Klienci rynku części zamiennych wyznaczają standard branży
9 listopada br. firma Tenneco Inc., producent amortyzatorów Monroe®, układów wydechowych Walker® oraz katalizatorów spalin, przyznała prestiżowe nagrody Tenneco Customer of the Year Award podczas specjalnej uroczystości odbywającej się w pałacu Festetics w Budapeszcie, na Węgrzech.
(od prawej) Jarosław Sojewski, Sales & Marketing Director CEE; Piotr Tochowicz, prezes firmy Moto-Profil; Paweł Bartyś, właściciel BSL Truck.
- Prawdziwym zaszczytem jest dla nas nagrodzenie tych klientów za współpracę z nami, spełniającą najwyższe standardy profesjonalnej współpracy o bardzo dobrej jakości – powiedział Alex Gelbcke, wiceprezes i dyrektor ds. europejskiego rynku części zamiennych. – Chcemy im podziękować zarówno jako partnerom biznesowym, jak i liderom na rynku części zamiennych. Ta szczególna nagroda wyznacza ideał, do którego powinny dążyć pozostałe firmy rnku części zamiennych. Program konkursu na klienta roku firmy Tenneco został zainicjowany w marcu 2006 r. w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Nagrody są przyznawane bezpośrednim klientom hurtowym firmy Tenneco za osiągnięcia w takich dziedzinach, jak: komunikacja, dokonania na rynku, dystrybucja, innowacyjność, szkolenia i współpraca. Niezależne jury, składające się z najważniejszych osobistości branży samochodowej, a także przedstawicieli wyższych uczelni, wybrało zwycięzców w każdej z kategorii. Zwycięzcy zostali wybrani na posiedzeniu, które się odbyło 20 września br. w Brukseli, po trwającej od początku roku ich ocenie. W tym roku do ścisłego finału zostały nominowane dwie polskie firmy: hurtownia Moto-Profil oraz hurtownia BSL Truck. Wyróżnienie otrzymał Moto-Profil.
Finałowa gala w pałacu Festetics w Budapeszcie.
Nagroda w dziedzinie komunikacji jest przyznawana klientom, którzy wykazują zrównoważone umiejętności komunikacyjne, kreatywność i zaangażowanie, wykorzystując środki reklamowe i promocyjne do promocji swoich produktów. Nagroda w dziedzinie edukacji została przyznana klientom, którzy dowiedli największego zaangażowania w poprawianie norm branżowych za pomocą programów edukacyjnych i szkoleniowych. Nagrodę w dziedzinie innowacji otrzymał klient, który zaprezentował najwyższy poziom kreatywności i innowacyjnego myślenia w dowolnej branży. Nagroda w dziedzinie dystrybucji jest przyznawana za fizyczną dystrybucję towarów klientom, którzy mogą się pochwalić najbardziej skutecznymi i wydajnymi sieciami dystrybucji. Nagroda w dziedzinie osiągnięć rynkowych jest przyznawana klientom, których program sprzedaży i badań rynku okazał się najskuteczniejszy oraz którzy w każdej dziedzinie swojej działalności wykazują się skutecznością działania. Nagrodę w dziedzinie współpracy otrzymał wieloletni klient, którego współpraca z firmą Tenneco niezmiennie przyczyniała się do podnoszenia norm dla dostawców oraz lepszej obsługi całej bazy klientów.
Przy stolikach dyskutowano oczywiście o motoryzacji.
Josef Frank, dyrektor ds. rynku części zamiennych dla CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Przemysłu Motoryzacyjnego), powiedział: Pełnienie funkcji niezależnego członka jury konkursu na klienta roku firmy Tenneco to wielki zaszczyt. Ten program to wspaniała, niezwykle wartościowa inicjatywa, będąca dowodem troski i zaangażowania firmy Tenneco w obsługę dystrybutorów.
Nagrodę Klienta Roku 2007 otrzymali:
Komunikacja: Sonicel – Acessórios e Sobressalentes, Lda
Edukacja: Eugen Trost GmbH & Co. KG, Niemcy
Innowacja: Amsterdam Motors, Rosja
Dystrybucja: Derendinger Gruppe, Szwajcaria
Osiągnięcia rynkowe: Norauto France, Francja
Współpraca: SPEEDY France S.A.S, Francja; Van Heck & Co BV, Holandia
Dodatkowe wyróżnienia otrzymali:
Auto Krešo, Chorwacja
General Parts, Włochy
Eugen Trost GmbH & Co. KG, Niemcy
PV Automotive GmbH, Niemcy
Auto Kelly, Czechy
Doyen Auto SA, Beneluks
Moto-Profil, Polska
Camberley Auto Factors, Wielka Brytania
Uroczystą kolację uprzyjemnił koncert muzyczny.
- Firma Tenneco serdeczne gratuluje wszystkim zwycięzcom. Klienci ci osiągnęli wspaniałe wyniki – powiedział Alex Gelbcke. I dodał: – Chcielibyśmy podziękować wszystkim naszym klientom za doskonałe osiągnięcia i współpracę.
(od lewej) Mirosław Giecewicz, redaktor naczelny “Nowoczesnego Warsztatu” i Alex Gelbcke, Vice President & General Manager Tenneco, Europe Aftermarket.
Uczestnicy spędzili dwa ekscytujące dni w Budapeszcie. Brali udział w specjalnie zorganizowanych spotkaniach biznesowych, rozmowach na wysokim szczeblu przy okrągłym stole z niezależnymi specjalistami, których celem było ułatwienie wymiany najlepszych praktyk wspierających niezależny rynek części zamiennych i konkurencyjność dystrybutorów. Tematyka spotkań obejmowała logistykę, zarządzanie rozwojem, przepisy dotyczące wyłączeń grupowych, zarządzanie zmianą i pomysłami oraz zarządzanie zapasami klienta przez dostawcę (Vendor Manager Inventory – VMI). Uczestnicy zakończyli dwudniowe spotkanie wycieczką po mieście i nawiązaniem wartościowych kontaktów biznesowych. Tenneco jest firmą produkcyjną o rocznych obrotach wynoszących 4,7 miliarda dolarów, z siedzibą w Lake Forest, w stanie Illinois. Zatrudnia około 19 000 pracowników na całym świecie. Firma jest jednym z największych światowych konstruktorów, producentów i dystrybutorów systemów kontroli emisji spalin oraz systemów kontroli jazdy na rynek wyposażenia fabrycznego i rynek części zamiennych. Główne marki wyrobów sprzedawanych przez Tenneco to Monroe®, Walker®, Gillet® i Clevite®Elastomer. Wśród wyrobów są amortyzatory i kolumny McPhersona Sensa-Tracâ, Monroe Reflex®, amortyzatory Ranchoâ, amortyzatory przeznaczone do jazdy w trudnych warunkach Magnum®, tłumiki Walkera Quiet-Flow®, elementy wyczynowych układów wydechowych Dynomaxa oraz podzespoły układów kontroli hałasu i drgań Clevite®Elastomer.
Piotr Tochowicz (w środku), prezes firmy Moto-Profil, podczas odbioru nagrody.
Członkowie jury:
Josef Frank, dyrektor ds. rynku części zamiennych dla CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Przemysłu Motoryzacyjnego);
John Wormald, założyciel i partner firmy konsultingowej AutoPolis, współautor napisanej wraz z Johnem McCormackiem pierwszej książki na temat europejskiego rynku części zamiennych;
David Winter, wiceprezes wykonawczy działu sprzedaży międzynarodowej TecCom oraz były wiceprezes rynku części zamiennych firmy Tenneco;
Daniel Spindler, profesor wykładający w ramach programu MBA Solvay Brussels, specjalista i konsultant ds. małych i średnich firm;
Patrick Giraud, konsultant AutoPolis i były pracownik odpowiedzialny za sprzedaż części zamiennych SKF.
Komentarze (0)