Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Światła dzienne

Zgodnie z decyzją podjętą przez Komisję Europejską, światła dzienne będą obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowych modeli wchodzących na rynek od roku 2011. Niemal wszystkie pojazdy już dziś można wyposażyć w takie lampy. Hella ma najpełniejszą ofertę do montażu akcesoryjnego zarówno lamp uniwersalnych, jak i przeznaczonych do konkretnych modeli aut, wyposażonych zarówno w zwykłe żarówki, jak i diody LED. Światła dzienne włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika, gwarantują wysoką zauważalność samochodu w ruchu drogowym. Opracowano je specjalnie, by były widoczne, a nie do oświetlania nawierzchni. Światła dzienne gasną, gdy kierowca włączy światła mijania po zapadnięciu zmroku. Jazda w dzień z włączonymi światłami podnosi poziom bezpieczeństwa i chroni środowisko, co potwierdziło badanie przeprowadzone przez Federalny Instytut Ruchu Drogowego w sierpniu 2005 r. Według niego, ekonomiczne światła dzienne skonstruowane specjalnie jako takie są najbardziej wskazane. Wzrost zużycia paliwa wywołany jazdą z włączonymi światłami diodowymi LED wynosi 0,02 l/100 km – jest więc niezauważalny w codziennym użytkowaniu.



Hella oferuje już kilka typów świateł do jazdy dziennej do uniwersalnego montażu akcesoryjnego. Również dedykowanych do konkretnych modeli aut (np. VW Golf). Od lata 2008 r. są dostępne nowe światła dzienne Helli LEDayLine (220x28x90 mm). Taką lampę montuje się na zatrzasku śrubowym. Pod gładką szybą w pięciu wysokowydajnych odbłyśnikach zamontowano 5 wysokowydajnych diod LED. W trybie jazdy z włączonymi światłami mijania lampy te mogą być użytkowane także jako światła pozycyjne, wtedy jednak trzeba zdezaktywować fabryczne światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik gwarantuje automatyczne przełączanie. W wersji 12V „LEDayLine” zadowala się poborem mocy 7W, co oznacza nieistotny wzrost zużycia paliwa. Przy trwałości wynoszącej 10 000 godzin lampy te przeznaczone są na całe techniczne życie auta.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony