Liczniki cząstek stałych są potrzebne
Ministerstwo Infrastruktury po ponad pół roku ciszy wznawia prace grupy eksperckiej, której celem jest wypracowanie rozwiązań systemowych umożliwiających wyeliminowanie z ruchu pojazdów nadmiernie zanieczyszczających powietrze. Jednym z powodów jest usuwanie z pojazdów DPF-ów. Zjawisko to jest powszechne, ale trudne do wykrycia. Wiele warsztatów samochodowych nawet nie kryje się z tym, że świadczy tego rodzaju usługi.
Podczas poprzedniego spotkania tej grupy, zimą pojawiła się propozycja, żeby wprowadzić na wyposażenie stacji kontroli pojazdów liczniki cząstek stałych. Nikogo nie trzeba przekonywać, że dymomierze używane w SKP są nieskuteczne w przypadku pojazdów z silnikami Diesla, które spełniają normy emisji spalin Euro 5 i wyższe. Urządzeniem tym bada się przepuszczalność światła w spalinach. Bardzo trudno za...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)