Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Świece zapłonowe TT DENSO
zastąpią w Polsce świece niklowe. DENSO Europe B.V. intensyfikuje swoje działania na polskim rynku wtórnym. Nie dalej jak w lutym ub. roku miało miejsce wprowadzenie do sprzedaży rewolucyjnych świec Twin Tip (TT). Aktualnie DENSO ogłasza, że zamierza całkowicie zastąpić na rynku polskim standardowe świece niklowe świecami TT.

Taka zamiana jest możliwa dzięki innowacyjnej konstrukcji świec zapłonowych Twin Tip. To pierwsze świece w skali światowej, które oferują znacznie wyższą wydajność niż standardowe świece niklowe, a jednocześnie są znacznie tańsze niż ich odpowiedniki, które zawierają metale szlachetne. Zamiana zapewni polskim kierowcom lepszą, w porównaniu z tradycyjnymi świecami niklowymi, ekonomikę zużycia paliwa oraz mniejszą emisję substancji szkodliwych. Nie będzie to jednak wiązało się z koniecznością inwestowania w droższe świece platynowe czy irydowe.


- Oto pierwszy raz mamy do dyspozycji o wiele wydajniejszy zamiennik dla świecy standardowej bez konieczności ponoszenia kosztów, jakie wiążą się z montażem świec o wysokiej wydajności – zauważa Adam Barski, Sales Executive Poland DENSO After Market. - Jeżeli spojrzymy na historię świec zapłonowych, zasadniczo zawsze zwiększona wydajność świecy zapłonowej uzależniona była od stosowania metali szlachetnych, takich jak platyna, następnie iryd oraz stopów tych pierwiastków. Teraz zaś nowa technologia TT firmy DENSO umożliwia zwiększenie wydajności i trwałości w stosunku do świec standardowych, a zastosowanie elektrody środkowej wykonanej ze specjalnego stopu na bazie niklu zapewnia koszt niższy niż w przypadku świec z metalami szlachetnymi.

Odejście od standardowych świec odbędzie się z korzyścią dla całego rynku wymiany świec
- Większość kierowców w Polsce korzysta obecnie ze świec standardowych, co przekłada się na 90% sprzedaży na rynku wtórnym – podsumowuje Adam Barski. - Świece zapłonowe TT zapewniają efektywność zapłonu na poziomie świec irydowych, co pozwala kierowcom zmniejszyć zużycie paliwa. Dodatkową zaletą jest niska cena. Właśnie ten obszar rynku znajduje się w polu naszego zainteresowania. Świece zapłonowe TT obejmują większość zastosowań świec standardowych, przy czym są o wiele praktyczniejsze niż świece standardowe w planowaniu zamówień i magazynowaniu. Skonsolidowana oferta obejmuje zaledwie 13 numerów katalogowych i pokrywa 85% parku najczęściej sprzedawanych pojazdów w UE. Takie rozwiązanie pozwala w dużym stopniu zmniejszyć zapasy magazynowe przy jednoczesnej ciągłej gotowości do zapewnienia dziennego zapotrzebowania przy wymianach lub naprawach. Dodatkowo, świece TT mają proste i krótkie numery katalogowe, co sprawia, że proces zamawiania jest mniej uciążliwy. Polscy klienci firmy DENSO już zaczęli przechodzić ze świec standardowych na świece zapłonowe TT. Sprzedaż świec zapłonowych TT stanowi już ponad 15% całej sprzedaży świec zapłonowych DENSO w Polsce. Aby wspomóc proces wymiany, DENSO oferuje dystrybutorom w Polsce atrakcyjne pakiety zamówieniowe na świece TT. W celu dotarcia do sklepów detalicznych i warsztatów z informacją o świecach TT i korzyściach z nich płynących prowadzone są szkolenia w całym kraju, w których aktywnie uczestniczą dystrybutorzy DENSO.

Przybliżanie technologii świec zapłonowych Twin Tip
Innowacyjna technologia świec zapłonowych TT firmy DENSO, które są przeznaczone wyłącznie na rynek wtórny, to wynik kilku lat pracy japońskich inżynierów skupionych wokół centrum badawczo-rozwojowego DENSO. Celem ich prac było sprostanie wyzwaniom jakie stawia ochrona środowiska i potrzeba polepszenia osiągów. Świece TT firmy DENSO oparte na sprawdzonej technologii SIP (Super Ignition Plug) są pierwszymi na świecie świecami zapłonowymi ze zmniejszonymi elektrodami, które produkowane są bez stosowania metali szlachetnych, takich jak platyna czy iryd. Dzięki elektrodzie środkowej, wykonanej ze stopu niklu o średnicy 1,5 mm oraz „bliźniaczej” wysuniętej elektrodzie masowej, również o średnicy 1,5 mm, świece TT generują mocniejszą iskrę, zapewniając lepsze spalanie mieszanki paliwowo- -powietrznej, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa nawet o 5%. Świece zapłonowe TT to zmniejszona w porównaniu ze standardowymi świecami zapłonowymi emisja dwutlenku węgla (CO2) i węglowodorów. To także lepsze przyspieszenie i większa moc silnika. Świece zapłonowe TT można stosować w rosnącej liczbie pojazdów wyposażonych w silniki zasilane LPG, co przekłada się na lepsze osiągi i większe oszczędności. Świece zapłonowe TT są odpowiednie do pojazdów zasilanych LPG, ponieważ w tym przypadku wymagane jest wyższe napięcie zapłonowe rzędu 25-30 kV (w silnikach benzynowych wystarcza zwykle 10-15 kV). Świece zapłonowe TT kompensują napięcie zapłonowe mniejszym odstępem między elektrodami oraz mniejszą średnicą elektrody środkowej i masowej. Dodatkowo, ponieważ świece TT bazują na technologii fine-wire, a więc bez wykorzystywania metali szlachetnych, są tańsze od świec irydowych i platynowych, które do tej pory były zalecane do silników zasilanych LPG. Gama pojazdów, do których przeznaczone są świece TT firmy DENSO obejmuje modele samochodów najbardziej znanych marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich: Audi, BMW, Volkswagen Golf i Polo, Fiat Panda i Punto, Nissan Micra, Toyota Yaris, Opel Corsa i Astra, Chevrolet (Daewoo) Lanos i Nubira, Renault Logan.

Aby dowiedzieć się więcej
Świece zapłonowe TT to tylko jedna pozycja z rozbudowanego typoszeregu świec zapłonowych jakie produkuje firma DENSO. Oprócz świec TT, firma dostarcza klientom polskiego rynku wtórnego szereg programów, które obejmują swoim zakresem: sprężarki, skraplacze, chłodnice, filtry kabinowe, świece zapłonowe, wycieraczki, rozruszniki i alternatory, sondy lambda, cewki, przepływomierze oraz podzespoły do silników Diesla.

Szczegóły na temat linii świec zapłonowych TT można znaleźć w katalogu świec zapłonowych i żarowych DENSO na lata 2011/2012 (DENSO Spark Plugs & Glow Plugs Catalogue 2011/2012 (DESG11-001). Katalog dostępny jest również w TecDoc oraz on-line na stronie www.denso-am.pl.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony