Po trzyletniej przerwie do kalendarza imprez targowych powróciły targi Auto Land Expo. Jak podkreśla Janusz Andrzejewski, prezes Auto Landu – był to powrót udany.
Tegoroczna, szósta już edycja organizowanych przez tego dystrybutora targów odbyła się 10 maja w hali Arena w Ostródzie (wcześniejsze edycje odbywały się w olsztyńskiej Uranii – przyp. red.).
- Liczba odwiedzających była największa spośród dotychczasowych edycji, mieliśmy najliczniejszą grupę wystawców, a nowy obiekt zdał egzamin – podsumowuje Janusz Andrzejewski. - Według naszych szacunków w ciągu jednego dnia targowego przez halę przewinęło się ponad 10 tys. ludzi, w znacznej mierze branżowców, których zaprosiliśmy, a nawet dowieźliśmy z kilkudziesięciu filii Auto Landu.
Zwiedzających było tylu, że w dniu targów zablokowana została droga nr 16 i cała Ostróda.
- VI edycję targów Auto Land uznaję za najlepiej zorganizowaną, a wynik odwiedzających za oszałamiający – dodaje J. Andrzejewski.
Wystawcy
Dopisali zarówno zwiedzający, jak i wystawcy. W przestrzennej, nowoczesnej Arenie swoje oferty zaprezentowało kilkudziesięciu współpracujących z Auto Landem dostawców. Większość z nich podziela entuzjazm organizatorów.
- Tegoroczne targi Auto Land zaprezentowały się z całkiem nowej strony – komentuje Wojciech Głowaty, Country Manager firmy Corteco na rynek polski i słowacki. - Przede wszystkim dopisała frekwencja, duża jak na skalę tradycyjnego obszaru działania Auto Landu. Nie jest to taka skala, jak na kluczowych imprezach tego typu w kraju, ale z pewnością świadczy o staraniach organizatorów, aby podnieść rangę imprezy.
Do udanych tegoroczną edycję targów zalicza również Przedsiębiorstwo WP – specjalista w dziedzinie przewodów hamulcowych, który w Ostródzie prezentował bieżącą ofertę oraz nowość: zestaw 200 odpowietrzników spakowany w praktyczne, metalowe pudełko.
- Bardzo mnie cieszy, że po trzech latach przerwy Auto Land wraca z organizacją targów – przyznaje Rafał Lanczyk, przedstawiciel firmy. - W tej części Polski jest to praktycznie jedyna licząca się impreza tej rangi.
Na co zwrócił uwagę Krzysztof Künstler, Dyrektor Automotive Aftermarket w Schaeffler Polska Sp. z o.o., tegoroczna edycja targów Auto Land to same nowości: nowa formuła, nowe miejsce, nowa organizacja, a co za tym idzie – większy prestiż imprezy. Niezmienna pozostaje z kolei idea, której Schaeffler wierny jest od wielu lat, a mianowicie...
- ...wsparcie dla warsztatów: szkolenia, pomoc techniczna, prezentacje na modelach technicznych, materiały informacyjne, portal warsztatowy, a także akcje promocyjne – wymienia K. Künstler.
Na wspólne stoisko w Ostródzie zdecydowały się firmy Alcar i Apollo Vredestein.
- Nie jesteśmy dla siebie konkurencją, a wręcz przeciwnie – nasze oferty wzajemnie się uzupełniają – mówi Paweł Matejeski, przedstawiciel holenderskiego producenta opon. Spółka Alcar Polska prezentowała z kolei ofertę felg aluminiowych AEZ, Dotz, Dezent, Enzo oraz stalowe felgi marki Alcar.
- Były to czwarte targi Auto Land Expo, w jakich mieliśmy przyjemność wziąć udział – informuje Zbigniew Sielczak, przedstawiciel handlowy firmy. - Podobnie jak poprzednie edycje również tegoroczna była bardzo profesjonalnie przygotowana, z szerokim wachlarzem atrakcji dla odwiedzających.
Firma KYB Europe prezentowała na targach nowe narzędzia wsparcia technicznego.
- Umieszczane na opakowaniach naszych produktów kody QR umożliwiają mechanikowi łatwy i bezpośredni dostęp do instrukcji montażowych, filmów instruktażowych oraz innych przydatnych przy wymianie amortyzatorów i sprężyn informacji – wymienia Anna Bereza, specjalista ds. marketingu w firmie KYB. - Wkrótce zostanie dodana opcja dotycząca rekomendowanych narzędzi niezbędnych przy wymianie elementów zawieszenia. Dla osób, które nie mają dostępu do smartfonów, a chciałyby skorzystać z instrukcji montażowych i wsparcia technicznego, informacje są dostępne do pobrania również ze strony internetowej KYB Europe.
Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyło się stoisko firmy J.R. Motor Services G.B., a na nim – IFT-200, najnowsze urządzenie testujące marki Hartridge.
- Nasi szkoleniowcy odpowiadali na każde pytanie odwiedzających nas mechaników i właścicieli serwisów dieslowych oraz pokazywali w praktyce działanie stanowiska testowego – relacjonuje Dariusz Jachymek, przedstawiciel firmy. - Szczególnie ciekawa była dla właścicieli serwisów dieslowych nasza oferta możliwości odkupu urządzenia.
Nie zabrakło prezentacji – zarówno testowania wtryskiwaczy na ww. testerze, jak również diagnostyki układu wtryskowego Common Rail, czyszczenia wtryskiwaczy na silniku czy analizy paliwa z użyciem analizatora paliwa YDT553. Na stoisku firmy można było zapoznać się także z bogatą ofertą narzędzi marki Draper, której J.R. Motor Services jest dystrybutorem.
Imponujące, strategicznie ulokowane stoisko miała firma Bosch, w tyle nie pozostawały licznie obecne koncerny olejowe. Większość firm zadowoliła się jednak tradycyjnym targowym boksem (z takim samym skutkiem). Jak np. włoski producent części zamiennych do samochodów japońskich, koreańskich oraz amerykańskich – firma Japanparts, która prezentowała na targach całą gamę produktów, od filtrów po części składowe silnika.
- Targi były dla firmy Japanparts świetną okazją do promowania na polskim rynku także nowości, takich jak zestawy klocków hamulcowych, pomp wody, filtrów powietrza, paliwa oraz filtrów oleju dla Kia Carens – wymienia Nadiya Kuzmenko, Export Area Manager w firmie Japanparts.
Więcej i lepiej
Jak zapowiada organizator, kolejna edycja Auto Land Expo odbędzie się za dwa lata, w 25. rocznicę istnienia spółki.
- Chciałbym, aby było to jeszcze większe wydarzenie – mówi Janusz Andrzejewski, prezes Auto Landu. - Planujemy wiele rocznicowych niespodzianek oraz zorganizujemy kilka wartościowych promocji.
Wojciech Głowaty z Corteco ocenia, że jeśli targi powtórzą taki skok jakościowy, jakiego dokonały od ostatniej edycji w roku 2011, będzie to jedna z ciekawszych imprez tego typu na rynku polskim.
Krzysztof Dulny
Fot. Krzysztof Dulny
Komentarze (0)