Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

TRW apeluje
– sprawdź sprężyny zawieszenia przed nadejściem zimy!. W związku z nadchodzącą zimą TRW Automotive Aftermarket apeluje do warsztatów w całej Polsce o montaż sprężyn śrubowych zawieszenia o jakości OE podczas ich wymiany, aby zapewnić najwyższe bezpieczeństwo jazdy.

13060 Zanieczyszczenia z drogi gromadzą się pomiędzy dolnym końcem sprężyny śrubowej a jej gniazdem, powodując korozję, uszkodzenie powierzchni zewnętrznej, a w konsekwencji pęknięcie sprężyny. left Podczas zimy ten ważny element układu zawieszenia narażony jest na szybszą korozję pod wpływem sypanej na drogi soli i piasku. Skorodowane sprężyny mogą pęknąć w każdej chwili i bez ostrzeżenia, dlatego też powinny być wymieniane w ramach przedzimowego serwisu lub kontroli pojazdu.

Sprężyny śrubowe są niedoceniane, stosunkowo niewiele się o nich mówi, ale stanowią zasadniczy element układu zawieszenia pojazdu – magazynują energię i utrzymują masę samochodu. Sprężyny decydują więc o wysokości prześwitu pod pojazdem. Prześwit pod pojazdem to podstawowy inżynierski punkt odniesienia w pojeździe, ponieważ wpływa na statyczne pochylenie i zbieżność kół, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, a także decyduje o dynamicznych zmianach kąta wyprzedzenia i zbieżności kół wraz ze skokiem zawieszenia. Sprężyny śrubowe absorbują także wstrząsy odbierane przez zawieszenie pojazdu, kiedy koło trafi na nierówności na drodze — powstający w ten sposób ruch pionowy jest tłumiony przez amortyzator.

Sprężyna zawieszenia pełni obecnie o wiele ważniejszą rolę niż kiedyś, ponieważ producenci pojazdów wbudowują w pojazdy coraz więcej układów i komponentów, przez co pojazdy stają się cięższe. Tymczasem zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 można osiągnąć wyłącznie dzięki bardziej wydajnym silnikom i lżejszej konstrukcji. Zarówno dostawcy części pierwszomontażowych, jak i producenci samochodów znaczną część swoich prac badawczorozwojowych koncentrują na opracowywaniu pojazdów bez zwiększania ich kosztu i wagi. W związku z tym, sprężyny śrubowe muszą być wyjątkowo mocne i wytrzymałe. Ugięcie właściwe sprężyny śrubowej zależy od średnicy drutu, liczby zwojów, średnicy zwijki oraz materiału. Dążenie producentów pojazdów do zmniejszania wagi elementów doprowadziło do powstania sprężyn śrubowych o wysokiej odporności na naprężenia, mających stosunkowo niewiele zwojów. Środowisko działania sprężyny śrubowej zawieszenia jest z założenia trudne – zanieczyszczenia na drodze są unoszone przez opony i uderzają w elementy podwozia. Powoduje to uszkodzenie powłoki ochronnej sprężyny i odsłonięcie powierzchni stalowej, która może zacząć korodować. Dodatkowo, w zimowych miesiącach woda, sól i piasek tworzą mieszankę, która ma tendencję do gromadzenia się pomiędzy sprężyną śrubową a jej gniazdem, co w rezultacie powoduje szybkie jej uszkodzenie. Pęknięcie następuje zawsze na ostatnim zwoju, zazwyczaj dolnym, gdzie właśnie gromadzą się zabrudzenia z drogi.

13061 Widok końca sprężyny Miniblock o ugięciu progresywnym, wykonanej z drutu stożkowego. Wyraźnie widać spiralny kształt końcowych zwojów oraz — dzięki zastosowaniu drutu stożkowego — zdolność sąsiednich zwojów do bezkontaktowego sprężania. Cechy te sprzyjają trwałości i płynnej jeździe. right Wszystkie sprężyny śrubowe TRW są produkowane zgodnie ze specyfikacją oryginalnego wyposażenia (OE). Montaż sprężyny, która ma właściwości inne niż sprężyna o jakości OE, może nie tylko pogorszyć komfort podróżowania i sterowność pojazdu, ale także wpłynąć negatywnie na skuteczność hamowania. Jazda ze zużytą lub pękniętą sprężyną śrubową może natomiast być po prostu niebezpieczna. Zużyte sprężyny mogą pogorszyć skuteczność hamowania pojazdu do 5%, a pęknięta sprężyna może uszkodzić oponę, co z kolei może stać się przyczyną wypadku.

Oferta sprężyn śrubowych zawieszenia TRW obejmuje szeroką gamę sprężyn Miniblock do popularnych pojazdów. Sprężyna Miniblock zbudowana jest ze stożkowatego drutu, wygiętego na kształt piłki do rugby, co zapewnia jej progresywne ugięcie, tzn. sprężyna staje tym mocniejsza, im bardziej jest ściśnięta. Sprężyny te są od wielu lat preferowane przez dużych producentów pojazdów i montowane w milionach pojazdów w całej Europie.

TRW w maksymalnym stopniu dba o bezpieczeństwo na drodze. Montaż wysokiej jakości części TRW z zastosowaniem technologii OE gwarantuje nie tylko trwałą i bezpieczną naprawę, ale też pewność podczas zimowej jazdy po europejskich drogach.

UWAGI
Gama sprężyn śrubowych stanowi całkowite dopełnienie oferty amortyzatorów TRW – 899 pozycji pokrywających 90% europejskiego parku samochodowego. Zgodność ze specyfikacją OE obejmuje też oznaczenia kolorystyczne umożliwiające prawidłową identyfikację. Katalog zawierający ofertę sprężyn oraz amortyzatorów TRW ma oznaczenie XDB872C.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony