Ogumienie

ponad rok temu  29.03.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Testy opon Michelin na kole podbiegunowym

Centrum Testów Zimowych w Finlandii - to rozwiązanie firmy Michelin na sytuacje, gdy w Europie brakuje śniegu. Obiekt w Ivalo zakupiono z myślą o testach opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Dotychczas przez ponad 20 lat Michelin korzystał z centrum, regularnie prowadząc tam testy opon zimowych. Zakup terenu przez Centrum Technologiczne Michelin umożliwi firmie pełny dostęp do różnego rodzaju terenów – od przełęczy w alpejskim stylu do fińskich równin, a także zadaszonej infrastruktury. Surowy klimat Ivalo, a także struktura śniegu różniąca się od tego leżącego w Alpach, gwarantują idealne warunki do testów. Już teraz opony z europejskim oznaczeniem 3 PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake – symbol płatka śniegu na tle góry) są certyfikowane właśnie tutaj.

Centrum testów w Ivalo położone jest 300 km na północ od koła podbiegunowego. Zakres panujących tam temperatur wynosi od 0° do -30° w okresie od listopada do końca marca.

Teren obiektu z torami zajmującymi 20 ha liczy łącznie 60 ha i obejmuje:

- tor testów na śniegu o długości 1,7 km,

- 5 platform o długości 500-800 m do testów odległości podczas hamowania i przyspieszania,

- 2 tory do testów na lodzie,

- 4 tory okrężne do testów przyczepności na zakrętach,

- podjazd o nachyleniu 8 proc. przeznaczony do testów podczas ruszania i przyspieszania.

Wybrane typy testów przeprowadzane w centrum Ivalo:

- ruszanie i przyspieszanie na śniegu,

- hamowanie na śniegu,

- trakcja na śniegu,

- przyczepność na zakrętach na śniegu,

- trakcja na lodzie,

- hamowanie na lodzie,

- przyczepność na zakrętach na lodzie,

- ruszanie na lodzie.

Kluczowe dane dotyczące testów opon Michelin w warunkach zimowych:

· 2 000 opon zimowych przetestowanych przez Michelin w 2014 r. na trasach Ivalo, w tym 400 opon ciężarowych i 1 600 opon do samochodów osobowych i dostawczych.

· 1/3 z tych przetestowanych opon należy do gamy produktowej X-Ice opracowanej z myślą o wyjątkowo zimnych obszarach, takich jak kraje nordyckie i Rosja.

· 2/3 z przetestowanych opon należy do linii Alpin przeznaczonej dla pozostałej części Europy.

· Oprócz Finlandii Michelin testuje swoje opony zimowe także w 4 innych krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Szwecji.

GALERIA ZDJĘĆ

Testy opon Michelin na kole podbiegunowym
Testy opon Michelin na kole podbiegunowym
Testy opon Michelin na kole podbiegunowym
Testy opon Michelin na kole podbiegunowym
Testy opon Michelin na kole podbiegunowym

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony