Czy istnieje sposób, aby zadbać o wycieraczki? Okazuje się, że niejeden. Oto sugestie specjalistów z Trico – jednego z największych producentów wycieraczek na świecie.
1. Nie używaj wycieraczek na sucho. Jeśli spryskiwacz pracuje nieprawidłowo i ma zbyt małą wydajność, jak najszybciej go napraw lub wyreguluj. Jeśli zabrakło płynu do spryskiwaczy, a szyba jest zakurzona i musisz ją oczyścić, polej szybę wodą – choćby z butelki, lub nalej do zbiorniczka niewielką ilość wody, aby „dojechać” do sklepu lub do domu (oczywiście jeśli panują dodatnie temperatury). Praca wycieraczek na suchej szybie niszczy zarówno ich pióra, jak i szybę. Uwaga! Nigdy nie polewaj zimną wodą rozgrzanej szyby ani zimnej wodą gorącą.
2. Regularnie czyść wycieraczki. Po każdej wizycie w myjni lub raz w tygodniu należy podnieść wycieraczki, opłukać je (wodą lub płynem do spryskiwaczy) i wytrzeć miękką ściereczką. Pomaga to chronić nie tylko wycieraczki, ale także przednią szybę.
3. Konserwuj ruchome części. Aby wycieraczka była właściwie dociśnięta do szyby, całe ramię musi pracować prawidłowo. Chodzi o idealny stan zawiasów, przegubów i sprężyny dociskowej. Właśnie z tego powodu należy regularnie konserwować te punkty, np. smarem w aerozolu.
4. Zadbaj, aby wycieraczki były prawidłowo wyregulowane. Podczas pracy nie mogą ocierać ani o siebie, ani o krawędzie szyby. Istotny jest także kąt, pod jakim przylegają do szyby.
5. Chroń wycieraczki przed słońcem. Materiał, z którego wykonane są pióra, nie znosi wysokich temperatur. Paradoksalnie – im wyższy gatunek tego materiału, tym bardziej należy go chronić. Podczas jazdy jest to niemożliwe. Jednak podczas postoju w silnie nasłonecznionych miejscach warto przykrywać przednią szybę i wycieraczki osłoną. W przeciwnym wypadku promienie i temperatura sprawią, że pióra wycieraczek staną się kruche i podatne na pękanie.
6. Zimą warto podnosić wycieraczki na czas parkowania, aby nie przymarzały do szyby. Przy okazji – w takiej pozycji ścieka z nich woda, więc nie będą zamarznięte.
7. Wyreguluj położenie wycieraczki względem miejsc podgrzewania szyby. Niektóre szyby tylne mają tak poprowadzone przewody elektrycznego podgrzewania, aby pasowały do spoczynkowego położenia wycieraczki i podgrzewały pióro. Czasem identyczny system możemy zaobserwować na szybach przednich. Warto zatem sprawdzić, czy wycieraczka w położeniu spoczynkowym pasuje do linii grzejnych, a jeśli okaże się, że nie, to odpowiednio ją wyregulować.
8. Nie usuwaj śniegu lub lodu z szyby za pomocą wycieraczek. Polewanie szyby odmrażaczem i włączanie wycieraczek to błąd. W ten sposób niszczą się pióra. Należy pamiętać, że krawędzie piór poddane są specjalnej obróbce („ostrzeniu”), więc walka ze śniegiem lub z lodem (a szczególnie odrywanie wycieraczki od lodu) natychmiast niszczy tę delikatną strefę.
Komentarze (0)