Nowoczesne motocykle sportowe i supermoto charakteryzują się zarówno wysoką mocą silnika, jak i doskonałymi właściwościami trakcyjnymi, które jeszcze kilka lat temu spokojnie umożliwiłyby wzięcie udziału w wyścigach na mistrzostwach świata.
Jednak w przypadku hamulców zawsze istniała przepaść pomiędzy technologią seryjną a wyścigową – bez względu na jakość klocków hamulcowych po kilku szybkich okrążeniach zaobserwować można spadek ich siły hamowania i oznaki przyśpieszonego zużycia. Często pojawia się również potrzeba skrócenia drogi hamowania w celu poprawienia osiągów. Wynika to z faktu, że typowe seryjne klocki hamulcowe przystosowane są do wykorzystania drogowego.
Rozwiązaniem jest nowa mieszanka cierna oferowana przez TRW. Mieszankę TRQ opracowano z myślą o torach wyścigowych, ale dzięki doskonałej dozowalności może ona również być stosowana na drogach publicznych. TRQ znacznie przewyższa mieszankę drogową SRT (Sinter Road & Track), która jest nadal dostępna. Dla uzyskania maksymalnych osiągów eksperci TRW zalecają delikatne dotarcie klocków w początkowym okresie jazdy.
Innowacyjny proces spiekania czyni produkt niezwykle odpornym, a także sprawia, że zużycie klocków i tarcz jest dużo niższe niż zazwyczaj dla tej kategorii. System NRS, w którym stalowe płytki tylne wyposażone są w dziesiątki profilowanych haczyków, sprawia, że płytka tylna i materiał cierny są ze sobą trwale połączone. Rozmiar, ustawienie i rozmieszczenie haczyków na płytce tylnej są precyzyjnie zaprojektowane. Podczas produkcji spiekany materiał zostaje w nich trwale zakotwiczony bez użycia klejów lub innych materiałów mocujących.
Klocki TRQ dostępne są dla ponad 700 modeli motocykli.
Komentarze (0)