Od 17 do 20 listopada w Buenos Aires odbywały się targi Automechanika Argentina. Była to trzecia edycja najważniejszych w Południowej Ameryce targów przemysłu samochodowego.
Organizatorzy, przewidując wzrost zainteresowania wystawą, siedem miesięcy przed targami zdecydowali się powiększyć powierzchnię wystawienniczą, ale i tak uczestnictwo w targach przerosło ich oczekiwania.
Podczas pierwszej edycji targów było 180 wystawców, teraz wystawiało się ponad trzystu. Zwiększyła się również powierzchnia wystawiennicza – w roku 2000 było 12 tysięcy metrów kwadratowych stoisk targowych, w tym roku prawie 30 tysięcy. Z liczb wynika, że średnie stoisko targowe to około 100 metrów kwadratowych.
Obecnie Automechanika Argentina mają mocną pozycję na rynku dzięki wcześniejszym doświadczeniom zdobytym podczas dwóch poprzednich edycji, które pomimo kryzysu pozwoliły wielu przedsiębiorcom na zrobienie dobrych interesów.
Gospodarcze ożywienie w kraju miało pozytywny wpływ na rozwój przemysłu samochodowego. Dzisiaj przedsiębiorcy w tym sektorze mają lepsze perspektywy na sprzedaż – zarówno w kraju, jak i za granicą. Różnica w kursie walutowym sprzyjała lokalnym argentyńskim producentom – dzięki temu mogli oni umieszczać swoje produkty poza lokalnym rynkiem. Dlatego udział w międzynarodowej wystawie handlowej ma dla nich szczególne znaczenie z racji możliwości nawiązania kontaktów handlowych.
W targach wzięło udział wiele dużych firm, dostawców oryginalnego sprzętu i firm dostarczających drobne części zamienne. Automechanika Argentina to profesjonalne targi dla dystrybutorów, sprzedawców, mechaników, producentów, przedsiębiorców, dealerów, organizacji oraz stowarzyszeń. Podczas czterech dni targi zgromadziły w jednym miejscu krajowych i międzynarodowych przedsiębiorców w branży samochodowej. Pojawiło się również kilku polskich handlowców. W piątek 19 listopada odwiedził targi attache handlowy polskiej ambasady w Buenos Aires, Paweł Józefowicz.
Tradycyjnie już targom towarzyszyła Automechanika Academy, seminarium oraz konferencja. Targi podzielone były na kilka sektorów przemysłowych: części i podzespoły, systemy i moduły, akcesoria i tuning, serwis i naprawa.
Wszystko odbywało się według południowoamerykańskiego stylu życia i pracy: targi zaczynały się o godzinie 14.00 i trwały do 21.00. Później przedsiębiorcy prowadzili długie nocne rozmowy, a wszystko to w rytmie tanga... Targi żyją, są aktywne, a liczba ponad 20 tysięcy odwiedzających branżystów potwierdza celowość projektu Automechanika Global.
Następne targi to Automechanika Shanghaj: od 2 do 4 grudnia 2004, a w pierwszej połowie roku 2005 odbędą się targi Automechanika Istanbul, Automechanika Dubai i Automechanika Pekin.
IP
Komentarze (0)