Francuska firma LAD specjalizuje się w konstruowaniu i serwisowaniu samochodów wyścigowych. Właśnie ta firma przygotowywała zwycięski pojazd w klasie do 2 litrów pilotowany przez Tomasza Gajewskiego podczas Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2008.
Od 2001 roku LAD obecna jest na najważniejszych zawodach samochodowych w Europie (wyścigi, rajdy, rallycross, rajdy terenowe) i regularnie plasuje się na pierwszych miejscach w Polsce: zwycięstwo w RallyCross Eracup 2001 i w Mistrzostwach Polski w klasie do 2 litrów w roku 2008. 20-letnie doświadczenie, 81 wyprodukowanych samochodów i 10 000 amortyzatorów oraz przygotowanie na własnym stanowisku badawczym ponad 500 silników czyni z LAD obecnie firmę referencyjną w dziedzinie silników i zawieszenia.
- Specjalizujemy się w projektowaniu silnika, inwestując jednocześnie w urządzenia kontrolne o dużej precyzji, jak na przykład tunel aerodynamiczny do testowania głowicy cylindra (SuperFlow) lub też stanowisko pomiaru wałów rozrządu – wyjaśnia Christian Dieux, kierujący LAD. Przedsiębiorstwo posiada również stanowisko testowe do silników (SuperFlow 10 000 obr./min, 1000Hp), umożliwiające szybką walidację wszelkich zmian wprowadzanych do silnika. Firma LAD dysponuje 3200 m² powierzchni przeznaczonej wyłącznie na potrzeby tuningu samochodów, a jej działalność odbywa się w czterech wydziałach (podwozia, samochody klasy Super 1600, silniki, zawieszenia). Obejmuje ona przygotowanie pojazdów wyścigowych i kompleksową budowę pojazdów i silników, począwszy od przygotowania i konserwacji, aż po assistance i oddanie samochodu do dyspozycji. Dla producentów samochodów wprowadzono specjalny program “pod klucz”. Obejmuje on rekrutację i zarządzanie zespołem, budowę-serwisowanie/assistance samochodów, logistykę i finansowe monitorowanie programu.
Komentarze (0)