Do zalet sprężonego powietrza można zaliczyć szybkość zadziałania, brak ryzyka porażenia prądem i tańszą eksploatację narzędzi pneumatycznych. To wszystko sprawia, że warsztat nie może się obejść bez tego medium. Dlatego mechanicy sięgają po energooszczędne sprężarki łopatkowe IN-TECH.
Produkowany w Gnieźnie, z nowoczesnymi rozwiązaniami polskich inżynierów, kompresor zużywa nawet do 30% mniej prądu niż powszechnie stosowane sprężarki tłokowe i śrubowe. Dzięki temu udział „łopatek” pracujących w polskich warsztatach systematycznie rośnie.
Niezwykłą trwałość „łopatek” potwierdzają duże zakłady przemysłowe. Można w nich spotkać te urządzenia, pracujące już tam nieprzerwanie od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat, bez utraty parametrów technicznych. Teraz, dzięki firmie IN-TECH, są one coraz częściej stosowane także i w warsztatach samochodowych.
W niniejszym artykule nie uwzględniamy sprężarek tłokowych. Najtańsze, przez co najpopularniejsze urządzenia, trafiają już do lamusa. Skupimy się natomiast na porównaniu cech sprężarek śrubowych i łopatkowych.
Głównym czynnikiem wyboru sprężarek IN-TECH jest opłacalność. Mniejsze zużycie energii elektrycznej obniża bezpośrednio koszty użytkowania. Budowa stopnia sprężarki łopatkowej jest znacznie prostsza niż śrubowej. Dzięki temu jest ona mniej narażona na awarie.
Sprężarki te mogą i mają pracować bez zbędnego angażowania obsługi i ciągłego myślenia o tym, czy przypadkiem nie za bardzo się grzeją, czy „nie za ciężko pracują”, „czy sprężarka nie puści w sieć oleju” itd.„Łopatki” pracują w trudnych warunkach, a te ich nie mają prawa zniszczyć. Stopień łopatkowy jest bowiem niezwykle trwały. Dzięki swej prostej budowie, precyzji wykonania i użyciu specjalnych materiałów sprawdza się nawet tam, gdzie inne sprężarki ulegają awariom.
Sprężarki IN-TECH pracują bez zmiany parametrów wydajnościowych i utrzymują wymagany poziom ciśnienia! Są ciche i nie zanieczyszczają sprężonego powietrza olejem tak, jak sprężarki śrubowe.
Przy narastających wymaganiach warunków pracy i ekologii są bardzo pożądanym rozwiązaniem dla każdego warsztatu. Użytkownicy cenią je dlatego, że są tanie w utrzymaniu, bezawaryjne i mają 10-letnią gwarancję.
Oczywiście, osoby podatne na reklamowe chwyty marketingowe należy przestrzec przed dokonywaniem pochopnych zakupów. Bowiem argumenty za wyborem sprężarki śrubowej czy łopatkowej należy zawsze sprawdzić.
Warsztatowcy pytani dlaczego zdecydowali się na zakup tych kompresorów, odpowiadają:
- bo są trwalsze,
- bo są tańsze w eksploatacji,
- bo nie tracą na wydajności,
- bo są bardziej odporne na ciężkie warunki pracy,
- bo zużywają mniej prądu,
- bo nie mają nic wspólnego z chińskimi produktami,
- bo nie „plują” olejem i nie trzeba ciągle wymieniać filtrów, a to przecież kosztuje,
- bo producent, wraz z dostawą sprężarki, poradził mi jak usprawnić działanie pneumatyki w moim warsztacie.
Cezary Leszczyński Wojciech Kwaśnicki IN-TECH POLSKA
Komentarze (0)