W dniach 13-15 maja odbyły się w Warszawie XXII Targi Stacja Paliw.
Targi Stacja Paliw to okazja do spotkania się z branżą jakże zakorzenioną w szeroko rozumianej motoryzacji. Oczywiście można tam spotkać przedstawicieli również innych sektorów, mniej lub bardziej bezpośrednio powiązanych z paliwowym biznesem.
Przykładem takiej „okołostacyjnej” działalności było jedno ze stoisk przed wejściem do budynku głównego targów. Zakłady Chemiczne Organika S.A. to firma oferująca takie produkty, jak płyny eksploatacyjne do samochodów czy kosmetyki samochodowe. Nie jest więc to stricte paliwowa działalność, jednak mocno z nią powiązana – tego rodzaju produkty znaleźć możemy przecież na każdej stacji paliw.
Dodajmy, że Organika S.A. jest organizatorem akcji „Jedź Bezpiecznie”, której nasz miesięcznik jest patronem medialnym. Spotkanie w Warszawie było dobrą okazją do krótkiej rozmowy o ostatniej edycji tej akcji.
- W październiku zeszłego roku przez dwa tygodnie na stacjach paliw sieci Moya oraz w wybranych serwisach Norauto klienci mogli za darmo i w kilka chwil sprawdzić stan płynu hamulcowego w swoich samochodach – mówiła Wioletta Wilisz, Kierownik Grupy Produktów Organika S.A. - Przy okazji prowadziliśmy badania, z których wyszło, że aż 21% badanych ma płyn hamulcowy w złym stanie, który nadaje się do natychmiastowej wymiany. Z kolei aż 88% kierowców nie zdaje sobie sprawy z powagi roli płynu hamulcowego i jego wpływu na bezpieczeństwo podróży. Celem dorocznej akcji „Jedź Bezpiecznie” jest zminimalizowanie obu przedstawionych przeze mnie odsetków.
Po rozmowie z organizatorem akcji, którą w pełni popieramy i wspieramy, udałem się na rozmowę ze wspomnianym już przedstawicielem branży typowo paliwowej, czyli do sieci stacji paliw Moya. Tętniące życiem stoisko, zlokalizowane przy samym wejściu głównym, przyciągało kolorami i wystrojem.
- Od początku działalności sieci Moya jesteśmy obecni na Targach Stacja Paliw – to już piąty rok z rzędu, a nasze stoisko cieszy się niesłabnącym powodzeniem – komentowała Monika Ostaszewska, Kierownik Działu Reklamy i Marketingu Moya. - Takie wydarzenie, jak Targi Stacja Paliw, to idealna okazja do rozmów z potencjalnymi partnerami i prezentacji nowej oferty. Warto wspomnieć, że w tym roku nasza sieć jako pierwsza w Polsce rozpoczęła współpracę z jednym z czołowych towarzystw ubezpieczeniowych. Klient nie dość, że łatwo i szybko może uzyskać dostęp do oferty AC i OC, to jeszcze otrzyma przy zakupie polisy bon na paliwo o wartości do 200 zł. Jesteśmy przekonani, że klienci docenią taką innowację na rynku stacji paliw.
Po odwiedzinach stoiska producenta płynów samochodowych, a także franczyzodawcy marki stacji paliw, przyszedł czas na kolejny model biznesowy, który na tego rodzaju targach również próbuje przyciągnąć klientów i partnerów biznesowych swoją ofertą. Tak trafiłem na stoisko firmy ADWA, która jest wyłącznym dystrybutorem niemieckiej marki olejów silnikowych Venol, dedykowanych do samochodów osobowych i ciężarowych.
- Od tego roku staramy się bywać na różnych targach związanych z szeroko rozumianą branżą motoryzacyjną i okołomotoryzacyjną – tłumaczy Jadwiga Kasprzak, Dyrektor Handlowy ADWA Sp. z o.o. - Jednym z naszych priorytetów na ten rok było pokazanie swojej oferty na Targach Stacja Paliw. Mamy nadzieję, że obecność w tej branży, pośród jej partnerów oraz odbiorców, przełoży się na promocję dystrybuowanych przez nas produktów. Skupiamy się na promowaniu gamy olejów silnikowych Venol. Są one już dostępne w supermarketach Auchan, Real i Selgros. Liczymy jednak na dalszy rozwój sieci sprzedaży i zwiększenie zainteresowania naszym produktem na rynku oraz wśród pośredników sprzedaży.
Oferta stacji paliw to jednak nie tylko same paliwa, płyny, oleje i inne produkty, które możemy znaleźć na samej stacji. To także infrastruktura wzbogacająca ofertę i kompleksowość usług oferowanych w obrębie danego obiektu. Idealnym przykładem takiej symbiozy są myjnie – czy to automatyczne, czy też samoobsługowe, towarzyszące wielu stacjom paliw.
- Jesteśmy na tych targach już kolejny raz. Naszym celem jest zdobywanie kolejnych odbiorców naszych myjni – wyjaśnia swoją obecność na imprezie Rafał Sosnowski, Prezes Zarządu firmy Sosnowski Sp. z o.o. - Zależy nam oczywiście również na utrzymywaniu kontaktu z wieloma naszymi klientami, którzy odwiedzają te targi. Jak wiadomo, wiele myjni samochodowych powstaje w sąsiedztwie stacji paliw. Naturalnym jest więc nasze zainteresowanie obecnością na Targach Stacja Paliw. Wiele lat temu olbrzymim zainteresowaniem cieszyły się myjnie usytuowane właśnie przy stacjach benzynowych. To w tych obiektach myło się najwięcej samochodów. Dzisiaj sytuacja w naszym odczuciu lekko się zmienia. Pałeczkę pierwszeństwa przejmują myjnie ustawione niekoniecznie w pobliżu stacji paliw. Obecnie najczęściej buduje się myjnie przy centrach handlowych, warsztatach samochodowych czy stacjach kontroli pojazdów. Nie zmienia to jednak faktu, że myjnie nadal bardzo mocno kojarzone są z infrastrukturą okołostacyjną. Liczymy, że nawiązane na targach kontakty z potencjalnymi klientami, a także wzmocnienie obecności w świadomości ewentualnych partnerów dadzą pożądany oddźwięk w wynikach sprzedaży naszych instalacji.
Jak widać, targi branży paliwowej to tak naprawdę targi bardzo szerokiego spektrum handlowego i usługowego. Od tradycyjnej sprzedaży paliw, przez produkty i usługi, jakie klienci stacji zwykli kupować przy okazji tankowania, aż po oferty B2B, jak na przykład dystrybutory paliw czy grille do hot-dogów. Sektor paliwowy już dawno przestał polegać jedynie na sprzedaży paliwa, a odzwierciedleniem tego jest oferta wystawców tegorocznych Targów Stacja Paliw.
Artur Ostaszewski
Komentarze (0)