Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Technologia wtrysku benzyny Bosch
W obliczu zaangażowania producentów samochodów w spełnienie norm 2025 CAFE oraz zainteresowania klientów oszczędnością zużycia paliwa i niższymi emisjami tegoroczny ranking 10 najlepszych silników 2012 według Ward’s (Ward’s 10 Best Engines) wskazuje kierunek, w którym zmierza przemysł motoryzacyjny – małe, turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Technologia Bosch jest obecna w 9 z 10 najlepszych silników 2012, a technologia wtrysku bezpośredniego znalazła zastosowanie w 5 ze zwycięskich silników. Głównymi elementami układu bezpośredniego wtrysku paliwa Bosch są: sterownik, pompa wysokociśnieniowa i wysokociśnieniowe wtryskiwacze.

- Wtrysk bezpośredni to kluczowa technologia w silnikach produkowanych obecnie oraz w przyszłości i w dalszym ciągu będziemy angażować się w rozwój najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologii silnika – powiedział Sujit Jain, prezes działu Gasoline Systems amerykańskiej spółki Robert Bosch LLC. Dostarczanie zaawansowanych technologii, takich jak wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie w znaczący sposób pomaga producentom samochodów w spełnieniu wymagań odnośnie wprowadzania na rynek pojazdów oszczędnych pod względem zużycia paliwa. Według danych Bosch Mahle Turbo Systems, spółki joint venture utworzonej przez firmy Bosch i MAHLE – producenta turbosprężarek dla samochodów osobowych i użytkowych, do roku 2016 produkcja wysoce efektywnych silników czterocylindrowych wzrośnie o 20% do ponad 20 mln sztuk na całym świecie. Bazująca na tych trendach prognoza jest jasna – w najbliższej przyszłości każdy producent będzie oferował silniki benzynowe z turbodoładowaniem.

Oprócz układów wtrysku bezpośredniego oraz ich komponentów w zwycięskich silnikach znalazły się także inne technologie Bosch, w tym wtrysk wielopunktowy, wtrysk jednopunktowy, sonda lambda, masowy przepływomierz powietrza oraz inne ważne czujniki:
- DOHC V-8 o pojemności 5.0 l (Ford Mustang Boss 302);
- EcoBoost DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (Ford Edge);
- TwinPower Turbo DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (BMW Z4/328i/528i);
- TwinPower Turbo DOHC I-6 o pojemności 3,0 l (BMW 135i, 335i, 535i, X3);
- Pentastar DOHC V-6 o pojemności 3,6 l (Chrysler 300S/Jeep Wrangler);
- Skyactiv-G DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (Mazda 3);
- TFSI Supercharged DOHC V-6 o pojemności 3,0 l (Audi A6);
- Ecotec Turbocharged DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (Buick Regal GS);
- Gamma DOHC I-4 o pojemności 1,6 l (Kia Soul, Rio/Hyundai Veloster).

Wtrysk bezpośredni obniża zużycie paliwa oraz poziom emisji zanieczyszczeń
Producenci samochodów dążą do spełnienia nowych norm CAFE, które regulują zwiększenie efektywności spalania do 54,5 mili na galon (około 4,32 l/100 km) do 2025 roku. Wysoce precyzyjna technologia wtrysku Bosch umożliwia obniżenie zużycia paliwa oraz poziomu emisji zanieczyszczeń bez konieczności obniżania mocy silnika. Technologia wtrysku w połączeniu z turbodoładowaniem oraz elastyczną charakterystyką wtrysku może przynieść w efekcie redukcję zużycia paliwa oraz emisji nawet o 18%. W połączeniu z innymi pakietami technologicznymi oraz downsizingiem Bosch zamierza poprawić efektywność spalania o 30% w przypadku silników benzynowych. Bosch oczekuje, że w 2020 roku sprzedaż samochodów w USA osiągnie poziom 16,3 mln, a udział samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyniesie 39%.

- Lista silników wyróżnionych przez Ward’s zmierza w kierunku zmiany postrzegania przez użytkowników związków pomiędzy wielkością silnika, ekonomicznością zużycia paliwa a mocą – mówi Jain. - Mniejsze silniki odznaczają się w rzeczywistości wysoką mocą i efektywnością spalania.

Ranking 10 najlepszych silników Ward’s z akcentem na doskonałość napędu
Stworzony przez wydawców Penton Media Inc.’s Ward’s Automotive Group ranking po raz osiemnasty dokumentuje działalność programu 10 Best Engines Ward’s, który jako jedyny na rynku północnoamerykańskim koncentruje się na doskonałości napędu. Ward’s Automotive Group jest wiodącym na świecie dostawcą informacji branżowych, danych oraz analiz w dziedzinie motoryzacji, obecnym na rynku od prawie 80 lat.

Więcej informacji na temat nagród Ward’s 10 Best Engines: wardsauto.com.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony