszej współpracy, ta dekada była pełna wyzwań, nauki radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach i sukcesów na torze. Przez te wszystkie lata Petronas był niezwykle zaangażowany, wciąż unowocześniał swoje produkty, zawsze był gotowy na nowe wyzwania i stale podnosił poprzeczkę. Płyny Petronas napędzają nasze bolidy od 2010 roku, a nasza współpraca z każdym rokiem rośnie w siłę. Nasze srebrno-zielone barwy stały się ikoną w świecie Formuły 1 – to synonim doskonałej technologii i przewagi nad konkurentami.
Po pełnym sukcesów roku 2018, w którym aż 75% środków na badania i rozwój przeznaczono na działania, które prowadzą do ograniczenia emisji CO2, firma zdecydowała, że będzie szukać możliwości, by oleje tworzone we współpracy z producentami samochodów także rozwijać w tym kierunku. Pierwsze efekty tej strategii można już znaleźć w ofercie warsztatów niezależnych sieci Petronas w Polsce. 

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Dzięki temu, że oleje Petronas Syntium są dostępne w coraz większej liczbie warsztatów w Polsce, każdy kierowca może poczuć się niczym Lewis Hamilton
Gama olejów Syntium jest bardzo szeroka, można w niej znaleźć oleje o różnych lepkościach: od 0W-16 po 10W-60
Olej Syntium 7000 0W-20 gwarantuje doskonałą ochronę silnika przed niekorzystnym zjawiskiem zwanym LSPI (przedwczesny zapłon mieszanki przy niskich obrotach)
Olej Syntium 7000 Hybrid to pierwszy olej malezyjskiej marki przeznaczony do samochodów z napędem hybrydowym

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony