Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Targi w Inter Cars S.A. (2)
Kontynuujemy cykl o targach w Inter Cars S.A., prezentując ciekawe produkty uchwycone wśród wystawców

Solidna jakość Magneti Marelli
Firma Magneti Marelli powinna się kojarzyć nie tylko z produkcją części do samochodów włoskich i francuskich. Produkcja części zamiennych tej firmy obejmuje ponad 90 proc. wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Kiedyś, starszym mechanikom, dobra jakość części kojarzyła się tylko z produktami niemieckimi. Jednak był taki okres, kiedy zaczęto mówić o częściach z innych europejskich krajów i ich jakości przewyższającej asortyment niemiecki. Chodzi tutaj o okres sprzed kilkunastu lat, kiedy na rynku było bardzo dużo reklamacji na moduły zapłonowe. Właśnie wtedy elektrycy samochodowi zaczęli wspominać o wysokiej jakości modułów z włoskiej firmy Magneti Marelli. Dzisiaj często wymieniamy w samochodach benzynowe pompy paliwa i przepływomierze. Oferta Magneti Marelli w tej materii jest bardzo bogata, a warsztatowcy wiedzą, że po założeniu tych elementów reklamacji na pewno nie będzie. Na 10. Targach Inter Cars S.A. można było uzyskać bardzo dużo informacji o produktach Magneti Marelli, na przykład od pracowników tej firmy – Grzegorza Bernackiego lub Moniki Marzec. Warsztatowców interesowała przede wszystkim naprawa polegająca na regeneracji. Okazuje się, że zregenerowany alternator ma bardzo przystępną cenę, udziela się na niego gwarancji, a nawet – aby kupić nowy – nie musimy oddawać starego. Magneti Marelli naprawia prawie wszystkie alternatory, korzystając ze swoich części. A w ogóle, jeśli sami naprawiamy alternatory, możemy skorzystać z szerokiej oferty i kupić w tej firmie prawie każdy najmniejszy element. Inne poszukiwane części Magneti Marelli to przełączniki do świateł, części do aparatów zapłonowych i inne drobne elementy, które pozwolą nam dobrze naprawić samochód.


Chemia z Valvoline
Bez dobrych preparatów chemicznych trudno dziś naprawić samochód. Tak zwana „chemia” służąca do ułatwienia odkręcania śrub, przemywania przepływomierzy, rozpuszczająca tlenki na delikatnych złączach elektrycznych, wlewana do zbiornika z paliwem, aby udrożnić wtryskiwacze itd. – musi być przede wszystkim bezpieczna i skuteczna. Jej bezpieczeństwo polega na tym, że np. nie ulegnie zniszczeniu sonda tlenu, nie nastąpi zwarcie na elektrycznych pinach, a brudy, które oderwą się od części, zostaną na tyle „rozpuszczone”, że po oderwaniu się z jednych miejsc, nie przykleją się do innych. Dlatego zanim kupimy jakiś preparat chemiczny, warto znać jego producenta. Na targach Inter Cars S.A. chemię warsztatową prezentowały znane i solidne firmy. Paweł Czyżewski z Ashley Poland, stojąc przy atrakcyjnym samochodzie, potrafił zachęcić do swojej marki Valvoline. Jest to firma znana każdemu, przede wszystkim z bardzo dobrych zabezpieczeń podwozi. Pomimo najwyższej jakości produktów, ich ceny są dosyć niskie, co powinno zachęcić do kupowania.

Szeroka oferta Liqui Moly
Inna firma, kiedyś znana przede wszystkim na rynku niemieckim ze swojej doskonałej jakości, to Liqui Moly. Piotr Kasprzak,  pracownik firmy, często obecny na wszystkich targach w Polsce, był także na tegorocznych targach w Modlinie. Nie tylko typowe preparaty warsztatowe cieszą się coraz większym powodzeniem, także oleje do silników, coraz mocniej obecne na naszym rynku, zdobywają sobie grono zadowolonych klientów.

Bezpieczny zapłon z BERU
Ciekawe rozmowy podczas targów można było przeprowadzić z pracownikami Beru. Firma ta od wielu lat jest znana polskim odbiorcom przede wszystkim z elementów układu zapłonowego. Znane są przypadki bezawaryjnego działania przewodów wysokiego napięcia BERU przez wiele lat. Firma zwraca uwagę na jakość swoich produktów, dlatego w czasach stosowania cewek zespolonych, jeżeli chcemy zapewnić klienta o długiej i prawidłowej pracy, to właśnie cewki Beru gwarantują takie działanie. Zespoły i pojedyncze cewki na każdy cylinder, podczas wymiany, są zazwyczaj wyciągane przypadkowymi narzędziami. Dlatego często dochodzi do ich uszkodzenia. Warto zwrócić uwagę na szczypce Beru, zapewniające pewny uchwyt. Z kolei jeżeli chodzi o drobny sprzęt ułatwiający pracę, to warto zainteresować się przyrządem do badania świec żarowych. Zamiast dotykać przewodem z napięciem i obserwować iskrzenie świecy, możemy podłączyć tester Beru, który zmierzy dokładnie prąd przepływający przez świece. Potrafi on od razu dostosować się do napięcia, na jakie jest świeca zbudowana, a po przepuszczeniu prądu testującego, który może wynosić kilkadziesiąt amperów, zmniejszyć napięcie do 4,7 V. Prosty przyrząd pokazuje wartość prądu przepływającego przez świecę. Jaśli chodzi o diesla, warto czasami nawet do starszych samochodów zastosować nowej generacji przekaźnik do świec żarowych. Współpraca z nowymi świecami zaowocuje błyskawicznym nagrzaniem świec, a przez to mniejszym rozładowaniem akumulatora w mroźne poranki. Współczesne przekaźniki, a właściwe sterowniki świec, regulują prąd świecy każdej z osobna i potrafią w ciągu dwóch sekund nagrzać je do temperatury 1100° C. Na targach można było porozmawiać z polskimi i niemieckimi pracownikami Beru, m.in. na temat nowych czujników, np. czujnika ciśnienia w cylindrze w silniku wysokoprężnym. Działanie takich czujników PSG, w komorze spalania przy dużych ciśnieniach i wielkich temperaturach, to ciekawy temat, zwłaszcza jeśli mamy to zobrazowane na kolorowych rysunkach, a działanie wytłumaczone przez fachowców.

Stanisław Mikołaj
Słupski Prive

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony