Zdecydowana większość kierowców docenia korzyści, jakie oferują systemy wspomagające jazdę. Z badań firmy Continental wynika również, że coraz więcej osób jest otwartych na rozwiązania umożliwiające automatyczne prowadzenie samochodów.
Jak pokazują wyniki najnowszych badań Continental Mobility Study 2013, kierowcy z Niemiec, Japonii, USA i Chin postrzegają systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy jako bardzo użyteczne. Największymi ich entuzjastami są kierowcy z Chin i Niemiec (93%), a największą rozpoznawalnością cieszą się: wspomaganie awaryjnego hamowania (85% w Japonii, 61% w Niemczech, 54% w USA i 38% w Chinach) oraz system stabilizacji trakcji (62% w Niemczech, 32% w Chinach, 19% w Japonii i 16% w USA). Najwięcej okazji do korzystania z nowinek technicznych mają Chińczycy, co wynika głównie z tego, że 74% ich samochodów ma mniej niż 5 lat i zostały fabrycznie wyposażone w systemy ostrzegające o zmianie pasa ruchu oraz wspomagające parkowanie.
Wciąż rosnąca liczba samochodów przyczyniła się do zmniejszenia kosztów technologii czujników, kamer i radarów, a tym samym – do upowszechnienia systemów ułatwiających prowadzenie pojazdów. Jak wynika z raportu Continental, przydatność tych systemów docenia 90% kierowców w Niemczech i Chinach, 84% w USA i 82% w Japonii. Do najbardziej powszechnych wśród kierowców udogodnień należą: kontrola prędkości, czujniki parkowania i tylne kamery cofania.
Największymi entuzjastami automatycznego prowadzenia są Chińczycy (79%) i Japończycy (77%). Amerykańscy kierowcy wciąż wolą trzymać ręce na kierownicy i ufają swoim umiejętnościom (85%). Ankietowani najchętniej korzystaliby z „autopilota” w swoim samochodzie podczas jazdy w korku oraz na długich odcinkach autostrad. Chcieliby również, aby ich auto samodzielnie parkowało.
Komentarze (0)