Turbosprężarka to urządzenie zaprojektowane w celu zwiększenia mocy silnika. Po wprowadzeniu przepisów dotyczących emisji spalin wielu producentów samochodów używa turbosprężarek, aby zapewnić taką samą moc jak w większych, mocniejszych samochodach, jednocześnie umożliwiając kierowcom czerpanie korzyści finansowych i środowiskowych, które wynikają z posiadania mniejszego silnika.
Jak działa turbosprężarka? Silnik łączy paliwo i powietrze, aby wytworzyć moc. Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie mocy silnika – przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów eksploatacji – jest dodanie większej ilości powietrza. Turbosprężarka robi to, wykorzystując wydech do obracania łopatek po stronie ciepłej turbosprężarki. Z kolei łopatki po tzw. zimnej stronie turbosprężarki wtłaczają dodatkowe powietrze do cylindrów silnika, zapewniając znacznie wyższą moc.
Chociaż turbosprężarki zostały zaprojektowane tak, aby działały tak długo jak samochód, z czasem mogą ulec uszkodzeniu. Potrzebują oleju do prawidłowego działania. Brak oleju, zły gatunek oleju lub olej o niskiej jakości prowadzą do gromadzenia się osadów węglowych i zanieczyszczeń w silniku, co może spowodować abrazyjne uszkodzenie turbosprężarki (proces ściernego zużycia). Aby powstrzymać ich nagromadzenie, zalecamy stosowanie wysokiej jakości, w pełni syntetycznego oleju. Kolejnym czynnikiem mogącym wpłynąć na przepalenie turbosprężarki są pęknięte lub zużyte uszczelki. Uszkodzone uszczelki między sprężarką a silnikiem umożliwiają wyciek oleju do układu wydechowego. Turbosprężarka musi ciężej pracować, aby zwiększyć ciśnienie powietrza.
Każda nowa turbosprężarka Gottenberg zawiera zestaw uszczelek, 15 ml oleju startowego i wspomnianą instrukcję, która przypomina o najważniejszych (koniecznych) czynnościach montażowych.
Komentarze (0)