Większe bezpieczeństwo kierowców, mniejszy wysiłek wymagany do kierowania pojazdem i mniejsze zużycie paliwa – to główne zalety nowego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), który opracowała firma NSK.
NSK stworzyła proces rozwojowy w pełni zgodny z międzynarodowymi standardami, a następnie poddała go audytom i ocenom dotyczącym bezpieczeństwa funkcjonalnego. Firma rozszerzyła również zakres diagnostyki swoich mikrokomputerów, czujników momentu i innych komponentów w celu osiągnięcia określonych przez producentów pojazdów celów związanych z bezpieczeństwem.
Nowy produkt jest w pełni zgodny z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów drogowych, które określone są w normie ISO 26262. Jest to międzynarodowa norma stosowana głównie w Europie, koncentrująca się na wprowadzaniu funkcjonalności zapewniających bezpieczeństwo poprzez redukcję ryzyka do akceptowalnego, opartego na identyfikacji przyczyn możliwych awarii układów elektrycznych poziomu.
Stosując bezkorpusowe elementy półprzewodnikowe i przekaźniki półprzewodnikowe bez styków mechanicznych, producent uzyskał bardziej zwarty i lżejszy produkt, zmniejszając radiatory i redukując ogólną liczbę komponentów. Wynikiem jest 10-procentowy spadek objętości w porównaniu do najnowocześniejszych produktów konwencjonalnych (lub 45-procentowy spadek objętości i 40-procentowy spadek ciężaru w porównaniu do produktu oryginalnego, oferowanego w poprzedniej dekadzie).
Nowy produkt charakteryzuje się wbudowanymi czujnikami kąta skrętu kierownicy oraz wewnętrznymi czujnikami momentu skrętu kierownicy, zapewniającymi zgodność z szeregiem wysokosprawnych elementów sterowania pojazdu.
Komentarze (0)