Świece zapłonowe DENSO TT, wprowadzone na rynek wtórny w Rosji i Europie Wschodniej w 2008 roku, a w pozostałych krajach Europy w roku 2010, cieszą się niesłabnącą popularnością. Jak informuje DENSO, wystarczyło siedem miesięcy bieżącego roku fiskalnego, by wyniki sprzedaży świec zapłonowych TT znacznie przewyższyły ubiegłoroczne. - Rosnący popyt na świece TT, który obserwujemy na europejskim rynku wtórnym, znajduje odzwierciedlenie w 9% udziale DENSO w tym segmencie rynku. Klienci coraz częściej wybierają świece zapłonowe TT, doceniając ich zaawansowaną technologię, wydajność oraz atrakcyjną cenę – podkreśla Gilbert Couvert, Product Manager DENSO Europe B.V. After Market. Na czym polega wyjątkowość świec zapłonowych Twin Tip (TT)? Po pierwsze, odznaczają się one wydajnością wyższą od standardowych świec niklowych, a efektywnością zapłonu dorównują świecom irydowym. Wysunięte elektrody środkowa i masy o zmniejszonej średnicy (1,5 mm) – wykonane ze stopu niklu, chromu, krzemu i tytanu – przekładają się na bardzo wysoką zapłonność. Brak metali szlachetnych w konstrukcji wpływa również na niższą, atrakcyjną cenę świec TT. Po drugie, podwyższona zapłonność świec TT oznacza stabilniejsze spalanie, a w efekcie również oszczędność paliwa i zmniejszenie emisji CO2. Przeprowadzone testy pokazują, że silnik ze świecami TT zużywa do 5% mniej paliwa niż silnik ze standardowymi świecami. Nie należy też zapominać o tym, że cieńsza elektroda środkowa generuje mocniejszą iskrę, co zapewnia rozruch samochodu nawet przy bardzo niekorzystnej, mroźnej pogodzie.
Właściciele warsztatów podkreślają, że ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie świec TT jest również ich skonsolidowany asortyment – 13 numerów katalogowych świec TT DENSO zapewnia 85% pokrycie rynku najpopularniejszych samochodów w Europie. Dla warsztatów oznacza to, że mogą zaoszczędzić miejsce w magazynie, nie zawężając parku pojazdów obsługiwanego przez dany serwis. Łatwiejszy jest również proces zamawiania i utrzymanie stanu magazynowego.
- Świece TT doskonale sprawdzają się także w silnikach zasilanych LPG, wymagających wyższego napięcia zapłonowego rzędu 25-30 kV (w silnikach benzynowych wystarcza zwykle 10-15 kV) – podkreśla Adam Barski, Sales Executive Polska, DENSO. - Świece zapłonowe TT kompensują napięcie zapłonowe mniejszym odstępem między elektrodami oraz mniejszą średnicą elektrody środkowej i masy. Są również tańsze od świec irydowych i platynowych, które były do tej pory zalecane do silników zasilanych LPG.
- Polscy kierowcy najczęściej sięgają po świece standardowe – ich sprzedaż na rynku wtórnym w Polsce wynosi około 90%. Wraz z pojawieniem się świec zapłonowych TT klienci otrzymali możliwość korzystania z lepszego, bardziej wydajnego zamiennika w tej samej cenie. To w znacznej mierze tłumaczy popularność świec zapłonowych Twin Tip – podsumowuje Adam Barski. Oferowane przez DENSO świece zapłonowe TT są przeznaczone do najpopularniejszych europejskich, azjatyckich i amerykańskich marek samochodów. Są to między innymi: Alfa Romeo, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota czy Volkswagen. Pełna lista zastosowań świec zapłonowych TT oraz lista zamienników znajduje się w katalogu świec zapłonowych i żarowych DENSO 2012/2013, który można pobrać ze strony www.denso-am.pl.
Właściciele warsztatów podkreślają, że ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie świec TT jest również ich skonsolidowany asortyment – 13 numerów katalogowych świec TT DENSO zapewnia 85% pokrycie rynku najpopularniejszych samochodów w Europie. Dla warsztatów oznacza to, że mogą zaoszczędzić miejsce w magazynie, nie zawężając parku pojazdów obsługiwanego przez dany serwis. Łatwiejszy jest również proces zamawiania i utrzymanie stanu magazynowego.
- Świece TT doskonale sprawdzają się także w silnikach zasilanych LPG, wymagających wyższego napięcia zapłonowego rzędu 25-30 kV (w silnikach benzynowych wystarcza zwykle 10-15 kV) – podkreśla Adam Barski, Sales Executive Polska, DENSO. - Świece zapłonowe TT kompensują napięcie zapłonowe mniejszym odstępem między elektrodami oraz mniejszą średnicą elektrody środkowej i masy. Są również tańsze od świec irydowych i platynowych, które były do tej pory zalecane do silników zasilanych LPG.
- Polscy kierowcy najczęściej sięgają po świece standardowe – ich sprzedaż na rynku wtórnym w Polsce wynosi około 90%. Wraz z pojawieniem się świec zapłonowych TT klienci otrzymali możliwość korzystania z lepszego, bardziej wydajnego zamiennika w tej samej cenie. To w znacznej mierze tłumaczy popularność świec zapłonowych Twin Tip – podsumowuje Adam Barski. Oferowane przez DENSO świece zapłonowe TT są przeznaczone do najpopularniejszych europejskich, azjatyckich i amerykańskich marek samochodów. Są to między innymi: Alfa Romeo, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota czy Volkswagen. Pełna lista zastosowań świec zapłonowych TT oraz lista zamienników znajduje się w katalogu świec zapłonowych i żarowych DENSO 2012/2013, który można pobrać ze strony www.denso-am.pl.
Komentarze (0)