- Jak ocenia Pan stan przygotowania Targów EQUIP AUTO 2011 na niespełna 5 miesięcy przed ich otwarciem?
Mario FIEMS: Targi prezentują się bardzo obiecująco. Odnotowaliśmy 25-proc. wzrost w porównaniu z 2009 r. Będziemy zajmować ponad 100 000 m² powierzchni wystawowej z 1800 wystawcami. Oczekujemy, że podczas 5 dni trwania imprezy targi odwiedzi blisko 100 000 gości. Targi są praktycznie zapełnione i mogą poszczycić się wyjątkową reprezentatywnością oferty skierowanej do profesjonalistów z sektora napraw i pielęgnacji pojazdów. EQUIP AUTO jest rzeczywiście imprezą skupiającą wszelkiego rodzaju podmioty tej branży, reprezentującą wszystkie sektory motoryzacyjne. Należy odnotować powrót w 2011 roku wielu znaczących dla sektora przedsiębiorstw. Oto przykładowi producenci wyposażenia, którzy będą obecni na targach w 2011 r: Brembo, Continental Teves-VDO, ContiTech, Hella, Knorr Bremse, Mahle, Meritor, TI Automotive (équipements pour véhicules), Beru-Borgwarner, Bosch, Corteco-Freudenberg, Delphi, Honeywell, Hutchinson, Mann+Hummel, NTN-SNR roulements, Schaeffler, Valeo, ZF Trading i inni. Ponadto, w targach będzie uczestniczyć wielu dostawców wyposażenia aut, m.in. firma Facom, która powraca na nasz salon po kilkuletniej przerwie. W sektorze diagnostyki obecność potwierdziły firmy Actia, Texa, SPX. Segment wyposażenia warsztatów samochodowych także nie pozostaje w tyle. W tym roku, tak jak w roku 2009, na targach będą obecni: EGI Europe, Fog, Provac, Ravaglioli i SNA Europe. W imprezie weźmie udział wiele grup dystrybucyjnych, m.in. Starexcel (Autolia Group) oraz Autodistribution. Obie grupy uczestniczyły w targach już w 2009 r., salon zyskał ich zaufanie i został uznany za dobrą inwestycję. Z kolei w sektorze myjni będziemy gościć m.in. firmy Washtec, Ottochrist, Lavance, Istobal. Podczas tej edycji targów nadwozie będzie zajmowało szczególne miejsce. We współpracy z FFC (Francuską Federacją Blacharstwa) zostanie zorganizowane Miasteczko Blacharstwa i Lakiernictwa (Village Carrosserie Peinture), na którym będą wystawiały się najważniejsze firmy z tego sektora, m.in. Forch, Blackhawk, Omia, Europa, Monopol, Henkel, Normandie Filtres, zgromadzone na 4000 m² powierzchni wystawowej. W targach będą także uczestniczyć producenci oprogramowania, m.in. Fiducial, Logiwin, CDMI, Micrauto. We współpracy z wystawcami tego sektora planujemy zorganizowanie cyklu konferencji i warsztatów kierowanych do wszystkich użytkowników. W sektorze opon będą obecni dystrybutorzy indywidualni oraz sieci dystrybucji, m.in. firmy Imagine Car i Point S. Na stronie internetowej targów www.equipauto.com publikujemy aktualną listę wystawców.
- Targi EQUIP AUTO sytuują się zatem jako najważniejsza impreza aftermarketowa we Francji?
Mario FIEMS: EQUIP AUTO 2011 są targami wyposażenia i rozwiązań dla wszelkich typów pojazdów. Dotykamy wszystkich rynków wtórnych VL-VUL, PL-VI, autobusów i autokarów, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych. EQUIP AUTO 2011 to międzynarodowe targi, które są jedną z najważniejszych platform prezentacji i wymiany produktów, usług i partnerstwa pomiędzy producentami, dystrybutorami i warsztatami naprawczymi. Z biegiem lat, targi stały się wydarzeniem zrzeszającym całą francuską branżę motoryzacyjną, dzięki dynamice swoich udziałowców oraz FIEV Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów, FFC- Francuskiej Federacji Blacharstwa, a także licznych partnerów, m.in. Francuskiej Federacji Dystrybutorów Niezależnych (FEDA) i stowarzyszeniom napraw i dystrybucji motoryzacyjnej (CNPA et FNAA). Targi EQUIP AUTO mogą liczyć na wsparcie i współpracę międzynarodowych organizacji branżowych, które przyczyniają się do popularności imprezy zarówno w Europie, jak i poza nią.
- W tym roku targi stawiają na rozwój nowego sektora GREEN TECH. Skąd ten wybór w kontekście EQUIP AUTO?
Mario FIEMS: EQUIP AUTO stara się odzwierciedlać zmiany zachodzące na rynku i oferować profesjonalistom z sektora wtórnego rynku motoryzacyjnego możliwość zaznajomienia się z modyfikacjami i wyrażenia swojej opinii, a także zaprezentowania wizji sektora na najbliższe kilka lat. Pojawienie się samochodów ekologicznych angażuje cały sektor „od projektu po konserwację”, dlatego stworzyliśmy sektor GREEN TECH, nowy sektor dla wystawców promujący nazewnictwo charakterystyczne dla samochodów ekologicznych (ekonomiczny, hybrydowy, elektryczny), prezentujący wyposażenie (mechanizmy rozruchu, opony, systemy odzyskiwania energii) i nowe usługi wchodzące w zakres tego rynku. Druga edycja „Forum Elektromobilności”, zainicjowanego podczas EQUIP AUTO 2009, uzupełnia ofertę i pozwala przybliżyć różne wyzwania społeczne automobilności, jej wpływ na dystrybucję i rynek wtórny, a także tendencję ewolucji technologii.
- Jakie cele stawiają sobie organizatorzy tegorocznej edycji targów? Jakie będą mocne strony salonu, których nie można pominąć?
Mario FIEMS: Pragniemy zaproponować wszystkim profesjonalistom z branży wydarzenie bardziej spójne i rentowne. Dlatego targi będą trwały 5 dni i odbędą się na zoptymalizowanej powierzchni (100 000 m² rozmieszczonych w dwóch halach), która ułatwia przemieszczanie się odwiedzających po stoiskach wystawców. Przede wszystkim będziemy stawiać na mocne strony targów, wspierając wystawców w rozwijaniu ich działalności biznesowej. W tym celu powracamy do akcji „Oferty promocyjne”, która odniosła ogromny sukces w 2009 r. Wówczas, podczas trwania targów mogliśmy zaproponować ponad 200 ofert wystawców. Targi EQUIP AUTO przywiązują dużą wagę do innowacji. W tym roku przestrzeń tendencji zostanie dedykowana najnowszym i najważniejszym innowacjom wyłonionym w Międzynarodowym Konkursie Grands Prix na Innowację w Dziedzinie Motoryzacji EQUIP AUTO. W skład Jury Grands Prix wchodzi ponad 80 dziennikarzy z Francji i z całego świata. Poza produktami biorącymi udział w konkursie Grands Prix, podczas każdej edycji targów jest prezentowanych ponad 200 nowych produktów. Każdy odwiedzający może uczestniczyć w cyklu konferencji tematycznych, które będą odbywały się we wszystkie dni targów. Wśród zaplanowanych imprez warto wymienić: Forum Elektromobilności, Kolokwium Blacharstwa zorganizowane przez FFC, konferencję poświęconą szkolnictwu wyższemu Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów, a także okrągłe stoły i warsztaty, których tematyka będzie dotyczyć różnych zagadnień wtórnego rynku motoryzacyjnego.
- Targi Equip Auto są okazją do zapoznania się z najnowszymi innowacjami sektora motoryzacyjnego. Czego możemy się spodziewać podczas edycji 2011?
Mario FIEMS: Odkrywanie innowacji jest główną przyczyną odwiedzania targów przez naszych gości. Podczas każdej edycji nasi wystawcy prezentują ponad 200 przedpremierowych nowości. Targi EQUIP AUTO od zawsze były idealną areną do lansowania innowacji i nowych produktów, które stawały się punktami odniesienia na rynku. Wystawcy są świadomi, że międzynarodowe targi rangi EQUIP AUTO mają przede wszystkim za zadanie promować innowacje.
- Dziękuję za rozmowę
O kolejnej edycji targów EQUIP AUTO, które odbędą się w Paryżu od 11 do 15 października 2011, rozmawiamy z dyrektorem tej imprezy, p. Mario Fiems. Jest to pierwsza część rozmowy, druga zostanie opublikowana w lipcowo-sierpniowym wydaniu „NW”.
Komentarze (0)