Warto wiedzieć

Artykuł sponsorowany

miesiąc temu  30.09.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Terminal płatniczy? Sprawdź dlaczego warto go mieć w swoim warsztacie

W dobie cyfryzacji, zarówno duże serwisy motoryzacyjne, jak i mniejsze warsztaty, coraz częściej doceniają korzyści płynące z wdrożenia nowoczesnych technologii. Jednym z kluczowych narzędzi, które znacznie usprawniają działalność takich przedsiębiorstw, są terminale płatnicze. Oto główne zalety ich stosowania w branży motoryzacyjnej.

Rosnąca popularność płatności bezgotówkowych sprawia, że ich dostępność w warsztatach motoryzacyjnych staje się kluczowa. Terminale płatnicze umożliwiają szybkie i wygodne regulowanie należności, co zwiększa komfort klientów i przyspiesza obsługę. Automatyzacja procesów płatniczych wpływa na szybsze księgowanie przychodów, lepszą płynność finansową, a także umożliwia dokładne śledzenie wpływów i wydatków, co jest istotne dla zarządzania zasobami finansowymi i planowania inwestycji. Redukcja obsługi gotówki nie tylko zmniejsza ryzyko błędów i oszustw, ale także zwiększa bezpieczeństwo.

Inwestycja w nowoczesne terminale płatnicze nie tylko podnosi poziom profesjonalizmu firmy, ale również przyciąga nowych klientów i zwiększa lojalność stałych, dzięki postrzeganiu warsztatu jako nowoczesnego i dobrze zarządzanego. Automatyzacja procesów płatniczych obniża również koszty operacyjne, a niezawodność terminali gwarantuje ciągłość obsługi, co jest kluczowe w branży motoryzacyjnej, działającej często w wydłużonych godzinach pracy.

Używanie terminali płatniczych w warsztatach przynosi liczne korzyści, od zwiększenia wygody klientów po poprawę efektywności operacyjnej i finansowej. Warsztaty, które adaptują te nowoczesne technologie, nie tylko podnoszą standard obsługi, ale również zyskują przewagę konkurencyjną na rynku.

Terminale wspierają codzienną działalność operacyjną, ale także strategiczne planowanie i rozwój biznesu. Inwestycja w nowoczesne rozwiązania płatnicze to krok ku przyszłości, który może znacząco wpłynąć na sukces i rozwój warsztatów motoryzacyjnych, pozwalając im lepiej odpowiadać na rosnące wymagania rynku i oczekiwania klientów. W erze cyfryzacji, terminale płatnicze stają się niezbędnym narzędziem, które pomaga warsztatom samochodowym nie tylko przetrwać, ale i prosperować w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Dostosuj terminal do swoich potrzeb

Na rynku dostępnych jest kilka typów terminali – od stacjonarnych po w pełni mobilne. Łatwo więc dostosować urządzenie do własnych potrzeb przedsiębiorcy.

Terminal stacjonarny IP lub GPRS. Charakteryzuje go to, iż musi być stale podłączony do prądu, a łączy się przez internet (kabel ethernetowy/IP) lub wykorzystuje kartę SIM. Idealny dla firm, które obsługują wielu klientów. Sprawdzi się przy stanowisku kasowym, w punkcie sprzedaży – na ladzie lub w recepcji. Przyda się on również wszędzie tam, gdzie mogą tworzyć się długie kolejki.

Terminal przenośny GPRS, łączność odbywa się przez bezprzewodową transmisję danych GPRS dzięki karcie SIM. Terminal ma baterię i ładowarkę, dzięki czemu można przyjmować płatność z dala od kasy. Jest on doskonałym rozwiązaniem dla firm mobilnych i działających często poza swoją siedzibą.

Terminal w telefonie, czyli aplikacja, która powoduje, że telefon (lub tablet) zyskuje funkcjonalność terminala płatniczego. To rozwiązanie sprawdzi się tam, gdzie wymagana jest mobilność – np. w przypadku mobilnych mechaników lub wulkanizatorów.

Ułatwienia dla przedsiębiorców

Nabycie terminala do firmy jest dziś wyjątkowo proste - szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę program fundacji Polska Bezgotówkowa oraz promocyjną ofertę Santander Bank Polska.

„Polska Bezgotówkowa” to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Celem Programu jest zniesienie dla przedsiębiorców kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz jego użytkowaniem.

Do Programu „Polska Bezgotówkowa” może przystąpić przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie korzystał z terminala płatniczego (nie posiadał umowy z agentem rozliczeniowym). W ramach Programu „Polska Bezgotówkowa” przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją i dzierżawą terminala płatniczego przez 12 miesięcy oraz prowizją za obsługę płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł. Dodatkowo warto zapoznać z promocją Santander Bank Polska - „POStaw na swój biznes – terminal POS do 12 miesięcy bez abonamentu”. Na czym polega promocja?

W przypadku, gdy przedsiębiorca uczestniczy już w Programie Polska Bezgotówkowa, to po upływie 12 darmowych miesięcy, Santander wydłuży okres bez opłat za dzierżawę terminala o kolejne dwanaście miesięcy. Jeśli natomiast firma korzystająca z oferty Santander Bank Polska nie uczestniczy w Programie „Polska Bezgotówkowa” – skorzysta z dwunastu miesięcy zwolnienia z opłaty za dzierżawę terminala, natomiast ponosi koszty za procesowanie transakcji.

Sumując korzyści dla firm z obu programów, oznacza to dla nabywającego terminal za pośrednictwem Santander:

  • Opłaty za czynsz i prowizję od transakcji za 0 zł1 na terminal płatniczy POS przez 12 miesięcy w programie Polska Bezgotówkowa2,
  • a w promocji " POStaw na swój biznes – terminal POS do 12 miesięcy bez abonamentu”, klienci zyskują dodatkowo: czynsz za 0 zł przez 12 miesięcy za terminale stacjonarne i przenośne3.

Szczegóły oferty Terminale płatnicze 

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony