Firma WSOP i MAHA Polska z siedzibą w Gliwicach razem z firmą TachoControl Semmler z Niemiec przygotowały ofertę handlowo-techniczną na rolkowe stanowisko do aktywacji i kalibracji tachografów cyfrowych. TCS ? bo tak nazywa się to urządzenie ? dostępne jest w trzech wersjach. System do pomiaru przebytej drogi TSC jest nowością w zakresie kontroli tachografów dla ciężarówek i autokarów zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej nr 1360/2002. Dzięki konstrukcji modułowej może być używany na rolkowych stanowiskach do badania hamulców z podłączoną lub niepodłączoną rolką pomiarową. Łatwość i szybkość przeprowadzania badania, jak również bezpośredni wydruk protokołu wraz z plombami gwarantują wysoką sprawność stanowiska kontrolnego. Przyrząd ten otrzymał homologację niemieckiego instytutu PTB (Physikalisch-Technische Bundesanstalt) i jest uznawany przez wielu producentów tachografów. Uniwersalny przyrząd pomiarowy został opracowany z myślą o użytkowaniu warsztatowym. Obsługa menu przebiega bezpośrednio na komputerze PC (również laptopie lub Touch Screenie) i z tego poziomu można zlecić wydruk protokołu kontrolnego sprawdzanego tachografu. Protokoły kontrolne drukowane są równocześnie plombami do zamocowania na tachografie i ograniczniku prędkości. Urządzenia są dostępne w 3 wersjach:
1. Wyposażenie podstawowe (TCS Basic): zintegrowany ze stanowiskiem do kontroli hamulców nadajnik indukcyjny.
2. Wyposażenie komfortowe (TCS Comfort): stanowisko do kontroli hamulców wraz w rolką pomiarową Semmlera (dobudowana rolka Semmlera zamiast rolki MAHY).
3. Zestaw mobilny do pomiarów na ulicy (TCS SMG): kontrole bez stanowiska kontrolnego do hamulców.
Zestaw TSC zawiera zintegrowane oprogramowanie TC-net-software dla zarządzania wszystkimi typami tachografów, danymi klientów, przejmowaniem danych do pomiaru oraz umożliwia wydruk na protokole kontrolnym. Oprogramowanie bazuje na systemie Windows, jest to program wielojęzyczny (z możliwością wyboru jednego z wielu języków). Software ten może być również częścią programu EUROSYSTEM MAHA bez konieczności przebudowy jednostki sterującej. Od początku maja 2006 roku w UE, a tym samym również w Polsce, obowiązuje ustawa o tachografie cyfrowym jako nowoczesnym urządzeniu technicznym służącym do rejestrowania danych dotyczących prowadzenia pojazdu i przerw w czasie jazdy, w ciągu całego cyklu przewozu drogowego. Urządzenie rejestruje prędkość i przejechaną odległość, a ponadto wszelkie inne zdarzenia w czasie prowadzenia pojazdu. Rejestrowane dane zapisane są w pamięci tachografu cyfrowego i przechowywane przez 365 dni w roku. Zapisywane są również w pamięci karty kierowcy, wkładanej do otworu tachografu. Karta ta przechowuje dane z 28 kolejnych dni i po tym czasie kierowca musi przekazać je do archiwizacji. Służy do tego system informatyczny, w który przedsiębiorca musi się zaopatrzyć.
Ustawa nakłada na producentów nowych pojazdów konieczność instalowania tylko tachografów cyfrowych w pojazdach wyprodukowanych po 1 maja 2006 roku oraz ich aktywację i kalibrację w punktach obsługi tachografów cyfrowych.
Komentarze (0)