Przygotowanie powierzchni przed lakierowaniem karoserii to ważny etap, często decydujący nawet o powodzeniu całej procedury. Niezależnie od rodzaju nadwozia, aby uzyskać doskonały efekt wykończenia – wszystkie etapy przygotowania powierzchni muszą być wykonywane w porządku chronologicznym.
Wysoką jakość najłatwiej zapewnić poprzez pracę w jak najlepszych warunkach, przy użyciu praktycznego i wygodnego sprzętu. Dla profesjonalistów branży blacharsko-lakierniczej ważne jest, aby wyposażyć swój warsztat w najlepsze dostępne systemy na rynku. Rolą takich systemów jest zapewnienie (obok wysokiej jakości) także bezpieczeństwa pracowników i ich dużej produktywności.
Francuski producent urządzeń lakierniczych, firma OMIA (działająca od 1947 roku), oferuje swoim klientom rozwiązanie, któremu z pewnością warto przyjrzeć się nieco bliżej. Są to tzw. stanowiska przygotowawcze wraz z ciekawym i praktycznym wyposażeniem.
Wielofunkcyjne stanowiska przygotowawcze
Można je zamontować w praktycznie każdym warsztacie blacharsko-lakierniczym, dostępne są w wersjach jedno- i dwustanowiskowych. Wyposażone są w urządzenia, które umożliwiają realizację wielu zadań przygotowawczych:
- szpachlowanie,
- szlifowanie poprzez scentralizowany systemem odsysania pyłu,
- odmuchiwanie powierzchni z pozostałości pyłu,
- maskowanie,
- odtłuszczanie,
- suszenie.
Stacje firmy OMIA można zamontować niezależnie od rodzaju zabudowy, gruntu czy innych tego typu czynników. Producent oferuje swoim klientom wiele opcji. Działające przy firmie biuro projektowe dla każdego klienta może przygotować indywidualny plan montażu stanowisk przygotowawczych. Eksperci firmy służą też profesjonalnym wsparciem w wyborze rozwiązań technologicznych.
Wyposażenie dodatkowe – maksymalne udogodnienia
OMIA oferuje do swoich stanowisk wyposażenia dodatkowe, które znacznie zwiększa ich funkcjonalność. Mowa o urządzeniach peryferyjnych, zintegrowanych ze stanowiskiem:
- urządzenie do szlifowania ze scentralizowanym systemem odsysania pyłu (urządzenie do automatycznego czyszczenia powietrza zasysanego, specjalne ramię wraz z głowicą energii itd.);
- krótkofalowe lampy na podczerwień do niewielkich powierzchni (w skład zestawu wchodzi lampa podwieszona na szynach); urządzenie ergonomiczne, ułatwiające pracę operatora;
- ergonomiczne stoły pneumatyczne, umożliwiające operatorom pracę na odpowiedniej wysokości (stoły wbudowane lub wolno stojące, udźwig na podwoziu lub kołach).
Ergonomia, a więc m.in. oszczędność miejsca i wygoda, funkcjonalność i uniwersalność, wyższa produktywność, a także bezpieczeństwo i higiena pracy – to, zdaniem producenta, główne zalety takich rozwiązań.
Warto dodać, że firma OMIA jest jednym z nielicznych producentów urządzeń do lakierowania, który oferuje serwis posprzedażowy dla klientów. Serwis obejmuje całą ofertę i działa poprzez sieć autoryzowanych importerów.
Firma oferuje m.in. pomoc techniczną (telefonicznie oraz poprzez e-mail). Montaż i uruchomienie nowych instalacji przeprowadzają sprawdzeni i doświadczeni partnerzy firmy. W ramach serwisu posprzedażowego firma może przeprowadzać remonty, dostarczać i instalować części zamienne oraz materiały eksploatacyjne, takie jak filtry. W ramach współpracy z firmą OMIA klient może też liczyć na przeglądy konserwacyjne i regulacyjne, a także szkolenia w zakresie korzystania z tych urządzeń.
Wsparcie na każdym etapie projektu
Eksperci firmy OMIA doradzą właścicielom warsztatów blacharsko-lakierniczych w kwestii organizacji pracy oraz wyglądu samego warsztatu. Mogą też podpowiedzieć, w jaki sprzęt i w jakiej ilości warto zainwestować oraz jakie procesy technologiczne warto stosować w danym miejscu. Poza gotowym rozwiązaniem zamontowanym w warsztacie jego właściciel otrzymuje więc znaczne wsparcie organizacyjne.
Francuska firma OMIA zaprasza osoby zainteresowane współpracą. Pytania, uwagi, zamówienia można wysyłać w języku polskim na adres a.kowalewski@omia.fr oraz telefonicznie +33 545 205 151.
Więcej informacji można znaleźć na stronie firmy: www.omia.fr/en lub www.omia.de
Komentarze (0)