TecCom jest elektroniczną platformą typu Business-to-Business (B2B) na europejskim rynku samochodowych części zamiennych (Automotive Aftermarket).
Czym jest TecCom?
TecCom jest elektroniczną platformą typu Business-to-Business (B2B) na europejskim rynku samochodowych części zamiennych (Automotive Aftermarket).
Akcjonariuszami TecCom GmbH są czołowi europejscy dostawcy części zamiennych, m.in. Bosal, Bosch, Hella, Federal Mogul, Valeo i inni. Rozwiązanie to automatyzuje procesy zamawiania części zamiennych pomiędzy producentami, dostawcami oraz hurtowniami. Poprzez komunikację online lub przy użyciu EDI istnieje możliwość sprawdzania dostępności towarów, zamawiania, potwierdzania zamówień, określania terminów dostaw, dostarczania avizo oraz wysyłania faktur drogą elektroniczną.
Historia – jak powstał TecCom?
W styczniu 1994 roku przemysł dostawców części samochodowych oraz GVA – Powszechne Stowarzyszenie Handlu Częciami Samochodowymi, założyły TecDoc Information System GmbH. TecDoc opracowywał katalogi dostawców części samochodowych w formie elektronicznej i udostępniał te dane niezależnemu rynkowi części zamiennych. Pierwsze płyty CD z katalogiem TecDoc pojawiły się w 1995 roku i są one aktualizowane regularnie co kwartał. Jako logiczny dalszy krok, po identyfikacji części w elektronicznych katalogach, spółka TecDoc Informations System GmbH zainicjowała w 1997 roku rozpoczęcie projektu TecCom, którego zadaniem miało być uzyskanie możliwości bezpośredniego elektronicznego zamawiania oraz elektronicznej realizacji wszystkich elementów procesu zamawiania pomiędzy dostawcami a hurtowniami.
TecDoc wraz z Siemens Business Services poświecił dwa lata na rozwój niezbędnego oprogramowania dla platformy B2B TecCom. 6 września 2000 roku, na targach Automechanika we Frankfurcie, TecCom GmbH został oficialnie zgłoszony jako niezależna firma.
Oprogramowanie TecCom może być używane jako rozwiązanie jednostanowiskowe (stand-alone) lub w trybie wielostanowiskowym (multi-user) z wykorzystaniem sieci. Do dyspozycji są dwa warianty: TecLocal oraz TecWeb. TecLocal jest instalowany na komputerze PC użytkownika. TecWeb jest aplikacją online wywoływaną poprzez internetowe stony www.
Bezpieczeństwo
Użytkownik łączy się z TecCom’em używając zabezpieczonego kodu dostępu. Administracja, np. decydowanie o tym, który pracownik może zgłosić się do systemu, wybór dostawcy, interfejs do systemu gospodarki magazynowej, leżą w gestii klienta. Dane z systemu klienta są sprawdzane przez TecCom według danych nadawcy, odbiorcy oraz treści. Interfejsy chronione są przed nieautoryzowanym dostępem przy pomocy firewall-ów.
Implementacja
Doświadczenia pokazują, że implementacja TecCom’u po stronie dostawcy trwa od 4 do 8 tygodni, w zależności od rodzaju pożądanej integracji z systemem gospodarki magazynowej. Koszta w dużej mierze uzależnione są od rodzaju wybranej implementacji, poziomu dostępnych zasobów wewnętrznych oraz zakresu wsparcia technicznego (support), który TecCom musi zapewnić.
Po stronie odbiorcy instalacja opragramowania TecCom zabiera około 20 minut. Pełna integracja z systemem gospodarki magazynowej pochłania większą ilość czasu: integracja sysemu zamawiania wymaga zwykle ok. 4 godzin. Jednakże już dodatkowa integracja potwierdzenia zamówienia, listu przewozowego oraz elektronicznej fakturacji wymagają większej ilości czasu.
Dlaczego TecCom?
Dostawcy części samochodowych, producenci oraz hurtownie mogą prowadzić swoje procesy handlowe drogą elektroniczną niezmieniając przy tym istniejących struktur rynku. Za TecCom’em stoi gwarancja jakości i doświadczenie branży części samochodowych. TecCom jest zawsze otwarty na nowych uczestników.
TecCom oferuje:
- jedno rozwiązanie dla wszystkich uczestników rynku;
- odtwarzanie istniejącej struktury rynku;
- integrację z systemem gospodarki magazynowej po stronie odbiorcy, jak i dostawcy;
- integrację istniejących systemów do zamawiania online;
- połączenie z elektronicznymi katalogami części;
- bezpieczny i chroniony dostęp do danych i aplikacji;
- ukierunkowanie na specyficzne zapotrzebowania przemysłu i handlu.
Jakie korzyści przynosi TecCom?
Używając platformy TecCom uzyskuje się znaczącą redukcję kosztów związanych z magazynowaniem, zaopatrzeniem, dystrybucją, pracą biurową, pomyłkowymi dostawami. W istotny sposób wzrastają zdolności dostawcze, dostępność, usatysfakcjonowanie klienta oraz jakość informacji.
Szczególne korzyści dla zamawiającego:
- Bezpośrednie kierowanie zapytań o cenę oraz dostępność towaru. Klient otrzymuje z systemu gospodarki magazynowej dostawcy elektroniczną odpowiedź w sprawie dostępności towaru, propozycję produktu alternatywnego oraz cenę.
- Bezpośrednie zapisanie zamówień w systemie gosdpodarki magazynowej. Zamówienia mogą być automatycznie wysyłane za pomocą TecComu.
- Dostępność dostawcy przez 24 godziny na dobę.
- Możliwość uwzględnienia takich szczegółów jak m.in. specjalna data dostawy czy różne adresy odbioru.
- Elektroniczne przesyłanie potwierdzenia zamówienia, listu przewozowego oraz faktur.
- Optymalizacja stanów magazynowych.
Używanie TecCom’u dla dostawcy oznacza:
- Mocniejszą więź z klientem, ponieważ pracownicy dzięki wykorzystaniu Teccom dysponują większą ilością czasu na udzielanie porad dla klienta.
- Ochronę udziału w rynku, ponieważ do poszczególnych produktów mogą być proponowane części alternatywne oraz ofery promocyjne.
- Optymalizowanie średnioterminowe stanów magazynowych.
- Malejące koszta administracyjne.
- Zwiększenie produktywności – stabilna sieć, chroniona transmisja, zawsze online.
- Możliwość zapisywania wszystkich zamówień w systemie gospodarki magazynowej oraz natychmiastowe wysłanie elektronicznego potwierdzenia zamówienia do klienta.
Komentarze (0)