Z badań przeprowadzonych przez TRW wynika, że linki hamulca ręcznego wymieniane są corocznie w zaledwie 2 proc. pojazdów jeżdżących po europejskich drogach. Tym ważniejsze staje się dotarcie do kierowców i warsztatów z apelem o regularne sprawdzanie linek, jako części szybko zużywających się i mających znaczenie krytyczne dla bezpieczeństwa.
Najczęściej występująca awaria linki polega na tym, że niemożliwe jest całkowite zwolnienie hamulca ręcznego, co może prowadzić do przegrzania hamulców, pisków i wysokiego poziomu zużycia części. W najgorszym przypadku może dojść do unieruchomienia samochodu. Linka może niekiedy całkowicie skorodować lub nawet pęknąć, a jeżeli korozja uniemożliwi ruch w układzie hamulcowym, może ona pozostawać w pozycji zaciągniętej lub zwolnionej. Jeżeli samochód pozostawiono na jałowym biegu, a linka pęknie, pojazd może stoczyć się ze wzniesienia i spowodować wypadek.
Brak regularnych testów linek w pojazdach może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców – ostrzega firma TRW Automotive Aftermarket, czołowy dostawca części Corner Module (elementów układu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia).
Komentarze (0)