Tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu znacznie ułatwia pracę kierowcy podczas jazdy próbnej
Autobusy turystyczne Setra serii TopClass 400 i ComfortClass 400 dostępne są od teraz opcjonalnie z tempomatem utrzymującym stałą odległość od poprzedzającego pojazdu. Tym samym koncern DaimlerChrysler, do którego należy marka Setra, jest pierwszym producentem autobusów, który oferuje ten innowacyjny system bezpieczeństwa w autokarach.
- Pozytywne doświadczenia naszych klientów, którzy już od początku roku testują ten system, jak również ponad 50 zamówień, które wpłynęły do fabryki, pokazują, że nadszedł właściwy moment na wprowadzenie tego systemu na rynek. Umocni się przez to jeszcze bardziej znaczenie autobusu jako najbezpieczniejszego środka transportu dla ludzi - tak określił zalety nowego systemu Werner Staib reprezentujący markę Setra. Jednocześnie z “tempomatem odległości” Setra wprowadza – do wyposażenia standardowego – ogranicznik siły hamowania hamulca ciągłego działania. System ten przy pomocy retardera aktywnie zapobiega przekraczaniu dopuszczalnej prędkości 100 km/h podczas jazdy z góry. Tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu znacznie ułatwia pracę kierowcy podczas jazdy po autostradach i innych drogach ekspresowych. Jeśli system rozpozna przed sobą wolniejszy pojazd, autobus automatycznie zwalnia aż do momentu, gdy przywrócona zostanie odległość “zadana“ przez kierowcę, którą tempomat stale utrzymuje. W tym celu czujnik odległości bada otoczenie przed autobusem. Mierzy on za pomocą radaru odstęp i prędkość względną poprzedzających pojazdów w odległości maksymalnie 150 metrów. Jeśli przed autobusem nie ma żadnego pojazdu, to “tempomat odległości” działa jak zwykły tempomat. System ten jest najbardziej przydatny kierowcy przy średnim lub dużym natężeniu ruchu na długich odcinkach dróg, przejmując na siebie hamowanie wynikające z dopasowania odległości. Ostateczna decyzja o użyciu “tempomatu odległości“ jest zawsze po stronie kierowcy, który sam określa optymalny odstęp. Także autobusy Mercedes-Benz nowej generacji, które koncern DaimlerChrysler zaprezentuje na targach “Busworld“ w październiku 2005 w belgijskim Kortrijk, posiadają w wyposażeniu dodatkowym tempomat utrzymujący stałą odległość. Już od kilku lat takie elementy bezpieczeństwa jak: ABS, ASR, elektroniczny system hamowania, elektroniczny program stabilizujący oraz asystent hamowania należą do wyposażenia standardowego autobusów Mercedes-Benz i Setra.
Autobusy turystyczne Setra serii TopClass 400 i ComfortClass 400 dostępne są od teraz opcjonalnie z tempomatem utrzymującym stałą odległość od poprzedzającego pojazdu. Tym samym koncern DaimlerChrysler, do którego należy marka Setra, jest pierwszym producentem autobusów, który oferuje ten innowacyjny system bezpieczeństwa w autokarach.
- Pozytywne doświadczenia naszych klientów, którzy już od początku roku testują ten system, jak również ponad 50 zamówień, które wpłynęły do fabryki, pokazują, że nadszedł właściwy moment na wprowadzenie tego systemu na rynek. Umocni się przez to jeszcze bardziej znaczenie autobusu jako najbezpieczniejszego środka transportu dla ludzi - tak określił zalety nowego systemu Werner Staib reprezentujący markę Setra. Jednocześnie z “tempomatem odległości” Setra wprowadza – do wyposażenia standardowego – ogranicznik siły hamowania hamulca ciągłego działania. System ten przy pomocy retardera aktywnie zapobiega przekraczaniu dopuszczalnej prędkości 100 km/h podczas jazdy z góry. Tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu znacznie ułatwia pracę kierowcy podczas jazdy po autostradach i innych drogach ekspresowych. Jeśli system rozpozna przed sobą wolniejszy pojazd, autobus automatycznie zwalnia aż do momentu, gdy przywrócona zostanie odległość “zadana“ przez kierowcę, którą tempomat stale utrzymuje. W tym celu czujnik odległości bada otoczenie przed autobusem. Mierzy on za pomocą radaru odstęp i prędkość względną poprzedzających pojazdów w odległości maksymalnie 150 metrów. Jeśli przed autobusem nie ma żadnego pojazdu, to “tempomat odległości” działa jak zwykły tempomat. System ten jest najbardziej przydatny kierowcy przy średnim lub dużym natężeniu ruchu na długich odcinkach dróg, przejmując na siebie hamowanie wynikające z dopasowania odległości. Ostateczna decyzja o użyciu “tempomatu odległości“ jest zawsze po stronie kierowcy, który sam określa optymalny odstęp. Także autobusy Mercedes-Benz nowej generacji, które koncern DaimlerChrysler zaprezentuje na targach “Busworld“ w październiku 2005 w belgijskim Kortrijk, posiadają w wyposażeniu dodatkowym tempomat utrzymujący stałą odległość. Już od kilku lat takie elementy bezpieczeństwa jak: ABS, ASR, elektroniczny system hamowania, elektroniczny program stabilizujący oraz asystent hamowania należą do wyposażenia standardowego autobusów Mercedes-Benz i Setra.
Komentarze (0)