w nowych samochodach prezentowanych na Salonie Samochodowym w Genewie Koncern Delphi Automotive dostarcza najnowocześniejsze technologie do wielu nowych samochodów zaprezentowanych po raz pierwszy na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Poczynając od czystych technologii silników Diesla, a kończąc na aktywnych systemach bezpieczeństwa, Delphi pracuje nad zapewnieniem kierowcom bezpieczeństwa i zachowaniem łączności, przy jednoczesnym dążeniu do zminimalizowania wpływu samochodu, którym się oni poruszają na środowisko naturalne. Działający w wielu trybach Elektroniczny Radar Skanujący Delphi (ESR) wprowadza aktywne bezpieczeństwo na wyższy poziom, umożliwiając działanie takich systemów jak system aktywnego tempomatu wraz z systemem ostrzegania przed zderzeniem i niezależnym systemem wspomagania siły hamowania. W przeciwieństwie do radarów oferowanych przez konkurencję, radar ESR dokonuje dwóch pomiarów równocześnie. Radar ESR o długim zakresie działania dostarcza dokładnych danych dotyczących odległości i prędkości względem wykrytych obiektów, podczas gdy szerokokątny radar średniego zasięgu nie tylko jest w stanie wykryć pojazdy nadjeżdżające z sąsiednich pasów ruchu, ale także identyfikuje pojazdy i pieszych na całej szerokości pojazdu wyposażonego w ten system. Ta nowoczesna technologia jest montowana w samochodach, takich jak nowy Ford C-Max i Volvo S60. Nowy system redukowania skutków kolizji montowany w Volvo S60 obejmuje działający w pełnym zakresie prędkości adaptacyjny tempomat wraz z systemem ostrzegania o kolizji i systemem minimalizacji skutków kolizji połączonym z systemem automatycznego hamowania, wykorzystującym pełną siłę hamowania do uniknięcia zderzenia lub minimalizacji jego skutków. System analizuje i kompiluje dane uzyskane z radaru i kamery, aby ostrzec kierowcę przed potencjalną kolizją z pojazdem lub pieszym i automatycznie hamuje samochód, jeśli kierowca nie jest w stanie zareagować na ostrzeżenie. W sytuacji, kiedy zarówno kierowcy, jak i producenci samochodów szukają rozwiązań bardziej przyjaznych środowisku naturalnemu, technologie Delphi stosowane w układach napędowych i klimatyzacji pomagają zminimalizować ilość emitowanych szkodliwych substancji oraz poprawiają ekonomikę spalania.
Renault Megane Coupe-Cabriolet jest jednym z tych samochodów, które będą wyposażane w System Common Rail Multec® Diesel, trwały, oszczędny, modułowy system wtrysku paliwa przeznaczony dla silników Diesla. Ten nowoczesny system, wyposażony w inteligentny system zbalansowanych zaworów wtryskiwaczy solenoidowych, działa w sposób niewyobrażalnie szybki, a działanie wtryskiwaczy jest porównywalne do działania systemów serwo-piezoelektrycznych oferowanych przez konkurencję. Unikalne systemy sterowania umożliwiają kierowcy dostarczanie precyzyjnie odmierzonych ilości paliwa przez cały okres eksploatacji samochodu i zapewniają optymalizację ilości wydzielanych substancji oraz gwarantują cichą pracę silnika. Delphi dostarcza również systemy sterowania klimatem, które poprawiają osiągi samochodów, ich trwałość, komfort i wydajność. Nowe modele samochodów Opel Meriva, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg są wyposażane w kompletne systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) Delphi. Zachowanie łączności staje się coraz ważniejszym priorytetem zarówno dla kierowców, jak pasażerów. System odbioru sygnału TV Delphi, wraz z opatentowaną technologią „Diversity Technology”, instalowany w nowych modelach BMW serii 5, Mercedes-Benz E-Class Cabriolet i Porsche Ca-yenne, wyróżnia te pojazdy poprzez jedyne na świecie systemy odbioru sygnału TV. Nawet w sytuacji, kiedy pojazd porusza się z dużą prędkością, widzowie mogą oglądać programy telewizyjne w kolorze i jakości, do jakiej przywykli oglądając telewizję w swoich domach.
Ponieważ stopień skomplikowania systemów instalowanych w samochodach stale wzrasta, wzrasta również stopień skomplikowania systemów elektrycznych. Wykorzystując własny system Velocity™ Tool Suite, inżynierowie Delphi na całym świecie pracują nad stworzeniem kompletnej architektury elektrycznej/elektronicznej, która uprościłaby proces rozbudowy systemu elektrycznego, dała wymierne oszczędności oraz zapewniałaby poprawę wydajności i jakości rozwiązań inżynierskich. Architektura elektryczna/elektroniczna Delphi pomaga producentom samochodów zredukować wagę pojazdu, minimalizuje stopień skomplikowania systemu i pokonuje problemy związane z brakiem miejsca na grube wiązki kabli. Delphi dostarcza kompletne okablowanie do samochodów, takich jak nowy Porsche Cayenne, Renault Wind i Volkswagen Touareg.
Niektóre nowe samochody prezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie wyposażone w technologie Delphi, to:
- Alfa Romeo Giulietta – kompresor, wiązki przewodów silnika, moduł bezpieczników i przekaźników, systemy złącz elektrycznych, zintegrowany moduł kolumny kierownicy, port USB użytkownika, immobilizer, antena;
- Audi A1 – system mulimedialny (łączność, nawigacja, radio), alarm ultradźwiękowy, moduł transpondera, chłodnica;
- BMW serii 5 – odbiornik TV, anteny, moduł dachowy, przełącznik VideoSwitch, przełączniki, cewki zapłonowe;
- Ford C-Max – elektroniczny radar skanujący, czujnik wykrywający ruch we wnętrzu pojazdu, alarm z syreną zasilaną baterią;
- Mercedes-Benz E-Class Cabriolet – odbiornik mobilnej telewizji, system anteny zbiorczej, zdalnie sterowany tuner audio, tuner DAB, alarm ultradźwiękowy, system wykrywania obecności pasażera, okablowanie silnika, system Diesel Comon Rail, hydrauliczny regulator luzu zaworowego, cewki zapłonowe;
- Mini Countryman – zdalnie sterowany, montowany w lusterku odbiornik do systemu otwierania pojazdu bez użycia kluczyka, moduł dachowy, oświetlenie, przełączniki, pochłaniacz par paliw;
- Opel Meriva – komputer pokładowy, immobilizer, zintegrowany panel centralny, elektroniczny układ kluczyka, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, kompresor;
- Porsche Cayenne – odbiornik mobilnej telewizji, system anteny zbiorczej, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, skraplacz układu klimatyzacji, kompletne okablowanie, układy bezpieczników, pochłaniacz par paliw, system wykrywania obecności pasażera (dla samochodów sprzedawanych w USA);
- Renault Megane Coupe/Cabriolet – system Diesel Comon Rail, regulator faz rozrządu, przełączniki, złączki;
- Renault Wind – kompletne okablowanie;
- Volkswagen Touareg – system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, skraplacz układu klimatyzacji, kompletne okablowanie, układy bezpieczników, pochłaniacz par paliw, system wykrywania obecności pasażera (dla samochodów sprzedawanych w USA);
- Volvo S60 – system minimalizacji skutków kolizji wraz z niezależnym systemem hamowania, elektroniczny radar skanujący, czołowy wyświetlacz ostrzegawczy, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, system odbioru sygnału audio, wraz z systemem odbioru cyfrowego, satelitarnego sygnału radiowego, antena w kształcie płetwy rekina, komputer pokładowy, wiązki przewodów, złącza elektryczne, kompletne okablowanie.
Renault Megane Coupe-Cabriolet jest jednym z tych samochodów, które będą wyposażane w System Common Rail Multec® Diesel, trwały, oszczędny, modułowy system wtrysku paliwa przeznaczony dla silników Diesla. Ten nowoczesny system, wyposażony w inteligentny system zbalansowanych zaworów wtryskiwaczy solenoidowych, działa w sposób niewyobrażalnie szybki, a działanie wtryskiwaczy jest porównywalne do działania systemów serwo-piezoelektrycznych oferowanych przez konkurencję. Unikalne systemy sterowania umożliwiają kierowcy dostarczanie precyzyjnie odmierzonych ilości paliwa przez cały okres eksploatacji samochodu i zapewniają optymalizację ilości wydzielanych substancji oraz gwarantują cichą pracę silnika. Delphi dostarcza również systemy sterowania klimatem, które poprawiają osiągi samochodów, ich trwałość, komfort i wydajność. Nowe modele samochodów Opel Meriva, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg są wyposażane w kompletne systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) Delphi. Zachowanie łączności staje się coraz ważniejszym priorytetem zarówno dla kierowców, jak pasażerów. System odbioru sygnału TV Delphi, wraz z opatentowaną technologią „Diversity Technology”, instalowany w nowych modelach BMW serii 5, Mercedes-Benz E-Class Cabriolet i Porsche Ca-yenne, wyróżnia te pojazdy poprzez jedyne na świecie systemy odbioru sygnału TV. Nawet w sytuacji, kiedy pojazd porusza się z dużą prędkością, widzowie mogą oglądać programy telewizyjne w kolorze i jakości, do jakiej przywykli oglądając telewizję w swoich domach.
Ponieważ stopień skomplikowania systemów instalowanych w samochodach stale wzrasta, wzrasta również stopień skomplikowania systemów elektrycznych. Wykorzystując własny system Velocity™ Tool Suite, inżynierowie Delphi na całym świecie pracują nad stworzeniem kompletnej architektury elektrycznej/elektronicznej, która uprościłaby proces rozbudowy systemu elektrycznego, dała wymierne oszczędności oraz zapewniałaby poprawę wydajności i jakości rozwiązań inżynierskich. Architektura elektryczna/elektroniczna Delphi pomaga producentom samochodów zredukować wagę pojazdu, minimalizuje stopień skomplikowania systemu i pokonuje problemy związane z brakiem miejsca na grube wiązki kabli. Delphi dostarcza kompletne okablowanie do samochodów, takich jak nowy Porsche Cayenne, Renault Wind i Volkswagen Touareg.
Niektóre nowe samochody prezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie wyposażone w technologie Delphi, to:
- Alfa Romeo Giulietta – kompresor, wiązki przewodów silnika, moduł bezpieczników i przekaźników, systemy złącz elektrycznych, zintegrowany moduł kolumny kierownicy, port USB użytkownika, immobilizer, antena;
- Audi A1 – system mulimedialny (łączność, nawigacja, radio), alarm ultradźwiękowy, moduł transpondera, chłodnica;
- BMW serii 5 – odbiornik TV, anteny, moduł dachowy, przełącznik VideoSwitch, przełączniki, cewki zapłonowe;
- Ford C-Max – elektroniczny radar skanujący, czujnik wykrywający ruch we wnętrzu pojazdu, alarm z syreną zasilaną baterią;
- Mercedes-Benz E-Class Cabriolet – odbiornik mobilnej telewizji, system anteny zbiorczej, zdalnie sterowany tuner audio, tuner DAB, alarm ultradźwiękowy, system wykrywania obecności pasażera, okablowanie silnika, system Diesel Comon Rail, hydrauliczny regulator luzu zaworowego, cewki zapłonowe;
- Mini Countryman – zdalnie sterowany, montowany w lusterku odbiornik do systemu otwierania pojazdu bez użycia kluczyka, moduł dachowy, oświetlenie, przełączniki, pochłaniacz par paliw;
- Opel Meriva – komputer pokładowy, immobilizer, zintegrowany panel centralny, elektroniczny układ kluczyka, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, kompresor;
- Porsche Cayenne – odbiornik mobilnej telewizji, system anteny zbiorczej, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, skraplacz układu klimatyzacji, kompletne okablowanie, układy bezpieczników, pochłaniacz par paliw, system wykrywania obecności pasażera (dla samochodów sprzedawanych w USA);
- Renault Megane Coupe/Cabriolet – system Diesel Comon Rail, regulator faz rozrządu, przełączniki, złączki;
- Renault Wind – kompletne okablowanie;
- Volkswagen Touareg – system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, skraplacz układu klimatyzacji, kompletne okablowanie, układy bezpieczników, pochłaniacz par paliw, system wykrywania obecności pasażera (dla samochodów sprzedawanych w USA);
- Volvo S60 – system minimalizacji skutków kolizji wraz z niezależnym systemem hamowania, elektroniczny radar skanujący, czołowy wyświetlacz ostrzegawczy, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, system odbioru sygnału audio, wraz z systemem odbioru cyfrowego, satelitarnego sygnału radiowego, antena w kształcie płetwy rekina, komputer pokładowy, wiązki przewodów, złącza elektryczne, kompletne okablowanie.
Komentarze (0)