- Wzrost użytkowania udogodnień opierających się na łączności mobilnej zainspirował nas do stworzenia jednego, wspólnego ośrodka kontaktu pomiędzy kierowcą a aplikacjami działającymi w pojeździe – mówi Frank Koch, kierownik działu inżynierii zaawansowanej dla Systemów Kontroli Nadwozia TRW. - System znacznie przyczyni się do poprawy komfortu i łatwości obsługi urządzeń oraz zwiększy bezpieczeństwo jazdy. Badania przeprowadzone przez TRW wykazały, że stosowanie systemu rozpoznawania pisma w pojazdach redukuje stopień utraty koncentracji u kierowców o 78% w porównaniu do typowych klawiatur alfanumerycznych. Opisywany touchpad używany może być zarówno jako produkt niezależny, jak i wielofunkcyjny panel sterowania. Użytkownik „zapisuje” palcem pojedyncze znaki na powierzchni czujnika dotykowego, a komunikat przetwarzany jest przez oprogramowanie i potwierdzany przez powiadomienie głosowe.
Czujnik dotykowy jest w stanie rozpoznać odręcznie sporządzone cyfry, litery i symbole, umożliwiając kierowcy obsługę aplikacji takich, jak: telefony komórkowe, systemy nawigacji czy radio, jak również wysyłanie wiadomości z jednego panelu. Może on również zastąpić proste przełączniki znajdujące się wewnątrz pojazdu.
- Jedną z najważniejszych cech systemu jest zdolność rozpoznawania pisemnych komunikatów, co pozwala na intuicyjną i szybką obsługę aplikacji – dodaje Frank Koch. - Po raz pierwszy użytkownik ma możliwość wprowadzania symboli, takich jak alfabet chiński, bez konieczności korzystania z funkcji pomocniczych, które zazwyczaj przetwarzają takie znaki na alfabet łaciński. Technologia dotykowa ma ogromny potencjał zaistnienia na światowych rynkach samochodowych. Zarówno kształt, jak i umiejscowienie wielofunkcyjnego panelu mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Przeprowadzone przez TRW badania wykazały, że optymalnym miejscem na ulokowanie kontrolera jest środkowa konsola lub podłokietniki na drzwiach. Nowa technologia touchpadów będzie gotowa do produkcji w 2012 roku.
TRW Automotive opracował nowy, pojemnościowy czujnik panelu dotykowego, wyposażony w zaawansowane oprogramowanie umożliwiające rozpoznawanie pisma. Rozwiązanie ma na celu umożliwienie kierowcom oraz pasażerom koordynację i obsługę wielu funkcji w samochodzie. Nowy touchpad posiada zalety nowoczesnego interfejsu HMI i zaawansowane funkcje rozpoznawcze. Ma przy tym mniejsze rozmiary i oferuje większą swobodę projektową w kabinie kierowcy.
Komentarze (0)