Firma SNA Europe, której flagową marką jest Bahco, co roku organizuje szkolenia produktowe. Ostatnie takie spotkanie, zorganizowane w hotelu Jurata na Półwyspie Helskim, było nie tylko okazją do przypomnienia dotychczasowej oferty i prezentacji nowych produktów, ale także uczczenia 130-lecia istnienia marki.
Zgromadzonych gości, dystrybutorów oraz pracowników powitał Piotr Nowak – dyrektor zarządzający oraz członek zarządu SNA Europe-Poland Sp. z o.o., odpowiedzialny za rynki polski, słowacki i czeski. Przytaczając słowa Henry’ego Forda: „Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, a wspólna praca to sukces”, podziękował zgromadzonym dystrybutorom za wkład, zaangażowanie w rozwój marki i długoletnią współpracę, podkreślając zarazem, jak ważną rzeczą jest obopólny rozwój i dążenie do wspólnych celów.
Te słowa były wstępem do przedstawienia historii marki, której początek sięga roku 1886, gdy Göran Fredrik Göransson użył wysokiej jakości stali, stosowanej wcześniej do formowania haczyków na ryby, do produkcji pierwszych brzeszczotów. Aby podkreślić ich jakość, każdy brzeszczot oznaczany był znakiem towarowym ryby i haczyka. W 1891 r., gdy Johan Petter Johansson opatentował klucz, który stał się podstawą do stworzenia klucza nastawnego – szwedzkiego wynalazku znanego obecnie na całym świecie, nakreślił tym narzędziowy kierunek produkcji marki Bahco.
Kolejna ważna data w kalendarzu to 1916 – w tym roku Berndt August Hjorth kupił od Johana Pettera Johanssona Enköpings Mekaniska Verkstad w całości. To właśnie od pierwszych liter imienia i nazwiska Berndta wywodzi się nazwa Bahco. W późniejszych latach XX wieku doszły kolejne narzędziowe marki: Oberg (pilniki), Lindström (precyzyjne szczypce dla elektroników) i Belzer-Dowidat (profesjonalne narzędzia ręczne).
W 1990 r. markę Bahco wykupiła firma Sandvik Saws, która wcześniej została właścicielem kilku innych marek narzędziowych, tj. Viking-Sagar (1922 r.), Milford (1966 r.) i Deville (1985 r.). Po dziewięciu latach odsprzedała wszystkie amerykańskiemu koncernowi Snap-on. W roku 1985 Snap-on z iberyjskich marek Palmera, Acesa i Irazola, Irimo stworzył jedną firmę – Euro Tools SA, którą w 2005 roku połączył z Bahco już pod nazwą SNA Europe.
Sama marka Bahco w Polsce pojawiła się za sprawą firmy Sandvik. Oficjalnie w 2001 roku zarejestrowana została jako Bahco Tools, by w 2005 r. występować już pod szyldem SNA Europe-Poland. Widoczne zmiany kupna/sprzedaży marki nie miały wpływu na jakość jej wyrobów. Zakłady produkcyjne pozostawały w Europie, a przejęcie przez amerykański koncern Snap-on umocniło tylko jakość oferowanych produktów.
Piotr Nowak zakończył swoje wystąpienie podziękowaniami oraz wręczeniem statuetek Złotego Kolibra – symbolu niestrudzoności za 20-letni staż pracy. Wyróżnienia trafiły do Marioli Grzędy – kierownika działu obsługi klienta oraz Tomasza Otręby – kierownika ds. produktu i rozwoju sprzedaży pił taśmowych.
W dalszej części spotkania przybliżono uczestnikom asortyment produktowy marki Bahco w segmentach: przemysłu, budownictwa, motoryzacji, architektury krajobrazu i sadownictwa. Tomasz Otręba zaprezentował piły taśmowe Easy-Cut, Wavyback i High Performance Cutting, do produkcji których wykorzystane są najnowszej generacji technologie. Remigiusz Sylwestrzak, kierownik produktu i regionalny kierownik sprzedaży, omówił wkrętaki Bahco FIT z rękojeścią dwukomponentową, wkrętaki Slim oraz wkrętaki Bahco Ergo do pobijania, narzędzia pneumatyczne serii BTC, klucze, grzechotki i grzechotki kątowe. Po długiej nieobecności powróciły do oferty narzędzia nieiskrzące, które posiadają wymagane certyfikaty dla narzędzi dedykowanych do stref zagrożenia wybuchem. Zaprezentowane zostały ponadto nowe nasadki, linia 7800, a także omówiony został program wózków narzędziowych BTMS.
Tomasz Orlikowski, kierownik ds. produktu i rozwoju sprzedaży kluczy nastawnych, przedstawił projekt, który zaczął być realizowany z początkiem roku – dynamometria. Bahco od dawna posiada w swej ofercie narzędzia dynamometryczne, teraz rozrosła się ona o bardzo ważną rzecz, mianowicie kalibrację. Zaistniała dzięki temu możliwość sprawdzenia, czy dane narzędzie spełnia normy, czy może jest do wymiany.
Z całego asortymentu firma SNA Europe-Poland chce skupić się na narzędziach elektronicznych, takich jak elektroniczne klucze dynamometryczne do pomiaru momentu obrotowego. Nie należy zapominać o kluczach mechanicznych. Stanowisko do kalibracji kluczy znajduje się w Katowicach. Usługę kalibracji będzie też można wykonać u klienta – zbadać wszystkie klucze, przekalibrować te, które można, a te, co się nie nadają, wyeliminować z użycia lub zamienić na nowe.
Firma SNA Europe-Poland kolejny raz zadbała o swoich klientów i współpracowników, zapraszając ich na uroczystą kolacją z konkursami i nagrodami. Atrakcji nie zabrakło też dnia kolejnego.
Opr. i fot. Ewa Geremek-Hampel
Komentarze (0)