Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Światła ksenonowe w pojazdach ciężarowych


Hella opracowała nowe seryjne reflektory ksenonowe do Mercedesa Axora oraz modeli DAF-a: XF, CF i LF. Oznacza to, że ciężarówki te są teraz wyposażone w najpotężniejsze dostępne dziś oświetlenie, zapewniające dwukrotnie silniejszy strumień światła niż lampy halogenowe, zwiększając poziom bezpieczeństwa pracy kierowców ciężarówek podczas nocnych zmian. Opcjonalne lampy ksenonowe oświetlają drogę zdecydowanie lepiej i pozwalają na wcześniejsze rozpoznanie przeszkód.
Najmocniejsza dostępnie obecnie żarówka halogenowa, H7, wykorzystywana jest w światłach mijania w standardowych wersjach reflektorów. Świat-ła drogowe wyposażone są w żarówki H1. Nowymi reflektorami Hella spełniła marzenia kierowców i wiele życzeń wyrażanych przez wytwórców ciężarówek. Opcjonalne wyposażanie w halogenowe lub ksenonowe reflektory było tak samo pożądane, jak adaptacja do nowych elementów designerskich w ciężarówkach. To dlatego nowe reflektory główne mają gładkie szyby. W Axorze rozkład światła wytwarzanego przez reflektor mijania i drogowy jest wynikiem pracy samego odbłyśnika. W wersji ksenonowej za rozkład strumienia światła odpowiada system projektorowy z asferyczną szklaną soczewką. Dzięki technice swobodnych pól (FF) znacznie poprawiony został również rozkład strumienia światła lamp drogowych we wszystkich reflektorach. Pod innymi względami inżynierowie konsekwentnie utrzymali sprawdzone konstrukcje i rozwiązania. Dlatego na przykład kompletna lampa Axora może być wychylona na zewnątrz, by wymiana żarówki była łatwiejsza. Łatwa jest także wymiana całej zewnętrznej szyby, co w warunkach intensywnego eksploatowania pojazdu w trudnych warunkach bywa konieczne, mimo zastosowania prawdziwego szkła. Szyba zamocowana jest do mocnej i trwałej plastikowej obudowy zatrzaskami wielokrotnego stosowania. Inżynierowie wykorzystali ogromną większość przestrzeni stworzonej dzięki nowemu designowi dla uzyskania maksymalnej poprawy oświetlenia. Na przykład elektroniczny zapłonnik modułu ksenonowego umieszczono bezpośrednio na tylnej ścianie lampy. Oddzielna lampa kierunkowskazu o gładkiej szybie doskonale pasuje stylistycznie do designu lampy głównej. Wymagany przepisami żółty kolor wytwarza bursztynowa żarówka, a nowoczesny odbłyśnik FF kieruje światło w odpowiedni sposób. Jako alternatywę dla wersji Axora użytkowanych na budowach, Hella oferuje lampy bez kierunkowskazu.
Do modeli XF, CF i LF DAF-a specjaliści oświetleniowi skonstruowali nową lampę główną, która opcjonalnie może być wyposażona w moduły ksenonowe. W tym celu konieczne było zmodyfikowanie obudowy. W wersji podstawowej bardzo dobre oświetlenie drogi zapewnia stosowane już potężne połączenie żarówek H1 (światło drogowe) i H7 (światło mijania). Teraz jako opcja dostępne jest światło ksenonowe do lamp mijania, co jeszcze bardziej poprawia wydajność. Mimo swych możliwości lampy DAF-a są ekstremalnie wręcz małe. Dlatego elektronika ksenonowa umieszczona jest oddzielnie. W autach ciężarowych światła ksenonowe montuje się tylko w tych wersjach, które mają pneumatyczne zawieszenie. Obejmuje ono urządzenie poziomujące światła, co odpowiada wymogom przepisów na temat automatycznej kontroli ustawienia świateł z lampami ksenonowymi.



B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony