Części i regeneracja

miesiąc temu  08.11.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Tiguan szumi przy 50-80 km/h. Q3 skrzypi, a 3008 stuka. Co się dzieje?

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach.

Volkswagen Tiguan
Odgłos gwizdu/szumu podczas jazdy z prędkością 50-80 km/h
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem hałasu w modelu Volkswagen Tiguan z 2010 r. w trakcie jazdy z prędkością 50-80 km/h. Słyszeliśmy odgłos wiatru podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować źródła usterki. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu? 
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o opisanym problemie, który dotyczy modeli Tiguan z relingami dachowymi. Hałas spowodowany jest przepływem powietrza przez otwory pilotujące w relingach dachowych. Zamontuj zaślepki, dostępne w dziale części Volkswagena, w otworach pilotowych w relingach dachowych (fot. 1.1). Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Audi Q3
Skrzypiące odgłosy podczas ruszania lub jazdy do przodu po cofaniu
Pytanie: Nasz klient ma auto marki Audi Q3 z 2013 r., w którym występuje problem skrzypiących odgłosów dochodzących z przedniego koła przy ruszaniu lub jeździe do przodu po cofaniu. Odgłosy te słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie jesteśmy w stanie ich odtworzyć. Sprawdziliśmy wizualnie elementy zespołu napędowego i koła – wydaje się, że są w dobrym stanie technicznym. Czy inni właściciele modelu Q3 zgłaszali problem z takim odgłosem?

Odpowiedź: Znana jest nam opisana usterka występująca w modelach Audi Q3 wyprodukowanych przed 17.03.2015. Jej przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy piastą przedniego koła a wałkiem napędowym. Aby pozbyć się problemu, należy wymontować wałek napędowy z piasty przedniego koła. Gruntownie oczyść wypusty na wale napędowym. Nałóż na wypusty wału napędowego dwie krople środka zabezpieczającego do gwintów, dostępnego w dziale części Audi (fot. 2.1). Zamontuj wałek napędowy do piasty przedniego koła. Zamontuj nową śrubę mocującą wałka napędowego i dokręć prawidłowym momentem dokręcenia. Czynności te powtórz po drugiej stronie samochodu. Pojazd MUSI stać w miejscu przez 8 godzin, aby środek zabezpieczający do gwintów stwardniał. Po upływie tego czasu należy wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Ford Transit
Lampka ostrzegawcza usterek pracy silnika (MIL) świeci się, a system informowania kierowcy podaje komunikat „AdBlue Sys malfunction”
Pytanie: Jeden z naszych klientów ma problem ze swoim autem marki Ford Transit z 2016 r. z silnikiem wysokoprężnym 2,0. Lampka ostrzegawcza usterek pracy silnika (MIL) świeci się, a system informowania kierowcy podaje komunikat „AdBlue Sys malfunction” (usterka systemu AdBlue). W pamięci usterek komputera sterującego silnika (ECM) zapisane zostały różne kody usterek związanych z układem turbodoładowania. Sprawdziliśmy wizualnie układ zasysania powietrza pod względem szczelności, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się z wieloma kodami usterek turbodoładowania (P0045, P2564, P2599, P2598) dotyczącymi modeli Transit z napędem na cztery koła i przekładnią ręczną. Podejrzewamy, że przyczyną usterki jest przerwanie przewodów w złączu wielostykowym wiązki przewodów elementu wykonawczego położenia łopatek turbosprężarki (TC) (fot. 3.1). Zamontuj nową wersję złącza wielostykowego wiązki przewodów, używając zestawu naprawczego dostępnego w dziale części Ford. Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Peugeot 3008
Odgłosy stuku z przedziału silnikowego podczas przyspieszania lub ruszania
Pytanie: W aucie naszego klienta marki Peugeot 3008 1,2 z 2015 r. słychać odgłosy stuku z przedziału silnikowego podczas ruszania. Słyszeliśmy je w trakcie jazdy próbnej i sprawdziliśmy stan poduszek silnika w warsztacie, ale nie byliśmy w stanie określić, skąd dochodzą. Czy spotkaliście się wcześniej z takim odgłosem stuku?
Odpowiedź: Tak, usterka ta była nam zgłaszana wcześniej i dotyczy modeli 3008 z kodem silnika EB2DTS. Prawdopodobnie wynika ona z niedostatecznego naprężenia klamry mocującej popychacza zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania turbosprężarki (TC). Zamontuj nową wersję klamry mocującej popychacza zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania turbosprężarki (TC) (fot. 4.1). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Odwiedź www.autodatagroup.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ citrus 1 ponad rok temuocena: 57%  jak mozna do was zglosic nietypowe usterki?
    oceń komentarz 4 3 zgłoś do moderacji
do góry strony