Niewydolność świec żarowych często pojawia się wraz z chłodniejszymi porami roku, kiedy temperatura znacząco spada – 80% zamówień na nowe świece żarowe pojawia się w okresie od września do marca. Na rynku dostępnych jest wiele różnych rodzajów świec żarowych, dlatego – aby zapewnić optymalną wydajność zapłonu po ich wymianie – warto wiedzieć, jakie technologie sprawują się zimą szczególnie dobrze.
- Zimą dla samochodów z silnikami Diesla szczególnie zalecane są dwa rodzaje świec żarowych: ceramiczne i z szybkim grzaniem wstępnym – podkreśla Fanis Kapetanakis, Product Manager w DENSO Europe After Market. - Te technologie zapewniają niezawodny i natychmiastowy rozruch zimnego silnika. Zwłaszcza świece żarowe z szybkim grzaniem wstępnym mają szanse stać się powszechnie stosowanym rozwiązaniem, zarówno na rynku części oryginalnych, jak i zamienników. Świece żarowe DENSO z szybkim grzaniem wstępnym mają unikalną zaletę – rozgrzewają się w około 2 sekundy, co oznacza, że zapewniają silnikom Diesla najszybszy start na świecie.
Każdy rodzaj świec DENSO – z dwiema spiralami grzejnymi, wydłużonym dogrzewaniem, ceramiczne lub z szybkim grzaniem wstępnym – charakteryzuje się szybkim nagrzewaniem, wyróżnia niezawodnością i wydłużonym dogrzewaniem, które znacząco obniża emisję CO2. Program obejmuje 128 świec żarowych, które zapewniają 2 900 zastosowań i 98-procentowe pokrycie parku pojazdów. Ostatnio wprowadzone zastosowania obejmują między innymi pojazdy Audi A3, Citroen C2, Fiat Panda, SEAT Leon oraz Renault Clio II.
- W 2010 roku samochody z napędem Diesla stanowiły ponad 50% pojazdów zarejestrowanych w Unii Europejskiej*, a ich udział w rynku cały czas rośnie – wyjaśnia Fanis Kapetanakis. - Na wydajne samochody z silnikami Diesla rośnie zapotrzebowanie – wszystko wskazuje na to, że będziemy mogli zaobserwować bardziej sportowe zastosowania tych silników.
Jak dodaje Kapetanakis, ograniczenia emisji spalin dla silników Diesla – zgodne z europejskimi wytycznymi – będą się nadal zaostrzały. Norma Euro 6, która wejdzie w życie w roku 2014, wpłynie na wielkość produkowanych silników, ponieważ fabryki będą dokładały starań, by spełnić unijne wymagania.
Więcej na: www.denso-am.pl
* Źródło: European Automobile Manufacturers Association (ACEA), Grudzień 2010
Komentarze (0)