Paliwa i oleje

ponad rok temu  15.06.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Texaco Delo – światowy lider wprowadza nową markę produktów

Ambasadorką olejów Delo jest najsłynniejsza kobieta kierowca ciężarówki – Lisa Kelly (druga od lewej)

Chevron Lubricants – jeden z największych na świecie producentów olejów i smarów – wprowadza zmiany w swoim portfolio produktów dla polskich kierowców, rolników i przemysłu. W Europie produkty firmy sprzedawane będą pod nową marką Texaco Delo. To krok ku globalnemu ujednoliceniu oferty.

Od złoża „czarnego złota” w pobliżu Sour Lake w Teksasie bierze swój początek historia korporacji naftowej przez lata kojarzonej z nazwą The Texas Company (w skrócie: Texaco). Do końca pierwszej dekady XX wieku produkty z czerwoną gwiazdą Texaco weszły na rynki Europy, Ameryki Łacińskiej i Azji. W 1936 roku Texaco i Chevron – czwarty energetyczny gigant na świecie – utworzyły joint venture o nazwie Caltex, rozpoczynając działalność na rynkach Azji, Afryki, a potem także Europy. 
Dziś? To marka Texaco Delo będzie firmować w Polsce i na rynkach europejskich produkty komercyjne i przemysłowe Chevron Lubricants. Zaliczają się do nich m.in. oleje do silników wysoko obciążonych – przetestowane i używane w ekstremalnych warunkach przez Lisę Kelly, najsłynniejszą na świecie kobietę kierowcę ciężarówki, gwiazdę telewizyjnej serii „Ice Road Truckers”. Gamę produktów Texaco Delo tworzą oleje silnikowe do pojazdów drogowych i pozadrogowych, oleje do układów przeniesienia napędu i do przekładni głównych, smary oraz płyny do chłodnic o wydłużonej żywotności.
O ujednoliceniu działalności i dostosowaniu jej do globalnej marki usłyszeliśmy podczas konferencji prasowej (Warszawa, 10 maja). Tym samym Chevron, który na terenie Europy oferuje produkty pod marką główną Texaco, po raz pierwszy wprowadza w naszym regionie pełną gamę produktów komercyjnych i przemysłowych pod wspólną nazwą (marka Delo funkcjonowała do tej pory tylko w Ameryce Północnej i Środkowej, rejonie Azji-Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce – przyp. red.). Wprowadzenie marki Texaco Delo w Europie ma umożliwić firmie efektywne wykorzystanie wiedzy zdobytej na całym świecie podczas współpracy z partnerami i klientami w zakresie prac nad nowymi produktami i usługami, a także doskonalenia tych już istniejących.
– Wobec rosnącej liczby międzynarodowych producentów OEM i klientów wymagających dostępu do produktów wysokiej jakości na całym świecie dla Chevron coraz ważniejsze staje się umieszczenie komercyjnych olejów smarowych pod jedną marką, rozpoznawaną na całym świecie – wyjaśniał powody rebrandingu marki James Welchman, kierownik marketingu EMEA w Chevron. – Texaco Delo umożliwi taką konsolidację produktów, zapewniając naszym klientom i partnerom korzyści wynikające z kompleksowej oferty produktów. Naszym celem jest zoptymalizowanie wydajności pojazdów klientów poprzez pomoc w minimalizacji kosztów operacyjnych, podniesienie trwałości podzespołów i tym samym maksymalne zwiększenie niezawodności pojazdów. Wielu producentów OEM i globalnych klientów pragnie kupować ten sam produkt w każdym regionie świata, dlatego tam, gdzie jest to niezbędne i potrzebne, wprowadzamy globalne formuły. Oferta Texaco Delo oznacza dla europejskich klientów możliwość korzystania z siły i niezawodności marki Texaco, a jednocześnie z integralności i testów wydajnościowych produktów z rodziny Delo.
Słów kilka o Delo – marce o długiej historii, która rozpoczęła się od wprowadzenia z sukcesem w 1953 roku pierwszego na świecie oleju wielosezonowego. Od tamtej pory Delo nieustannie doskonali swoje produkty, w tym pierwszy na świecie olej do wysoko obciążonych silników spełniający specyfikację dla olejów o wydłużonych przebiegach API CH-4, Cummins CES 20076 oraz Mack EO-M Plus, wprowadzony w roku 1998. W ostatnich latach marka jako pierwsza wprowadziła olej niskoemisyjny (API CJ-4), przeznaczony do ochrony silników wysokoprężnych wykorzystujących olej napędowy o zawartości siarki do 5000 ppm. Produkty Delo przeznaczone są do pojazdów mocno obciążonych wykorzystywanych w najważniejszych gałęziach przemysłu, w tym w transporcie, logistyce, budownictwie, górnictwie, rolnictwie i energetyce. Specjalny skład i rygorystyczne testy sprawiają, że produkty te spełniają rosnące wymagania eksploatacyjne dotyczące niezawodności i trwałości.

Rebranding i nowa rodzina produktów nie tylko zwiększy zasięg oferty Chevron, ma także umożliwić klientom kompleksową ochronę silników przy zastosowaniu produktów jednej marki


W ofercie firmy debiutują m.in. Delo Gear CGA SAE 80W-90 oraz Delo Syn-Gear XPD SAE 75W-85 – dotąd niedostępne na europejskim rynku. Dodano także nowe formuły. Pierwsza z nich to Delo 400 MGX SAE 15W-40, zastępująca Ursa Ultra LE SAE 15W-40. Jest to niskopopiołowy (low SAPS), wysokiej jakości olej silnikowy przeznaczony do mocno obciążonych silników użytkowanych w pojazdach drogowych i pozadrogowych zasilanych olejem napędowym o wysokiej lub niskiej zawartości siarki (10-5000 ppm). Zapewnia ochronę nowoczesnym wysokoprężnym silnikom niskoemisyjnym wyposażonym w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtr cząstek stałych (DPF) i układ recyrkulacji spalin (EGR). Przeznaczony jest do stosowania w mieszanych flotach pojazdów drogowych i pozadrogowych. Z nowości wspomnijmy także oleje przekładniowe do skrzyń biegów, jak np. nowo opracowany syntetyczny olej przekładniowym Delo Syn- -AMT XV SAE 75W-90. Firmy transportowe, warsztaty i serwisujący maszyny rolnicze czy budowlane więcej informacji, także o sieci dystrybucji produktów, znajdą na witrynie generalnego dystrybutora produktów: texacopolska.pl.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i materiały prasowe Chevron

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony