Federal-Mogul opracował serię świec zapłonowych do pojazdów ciężarowych zasilanych sprężonym gazem ziemnym.
Firma stworzyła ofertę na bazie istniejących produktów dla pojazdów zasilanych CNG, wykorzystując przy tym nowe materiały i uwzględniając zmiany konstrukcyjne dopasowane do tego segmentu rynku.
- Każda aplikacja jest dopasowana do oczekiwań klientów. Oferuje optymalną wydajność, a co za tym idzie – większą trwałość, ogranicza zużycie paliwa oraz redukuje emisję – tłumaczy Rene Trebbels, specjalizujący się w układach zapłonowych inżynier Federal-Mogul. - Tworzymy różne konfiguracje ze środkową elektrodą irydową oraz – zależnie od zastosowania – platynową lub irydową elektrodą boczną w celu zoptymalizowania powierzchni elektrod i przedłużenia żywotności.
Okresowa praca silników pojazdów ciężarowych zasilanych CNG oraz bardzo zróżnicowane warunki eksploatacji mogą generować duże wahania temperatur, inne od znanych nam z silników stacjonarnych. Niektóre silniki używane w przemyśle pracują bez przerwy, podczas gdy silniki pojazdów ciężarowych charakteryzują się powtarzalnymi okresami pracy na biegu jałowym, a następnie pracą przy szeroko otwartej przepustnicy. Jak podkreśla Rene Trebbels, powoduje to dodatkowe obciążenie termiczne świecy zapłonowej.
- Temperatury elektrod w silnikach pojazdów ciężarowych są wyższe od występujących w aplikacjach stacjonarnych. Energia iskry jest niższa, ale możemy dobrze wykorzystać nasze doświadczenie w zakresie geometrii, materiałów i procesów produkcyjnych, aby odpowiedzieć na te zmiany – zapewnia.
Komentarze (0)