Firma NSK opracowała nowy, elektronicznie sterowany system kolumny kierowniczej. Układ ma być oszczędniejszy i bezpieczniejszy, a przede wszystkim – gotowy do wykorzystania w modułowych platformach podłogowych wprowadzanych przez koncerny samochodowe.
W stosunku do swojego poprzednika elektroniczny układ kierowniczy firmy NSK został znacznie udoskonalony – nierówności nawierzchni, np. wyboje w jezdni, są kompensowane, lepiej przenosi również kontakt z nawierzchnią, zwiększając tym samym komfort i bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od tradycyjnego wspomagania hydraulicznego zastosowanie rozwiązania wykorzystującego siłownik elektryczny pozwala uniknąć ogromnych strat mocy w trakcie działania przekładni. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu czujników, które oceniają opór przy skręcaniu kierownicą. Na podstawie ich wskazań silnik zostaje włączony, zapewniając odpowiedni poziom wspomagania. Wyeliminowanie strat energii oraz pompy hydraulicznej pozwala zaoszczędzić do 4% paliwa, gwarantuje również niższe poziomy emisji CO2.
Jak wspomnieliśmy, system kierowniczy zoptymalizowany został pod kątem wprowadzanych przez koncerny motoryzacyjne modułowych platformach podłogowych. Dzięki temu nowy układ będzie mógł być stosowany w szerokiej gamie pojazdów – od najmniejszych kompaktów, aż po obszerne minivany i SUV-y. Co więcej, ta sama kolumna kierownicza będzie mogła współpracować z większością samochodów na świecie, produkowanych w przyszłości w systemach modułowych.
NSK planuje do 2017 r. ustalić sprzedaż nowego układu kierowniczego na poziomie 250 mln euro.
Komentarze (0)