w rajdowej wersji Volkswagena Touareg 3. Samochód Volkswagen Race Touareg 3 uczestniczący w tegorocznym Rajdzie Dakar wyposażony został w system wtryskowy Diesla specjalnie zaprojektowany przez firmę Bosch. Niezawodny, oszczędny i wydajny silnik Touarega przystosowany jest do pracy we wszystkich warunkach klimatycznych podczas rajdu. Volkswagen chce powtórzyć swoje zwycięstwo z Rajdu Dakar w latach 2009 i 2010. 1 stycznia 2011 roku w argentyńskim Buenos Aires wystartował długodystansowy Rajd Dakar. Także w tym roku wśród rywalizujących teamów nie mogło zabraknąć pojazdów napędzanych silnikami Diesla wyposażonych w wysokociśnieniową technologię wtryskową firmy Bosch. System wtryskowy Boscha znajduje się między innymi na pokładzie modelu Race Touareg Volkswagena, który w ubiegłym roku świętował potrójne zwycięstwo. - Silniki Diesla są oszczędne i osiągają wysoki moment obrotowy – wyjaśnia dr Gerhard Turner, Prezes działu branżowego Bosch Diesel Systems. – Wytrzymałość to kolejny atut Diesla, szczególnie na trasach długodystansowych.
Dla modelu Race Touareg trzeciej generacji dział Bosch Motorsport dostarcza specjalnie zaprojektowany sterownik silnika MS16.1 oraz specjalnie dopasowaną do silnika pompę wysokociśnieniową i wtryskiwacze. Eksperci zoptymalizowali system w taki sposób, że silnik pracuje we wszystkich warunkach klimatycznych występujących podczas tego rajdu, nawet tych najbardziej ekstremalnych – jest niezawodny zarówno podczas jazdy przez rozgrzane piaski pustyni Atacama, jak i przez Andy, na wysokości ponad 4000 metrów n.p.m. Dużym wyzwaniem dla silnika jest m.in. wysoka zawartość zanieczyszczeń w paliwie. Aby zapobiec zwiększonemu tarciu powodowanemu przez pył, komponenty hydrauliczne posiadają specjalną powłokę ochronną. Oprócz systemu wtryskowego, Bosch dla modelu Race Touareg dostarcza także szereg czujników dla układu napędowego: czujnik obrotów i położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia doładowania oraz czujniki temperatury spalin, paliwa i powietrza doładowania.
Rajd Dakar jest jednym z najtrudniejszych rajdów długodystansowych na świecie. Tegoroczna, 33. edycja trwała do 16 stycznia, a trasa rajdu prowadzi przez Argentynę i Chile. Zwycięzcy zostali wyłonieni w kategoriach: samochód osobowy, samochód ciężarowy, czterokołowy quad i motocykl. W poprzednich dwóch edycjach rajdu zwycięstwo odniósł Volkswagen i pojazdy z silnikami Diesla.
Dla modelu Race Touareg trzeciej generacji dział Bosch Motorsport dostarcza specjalnie zaprojektowany sterownik silnika MS16.1 oraz specjalnie dopasowaną do silnika pompę wysokociśnieniową i wtryskiwacze. Eksperci zoptymalizowali system w taki sposób, że silnik pracuje we wszystkich warunkach klimatycznych występujących podczas tego rajdu, nawet tych najbardziej ekstremalnych – jest niezawodny zarówno podczas jazdy przez rozgrzane piaski pustyni Atacama, jak i przez Andy, na wysokości ponad 4000 metrów n.p.m. Dużym wyzwaniem dla silnika jest m.in. wysoka zawartość zanieczyszczeń w paliwie. Aby zapobiec zwiększonemu tarciu powodowanemu przez pył, komponenty hydrauliczne posiadają specjalną powłokę ochronną. Oprócz systemu wtryskowego, Bosch dla modelu Race Touareg dostarcza także szereg czujników dla układu napędowego: czujnik obrotów i położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia doładowania oraz czujniki temperatury spalin, paliwa i powietrza doładowania.
Rajd Dakar jest jednym z najtrudniejszych rajdów długodystansowych na świecie. Tegoroczna, 33. edycja trwała do 16 stycznia, a trasa rajdu prowadzi przez Argentynę i Chile. Zwycięzcy zostali wyłonieni w kategoriach: samochód osobowy, samochód ciężarowy, czterokołowy quad i motocykl. W poprzednich dwóch edycjach rajdu zwycięstwo odniósł Volkswagen i pojazdy z silnikami Diesla.
Komentarze (0)